اخبار روز سینما

“کتلت مرغ”، یک وعده غذایی آسان که از آن سیر نمی شوید!

کتلت مرغ یکی از غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که می توانیم به عنوان پیش غذا از آن استفاده کنیم.

همانطور که در پی ام آپ گزارش شد، کتلت مرغ یک غذای بسیار خوشمزه و لذیذ است که به دلیل سبکی این غذا می توانید برای شام میل کنید.

مواد لازم برای 4 نفر:

سینه مرغ 450 گرم

دنبه گوسفندی ۵۰ گرم

2 عدد سیب زمینی متوسط

فلفل دلمه ای ۱ عدد

جعفری ۵ قاشق غذاخوری

پیاز متوسط ۲ عدد

آرد سوخاری ۳ قاشق غذاخوری

تخم مرغ ۱ تا ۲ عدد

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار کافی

پاپریکا و پودر آویشن به مقدار کافی

طرز تهیه کتلت مرغ:

برای تهیه کتلت مرغ ابتدا سیب زمینی ها را خوب بشویید سپس در قابلمه مناسبی بریزید و تا نیمه آن را با آب پر کنید. بعد قابلمه را روی حرارت متوسط ​​قرار می دهیم.

حالا اجازه می دهیم سیب زمینی به مدت ۴۵ دقیقه درون آب جوش بماند تا کاملا بپزد و مغز آن به طور کامل نرم شود. در ادامه سینه مرغ و دنبه را به قطعات کوچک تقسیم می کنیم، سپس درون چرخ گوشت قرار می دهیم.

سینه و دنبه مرغ را در ظرف مناسبی چرخ کرده سپس جعفری را بشویید و در صافی بگذارید تا آب اضافی آن گرفته شود.

حالا پوست سیب زمینی را جدا می کنیم، سپس با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم و اجازه می دهیم کاملا خنک شود. در ادامه سبزی جعفری را روی تخته گوشت قرار می دهیم، سپس به صورت ریز ساطوری می کنیم.

در این مرحله جعفری خرد شده را به کاسه حاوی گوشت مرغ خرد شده اضافه می کنیم. در مرحله بعد پوست سیر را جدا می کنیم و سپس آن را شسته و ریز رنده می کنیم. بعد فلفل را می شوییم.

حالا فلفل دلمه ای را به 2 قسمت تقسیم می کنیم سپس دانه ها را جدا می کنیم و ریز رنده می کنیم. بعد سیر رنده شده را به همراه فلفل دلمه ای رنده شده به گوشت مرغ چرخ کرده اضافه می کنیم.

در این زمان که سیب زمینی رنده شده کاملا خنک شد آن را به همراه پاپریکا، پودر آویشن، پودر تخم گشنیز، پودر زنجبیل، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه داخل کاسه حاوی مخلوط مرغ چرخ کرده بریزید.

حالا پوست پیاز را ریز رنده کنید. سپس پیاز را از صافی رد کنید تا آب اضافی آن گرفته شود، سپس آن را به کاسه حاوی مخلوط مرغ اضافه کنید.

مخلوط گوشت مرغ را با دست ورز دهید تا مواد یکدست و یکدست شود سپس تخم مرغ را به همراه آرد سوخاری اضافه کنید و دوباره مخلوط کنید تا مخلوط خرد شده آماده و کاملا یکدست شود.

توجه داشته باشید که اگر مخلوط خرد شده شل بود، کمی آرد نان اضافه کنید و دوباره ورز دهید. حالا روی ظرف را سلفون بپوشانید سپس به مدت 2 ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند.

حالا بعد از این مدت مخلوط کتلت را از یخچال خارج می کنیم سپس ماهیتابه مناسبی را روی حرارت ملایم قرار می دهیم. بعد مقداری روغن مایع به آن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم روغن داغ شود.

در این مرحله مقدار کمی از مخلوط خرد شده را به اندازه نارنگی برمی داریم و در دست به شکل دلخواه در می آوریم و وسط آن را با انگشت سوراخ می کنیم سپس به آرامی در تابه می گذاریم تا نرم است. کاملا سرخ شده

حالا به همین ترتیب خرده کیک ها را شکل می دهیم تا مخلوط خرد شده تمام شود. بعد وقتی یک طرف خرد شده کاملا سرخ شد، آن را برمی گردانیم و می گذاریم طرف دیگر کاملا سرخ شود. حالا کتلت ها را روی حوله می چینیم.

در انتها وقتی روغن اضافی آن ها کاملاً گرفته شد، آن ها را در ظرف مورد نظر می گذاریم. در مرحله بعد، خرد شده را با سس دلخواه، خیارشور، گوجه فرنگی و برنج زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا