اخبار تهران

مشکل کارتخوان‌های خروجی ایستگاه‌های مترو چه بود؟

به گزارش بازار، فرود لطفی در خصوص گلایه شهروندان و مسافران از عملکرد دستگاه های کارتخوان و دریافت حداکثر کرایه اظهار داشت: با توجه به برنامه های شهرداری تهران برای استفاده شهروندان از سامانه کیف پول الکترونیکی (شهرزاد) و لزوم ارتقاء برخی سخت افزارها. تجهیزات اجرای این پروژه با هماهنگی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، 207 دستگاه کارتخوان دیواری با سیستم عامل اندروید در ایستگاه های مترو تهران و حومه نصب شده است.

وی ادامه داد: برخی از کارتخوان های جدیدی که در خروجی ایستگاه ها نصب شده اند در ابتدای پروژه دچار مشکل نرم افزاری شدند و با پیگیری های انجام شده از سوی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، مشکلات این نوع کارت خوان ها نیز حل شده اند.

معاون برنامه ریزی و برنامه ریزی شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با اشاره به نبود کارت خام در دفاتر فروش بلیت نیز اظهار داشت: طبق استعلام صورت گرفته در حال حاضر در کل کارت های بلیط خام برای فروش به مسافران وجود دارد. ایستگاه های مترو؛ هرچند کمبود موقت کارت بلیت در برخی از ایستگاه ها به دلیل فسخ قرارداد پیمانکار قبلی و روند انتقال و تغییر و تحویل پیمانکار جدید بوده است.

لطفی افزود: بر اساس تدابیر اتخاذ شده، شهروندان و مسافران می توانند با نصب اپلیکیشن شهرزاد و شارژ کیف الکترونیکی خود بدون استفاده از کارت بلیط و پرداخت وجه کارت، از خدمات مترو با 10 درصد تخفیف اضافی نسبت به کارت های اعتباری استفاده کنند. انجام دادن

معاون طرح و برنامه رئیس جمهور درباره عدم امکان انتقال کارت های مفقود، سوخته و معیوب و صدور کارت المثنی گفت: متولی معاونت نرم افزاری سامانه فروش و پذیرش الکترونیک بلیت شهر تهران، فناوری اطلاعات و ارتباطات است. بنابراین سازمان شهرداری با توجه به لزوم ایجاد بستر نرم افزاری برای صدور کارت جایگزین این موضوع توسط آن سازمان در حال پیگیری است.

منبع:تحلیل بخش تهران

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا