اخبار روز

آیا خوابیدن روی زمین برای کمردرد مفید است یا بد؟

به گزارش بازتاب آنلاین، مردم مدت ها قبل از اینکه تمدن های باستانی مانند بین النهرین به فکر استراحت بر روی تشک های مرتفع بیفتند، روی زمین می خوابیدند. بعضی از ما هنوز اینطوری می خوابیم. علم باستانی آیورودا خوابیدن روی زمین را به عنوان یک اصل مهم برای تندرستی معرفی می کند و بسیاری از ژاپنی ها روی یک تشک نازک به نام تاتامی می خوابند.

زومیت در گزارشی نوشت: «خوابیدن روی زمین ممکن است برای برخی افراد در شرایط خاص مزایایی داشته باشد. علاوه بر این، برخی از کارشناسان می گویند دمای پایین تر در نزدیکی زمین می تواند کیفیت خواب و راحتی کلی را بهبود بخشد.

اگر کمردرد از هر نوعی دارید، خوابیدن روی زمین بهترین راه حل نیست

به گفته ساینتیفیک آمریکن، برخی از فواید خوابیدن روی زمین ممکن است روانی باشد. Deirdre Conroy در کلینیک خود بیماران بی خوابی را دیده است که وقتی تخت خود را ترک می کنند و در جای دیگری مانند روی زمین می خوابند بهتر می خوابند. او می گوید که این آرامش ممکن است روانی باشد.

اگر تختی قدیمی و فرسوده دارید، ممکن است بهتر روی زمین بخوابید. با این تخت ها، لگن از کمر پایین تر است زیرا ناحیه لگن معمولاً وزن بیشتری دارد و ستون فقرات را خم می کند.

به گفته پیتر جی وانگ، پروفسور دپارتمان ارتوپدی و توانبخشی در دانشکده پزشکی ییل که به طور معمول بیماران مبتلا به کمردرد را درمان می کند، فوم می تواند حمایت بهتری نسبت به تشک های خیلی نرم داشته باشد.

اگر کمردرد از هر نوعی دارید، خوابیدن روی زمین لزوما بهترین راه حل نیست. دلیل اصلی این است که شکل ستون فقرات انسان به طور قابل توجهی با شکل زمین متفاوت است.

ستون فقرات ما صاف نیست و انحنا دارد. یکی این انحناها بین قسمت پایین کمر و کف فاصله ایجاد می کند. این منحنی پشتیبانی نشده به مرور زمان صاف می شود و این می تواند منجر به کمردرد شود. یکی یکی دیگر از مشکلات خوابیدن روی زمین این است که قسمت بالای کمر شما بیش از حد بالا است که می تواند باعث سفتی مفاصل شود.

اگر کمردرد دارید، به جای اینکه روی زمین بخوابید، تشک فرسوده خود را عوض کنید

برت جاکوبسون، استاد حرکت شناسی در دانشگاه ایالتی اوکلاهاما، می گوید که کف های سخت در مکان هایی مانند باسن، باسن و پاشنه پا، نقاط فشار ایجاد می کنند. این می تواند جریان خون را در این نواحی محدود کند و به طور بالقوه به بافت نرم آسیب برساند.

چگونه اجداد ما می توانستند در حالی که هزاران سال روی زمین می خوابیدند، کمر سالمی داشته باشند؟

دانیل لیبرمن، استاد دانشگاه هاروارد که زیست‌شناسی تکاملی را مطالعه می‌کند، می‌گوید ما طوری تکامل نیافته‌ایم که روی سطوح نرم و راحت بخوابیم. شکارچیان از ابتدای زندگی خود روی زمین می خوابیدند و ممکن است در دوران کودکی نسبت به اثرات مضر آن مقاومت نشان دهند. تفاوت دیگر این است که افراد باستانی در طول روز فعالیت بدنی بیشتری داشتند و سبک زندگی آنها ممکن است علیرغم خوابیدن روی زمین باعث کاهش درد آنها شده باشد.

لیبرمن می گوید امروزه فناوری های مفیدی وجود دارد که برای اجداد ما ناشناخته بوده است. نمونه ای از این تشک های امروزی هستند که سطوح جدیدی از پشتیبانی و راحتی را ارائه می دهند.

تشک های سفتی متوسط ​​معمولاً تعادل خوبی بین کف های سخت و تشک های قدیمی نرم تر ارائه می دهند. طبق یک مطالعه مروری که در سال 2021 منتشر شد، تشک های متوسط ​​سفت برای پیشگیری و تسکین کمردرد و حمایت از شکل ستون فقرات بهترین هستند.

اگر کمردرد دارید، یک راه حل معقول می تواند تعویض تشک فرسوده به جای خوابیدن روی زمین باشد. میانگین طول عمر یک تخت خواب آمریکایی 10 سال است که معادل سه سال زمان خواب است. هیچ یک از وسایل منزل نمی توانند این وزن و استرس را تحمل کنند. در یک مطالعه، تشک جدید و سفت‌تر کمردرد را 47 تا 63 درصد کاهش داد.

البته، دانشمندان بر روی یک استاندارد عینی برای اندازه گیری سفتی تشک به توافق نرسیده اند. بیشتر مطالعات نشان می دهد که ارزیابی استحکام یک تشک خاص می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد.

تشک با سفتی متوسط ​​ممکن است برای شخص دیگری خیلی سخت باشد یکی یکی از دلایل این امر ممکن است تفاوت وزن بین افراد باشد. به عنوان مثال، افراد سنگین وزن برای تحمل وزن خود به تشک سفت تری نیاز دارند. به همین دلیل، خوابیدن روی زمین برای آنها راحت تر از افراد کوچکتر است.

تشک سفت‌تر می‌تواند برای افراد پهلو و شکم نیز مفید باشد، اگرچه خوابیدن به پهلو روی تشک سفت می‌تواند باعث انحنای جانبی ستون فقرات شود. تشک‌های سفت ممکن است برای افرادی که به پشت می‌خوابند ایده‌آل نباشد زیرا باسن و تنه‌شان بالاتر از بقیه بدن است.

برای تایید فرضیه های فوق نیاز به تحقیق است. برای حداکثر راحتی هنگام دراز کشیدن به پشت، سطح خوابیده باید وضعیتی شبیه به حالت ایستاده مناسب ایجاد کند که دستیابی به آن روی زمین دشوار است.

اگر نمی توانید تشک جدیدی تهیه کنید، مموری فوم می تواند گزینه خوبی باشد زیرا با انحنای ستون فقرات شما مطابقت دارد و بدون توجه به وضعیت خواب شما، آن را در شکل طبیعی نگه می دارد.

وانگ بیماران زیادی داشته است که از استفاده از مموری فوم راضی بوده اند. او می گوید تشک ها و بالش های ساخته شده از این ماده می توانند برای ستون فقرات بسیار مفید باشند.

البته انتخاب سطح مناسب برای خوابیدن تنها بخشی از معمای حل کمردرد است. سایر عوامل مهم عبارتند از: حفظ عضلات مرکزی، انعطاف پذیری و وزن مناسب. وانگ می‌گوید: «ما روی پیشگیری تمرکز می‌کنیم، نه فقط چیزهایی که روی آن می‌خوابید.

۴۷۲۳۶

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا