اخبار روز سینما

فوری: بیل باتلر فیلمبردار معروف درگذشت

در اخبار منتشر شده در مجلات خارجی، خبر تلخ درگذشت بیل باتلر ، فیلمبردار مطرح و معروف سینما، در سال 101 به تصویب رسیده است.

بیل باتلر، فیلمبردار فیلم‌هایی مثل فیلم آرواره به تازگی درگذشت. مرگ بیل باتلر خبری است که به تازگی به انتشار رسیده و فوت بیل باتلر عصر چهارشنبه لس آنجلس اتفاق افتاد و واکنش‌های زیادی در مجازی و هنرمندان داشته‌اند.

درگذشت بیل باتلر

بیل باتلر برای فیلمبرداری پرواز بر فراز آشیانه فاخته دیوانه از قفس پرید اسکار را کسب کرده بود و فیلمبرداری استیون اسپیلبرگ را انجام داده بود چهارشنبه از دنیا رفت.

اسپیلبرگ در بیانیه‌ای با گرامیداشت یاد باتلر نوشته شده است:

در آرواره‌ها بیل باتلر پایه محکمی برای آن قایق بود. او تنها آرامشی بود که در میان همه طوفان وجود داشت. وقتی با و تکنولوژی رو در رویم هر ما خسته شدیم و نهایت تماشاگران در این نبرد پیروز شدند. نگرش بیل زندگی عملگرایانه، فلسفی و بسیار صبورانه و من برای کمک‌های خلاقانه‌اش شکل گرفتن آرواره‌ها بسیار مدیون او هستم.

مرگ بیل باتلر

مرگ بیل باتلر

بیل باتلر برای فیلم های گفتگو (1974)، آرواره ها (1975) و سه دنباله راکی ​​شنیده شده بود. باتلر همچنین پرواز فراز آشیانه فاخته (1975) را پس از اخراج هاسکل از تولید به پایان و پس از آن نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین فیلمبرداری فیلمبرداری.

ویلمر کیبل باتلر، متولد 7 آوریل 1921 – درگذشت 5 آوریل 2023، یک فیلمبردار آمریکایی بود. بیل باتلر 7 آوریل 1921 در کریپل کریک، کلرادو به دنیا آمد. باتلر پنج اول زندگی خود را در یک کلبه در خانه ای در کلرادو کرد، جایی که والدینش کشاورز بودند. او که 5 ساله بود به همراه شهرستان هنری نقل مکان کرد و مونت پلیزنت، آیووا، یک شهر کوچک کوچک شد. او در سال 1940 از دبیرستان Mount Pleas فارغ التحصیل شد. باتلر در مهندسی از دانشگاه آیووا فارغ التحصیل شد کارش کارش به عنوان مهندس در رادیویی ایندیانا آغاز شد و طراحی و ساخت ساخت ایستگاه های تلویزیونی تلویزیون ایبیسی در شیکاگو شیکاگو کمک کمک کرد.

بیشتر بخوانید:

بازنشرهای اجتماعی تنها به منظور اطلاع رسانی شده و نظرات بیان شده آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه پی ام آپلود نیست.

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا