اخبار تهران

جزییات ایجاد ۱۸۰ هزار فرصت شغلی در استان تهران

به گزارش بازار، محمد آذرپناه درباره تعهد اشتغال استان تهران در سال جاری اظهار کرد: امسال به 180 هزار نفر در استان تهران سهمیه اختصاص یافته است و تلاش می کنیم به این هدف به اندازه کافی برسیم.

رسیدن به 108 درصد از هدف اشتغال در سال گذشته
وی ادامه داد: هدف اشتغال ما در سال گذشته سهمیه 150 هزار نفری بود که با 162 هزار نفر محقق شد، یعنی 108 درصد بیش از تعهدات پیش بینی شده عمل کردیم.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، این تعهدات بین 46 دستگاه اجرایی و 16 شهرستان استان توزیع شد که از این تعداد 20 دستگاه و 12 شهرستان بیش از 100 درصد انجام دادند.

تشکیل کمیسیون تعاونی های صادرات محور.
آذرپناه در ادامه از تشکیل کمیسیون تعاونی های صادرات محور خبر داد و گفت: برای اینکه کیفیت محصول صادراتی در بازارهای بین المللی حرفی برای گفتن داشته باشد، بیش از 120 شرکت دارای ظرفیت و کمیسیون سه جانبه مانند ول را شناسایی کرده ایم. در بخش خصوصی مشخص کردیم که اتاق تعاون، اتاق بازرگانی و اتاق اصناف در این کمیسیون سه جانبه عضویت دارند و دبیرخانه آن در اتاق تعاون استان تهران است.

وی ادامه داد: برای حمایت از حوزه تولید و صادرات دانش بنیان، صنایع دستی و محصولات تجاری از داخل برنامه های متعددی پیش بینی شده است که بخشی از آن حمایت از بازار است.

آغاز همکاری مشترک با استان کربلا و مسکو
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران از انعقاد تفاهم نامه با استانداران کربلا و مسکو خبر داد و گفت: بر اساس این تفاهم نامه همکاری و با توجه به زیرساخت هایی که در کربلا و مسکو داریم، هستیم. با پیگیری که در فروشگاه های زنجیره ای استان غرفه خاصی را به محصولات تعاونی اختصاص می دهند. محصولات ایرانی از طریق اتاق بازرگانی و اتاق تعاون صادر و به صورت مستقیم در فروشگاه های زنجیره ای عرضه می شود.

منبع:تحلیل بخش تهران

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا