اخبار روز سینما

مجری تلویزیون جیران و کارگردانش شستشو می دهد: سریال ضعیف…

گابرلو گفت: «جیران» سریال ضعیفی بود و مخاطبان به احترام حسن فتحی و شهرزاد دنبال جیران رفتند.

پی ام آپگاهی به نقل از همشهری آنلاین، محمود گبرلو منتقد سینما و مجری سابق برنامه سینمایی «هفت» در برنامه «سینماچی» رادیو جوان در نقد و بررسی سریال «جیران» گفت: سریال «جیران» در سال 2018 به عنوان یکی از بهترین بازیگران سریال «هفت» مطرح شد.

ما که حسن فتحی را می شناسیم و دوست داریم نمی توانیم زیاد درباره این سریال صحبت کنیم. من از جیران انتظارات زیادی داشتم. با توجه به داستان حسن فتحی، این سریال انتظارات من را برآورده نکرد.

گابرلو ادامه داد: آقای فتحی مسیر سریال عاشقانه اش را که از لحاظ تاریخی به آن اشاره شده بود، ادامه داد. البته شاید این سریال عاشقانه نشات گرفته از سریال «شهرزاد» باشد.

از آنجایی که «شهرزاد» توقع ما را از «جیران» بالا برد، سریال ضعیفی در پیش داریم. چون متن جذابی نداشت.

فیلمنامه ضعیف

این منتقد سینما درباره فیلمنامه این نمایش توضیح داد: به نظرم فیلمنامه ساختار محکمی نداشت. داستان ها و حکایت ها خیلی سریع بیان می شد که مخاطب را به فکر فرو نمی برد.

مسیر عاشقانه داستان به دلیل ضعف شخصیت پردازی اجازه نزدیک شدن به داستان را نمی داد.

البته سریال سعی می کرد در هر قسمت با جزییات ریز مخاطب را جذب کند. اما این مضامین در جهت اصلی فیلمنامه نبود.

تند و تیز غیر جذاب

او گفت با وجود اینکه این سریال روندی غیرسکسی داشت اما به احترام حسن فتحی و شهرزاد این سریال را دنبال کردیم.

شاید مخاطبان به احترام حسن فتحی و «شهرزاد» «جیران» را دنبال کردند اما این بدان معنا نیست که مخاطب این سریال را پسندیده است.

احساس می کنم فیلمنامه در مسیری قرار داشت که مخاطب پسند نبود. این سریال حاشیه هایی داشت که ما دوست داشتیم ببینیم.

جذابیت یک مثلث عشقی

به گفته گابرلو، روایت های تاریخی، عاشقانه و مثلث عشقی برای مخاطبان و نسل جوان جذاب است. از طرفی در مورد بازی های این بازیگر هم باید گفت که از بعضی بازی ها لذت بردم و از بعضی بازی ها ناراحت شدم.

از بازی بهرام رادان در نقش ناصرالدین شاه بسیار لذت بردم. نکته مهم این است که باید بهرام رادان را بر اساس جهان بینی حسن فتحی تحلیل کنیم.

این منتقد سینما با بیان اینکه بهرام رادان در فیلم های دیگر نقش یک جوان خوش تیپ را بازی کرده است، گفت: او را هم اینطور دیدیم. اما حالا قرار بود نقش یک شاه 20 ساله بداخلاق را بازی کند که حکومت نمی کرد. بلکه سعی کرد حرمسرای خود را حفظ کند.

وی با اشاره به اینکه بعد از بهرام رادان، اجرای مریلا زارعی را دوست داشتم، خاطرنشان کرد: اجرای او شاهکار بود. بازی های زیر پوستی خیلی خوب بود.

او شخصیت مهد علیا را بسیار زیبا و جذاب به ما نشان داد. این نشان دهنده ریاکاری، توطئه و بدخواهی آنها بود. در کل سریال «جیران» یک سریال زنانه است و نباید به دنبال شخصیت مرد باشیم.

مجری تلویزیون جیران و کارگردانش را شسته است.

بازی گاه به گاه

گابرلو درباره سایر بازیگران توضیح داد: بقیه بازیگران بازی معمولی داشتند. از طرفی امیرحسین فتحی برای شخصیتی که داشت ساخته نشد.

حالا او باید یک بازیگر حرفه ای شود و می تواند در کنار بازیگران حرفه ای مثل پریناز ایزدیار و بهرام رادان بازی کند. ضعف اصلی سریال این بود که نمی توانستیم بپذیریم این مثلث عشقی کامل شده است.

این منتقد سینما درباره بازی مهدی پاکدل توضیح داد: در کل مهدی پاکدل برای من بازیگر قابل احترامی است.

در همه فیلم ها و سریال های او جای خودش را دارد. نویسنده همچنین سعی کرده شخصیت پاکدل را شخصیتی چندوجهی و وفادار به حکومت و پادشاهی نشان دهد.

وی درباره بازی پریناز ایزدیار گفت: بازی پریناز ایزدیار را عادی دیدم. انتظار بیشتری از این داشتم.

با توجه به بازی های درخشان خانم ایزدیار در «جیران» شخصیتی معمولی داشت. به نظرم تقصیر پریناز ایزدیار نیست، کارگردانی و فیلمنامه است. وگرنه او بازیگر قدرتمندی است.

گردآوری شده توسط www.vaghtesobh.com

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا