اخبار روز سینما

عادل فردوسی پور از «رازهای دوبلین» می گوید.

به گزارش پی ام آپ، روزنامه نگار باتجربه و نویسنده کتاب «تو ای معشوق خدایی» جواد رستم زاده در دومین اثر خود به روایت داستان تیم ملی فوتبال در دوران پرتلاطم سرمربیگری میروسلاو بلاژویچ پرداخت.
بلاژویچ که ستاره هایی چون علی دایی، علی کریمی، مهدی مهدوی کیا، کریم باقری، علی نیکبخت واحدی، یحیی گل محمدی و مهدی هاشمی نسب را در اختیار دارد به دلیل جنجال ها و اختلافات تاریخی نتوانست در جام جهانی 2002 شرکت کند و حالا دلایل آن که سالها بعد پدیدار شد این تیم شکست در کتاب «اسرار دوبلین» بررسی شده است.
«رازهای دوبلین» روایتی جذاب از تیمی است که قربانی درگیری های پشت صحنه و محله های فقیر نشین درون اردوگاه و خارج از فوتبال شد، تیمی که با وجود نابودی رویاهای یک ملت در حافظه تاریخی مورد احترام و دوست داشتنی است. ایرانی ها.
این اثر با سخنرانی عادل فردوسی پور و مقدمه برانکو ایوانکوویچ آغاز می شود و سپس به مستندسازی وقایع عجیب آن دوره به روایت رضا چلنجر مترجم بلاژویچ و برخی از بازیکنان آن تیم تاریخی ادامه می دهد. قسمت آخر کتاب به اسناد و عکس های کمتر دیده شده از آن دوره تاریخی اختصاص دارد که با کمک عکاسان باستانی ایران تهیه و تنظیم شده است.
«اسرار دوبلین» در 200 صفحه و به قیمت 145 هزار تومان توسط انتشارات گلگشت در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به نمایش در می آید.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا