اخبار روز سینما

شرایط پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد بدون آزمون

به گزارش پی ام آپ به نقل از ایسنا، معاون سازمان سنجش آموزش کشور گفت: بر اساس مصوبه شورای هدایت استعدادهای درخشان، 15 دانش آموز برتر هر رشته بدون کنکور در مقطع ارشد پذیرش می شوند. بنیاد ملی نخبگان نیز از این امر حمایت می کند.

علیصدر با تاکید بر اینکه در بیست و هفتمین و بیست و هشتمین المپیاد علمی دانش آموزی 117 نفر در 23 رشته انتخاب شدند، گفت: بر اساس مصوبه شورای هدایت استعدادهای درخشان، افرادی که در هر رشته در رشته مربوطه رتبه 15 برتر را کسب کنند، در این دوره پذیرفته می شوند. مرحله بالاتر. بدون کنکور

وی در مراسم معرفی و تجلیل از برگزیدگان دو المپیاد علمی دانشجویی که در دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران برگزار شد، با بیان اینکه این المپیاد برای اولین بار با 6 رشته و بر اساس اسناد سطح بالا از جمله راه اندازی شد، گفت: فرمان با اضافه شدن شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 75 و مهندسی فناوری نانو در سال آینده به 24 رشته می رسد، وی گفت: این المپیک به دو روش انجام می شود. یعنی در مرحله اول تست اصلی یا متمرکز و استفاده از روش غیر متمرکز برگزیدگان را انتخاب می کنند. در روش متمرکز، 15 نفر اولی که در آزمون صدور مجوز در 23 حوزه آزمون موفق شوند، به مرحله نهایی المپیک راه خواهند یافت.

معاون سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: روش دیگر روش غیرمتمرکز است که در آن دانش آموزان ممتاز از 10 منطقه کشور به صورت غیر متمرکز معرفی شده و با هم در آزمون به رقابت می پردازند و افراد ممتاز در بین آنها رتبه بندی می شوند. در مرحله نهایی در رقابتی مانند کنکور سراسری با یکدیگر به رقابت می پردازند.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا