اخبار روز

فوری/ حقوق کارگران 10 درصد کاهش می یابد


به گزارش مانیبان؛ خانه سمت ایران در نامه ای به نمایندگان مجلس با انتقاد از تعطیلی پنج شنبه تا شنبه اعلام کرد که در قانون کار، روز کاری هفتگی 44 ساعت در هفته است و اگر یک روز تعطیل به روز کاری اضافه شود، روز کاری هفتگی کار هفتگی است. 4 ساعت کاهش می یابد و به تبع آن حقوق کارمندان و کارگران نیز 10 درصد کاهش می یابد.

در این نامه آمده است: با توجه به اینکه لایحه افزایش تعطیلات ملی به دو روز در هفته در شرف بررسی و بررسی است و با توجه به اخبار منتشره مبنی بر اینکه احتمال دارد در آن مجلس تصمیم گیری شود، به اطلاع شما می رسد. پنجشنبه به عنوان دومین روز از تعطیلات هفتگی به تقویم کشور اضافه می شود، همانطور که قبلاً اعلام کرده ایم، باید به خاطر داشته باشیم که با توجه به تعطیلی روزهای شنبه و یکشنبه در اکثر کشورهای جهان، فعالان اقتصادی ایرانی که در بازارها حضور دارند. بازارهای جهانی تنها باید از ظرفیت سه روز کاری استفاده کنند و به کار و فعالیت اقتصادی بین‌المللی بپردازند، اما در صورت پیش‌بینی تعطیلات دو روزه شامل روزهای جمعه و شنبه، تعداد روزهای کاری مشترک ایران با بازارهای جهانی افزایش می‌یابد. به جای سه روز، چهار روز طول بکشد، و این یک روز خواهد بود. انزوا 25 درصد به فرصت ها و امکانات فعالیت های اقتصادی بین المللی می افزاید و تحقق منافع اقتصادی ملی را در سطح بهتر و قابل قبول تری تضمین می کند. در غیر این صورت 25 درصد فرصت های بیشتری را برای کار و رقابت از دست خواهند داد.

لذا تقاضا داریم هنگام تصمیم گیری در این زمینه، منافع ملی در نظر گرفته شود و با در نظر گرفتن این موضوع که کسب حمایت و جهش در تولید و نیاز آن که سهولت و رونق تجارت بین المللی است، هم نیازمند تسهیلات لازم است و که مشکلات جدیدی در راه است. واحد تولید نباید با پرهیز از تعطیلی یک روز کاری مستقر شود و اگر اراده نهایی شورای اسلامی بر دو روز افزایش تعطیلات است، جمعه و شنبه تعطیل شود. ملاک باشد و به جای شنبه از تعطیلی در روز پنجشنبه خودداری کنید.

از طرفی در نظر داشته باشید که در قانون کار، روز کاری هفتگی 44 ساعت در هفته است و اگر یک روز تعطیل به روزهای کاری اضافه شود، روز کاری هفتگی 4 ساعت کاهش می یابد و در نتیجه حقوق کارمندان و کارگران نیز 10 درصد کاهش می یابد.

از توجه و نظرات شما در سالی که به عنوان «جهش تولیدی و مشارکت مردمی برای حفظ قدرت تولیدی و تجاری کشور» نامیده می شود، بسیار قدردانی می کنیم.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا