عمومی

صربستان از ناتو می خواهد که ارتش و پلیس صرب را در کوزوو مستقر کند

ووچیچ در یک کنفرانس خبری در بلگراد گفت که این درخواست را در نامه ای به فرمانده نیروی ناتو KFOR ارائه خواهد کرد.

اظهارات ووچیچ پس از موجی از حوادث بین مقامات کوزوو و صرب های محلی که اکثریت را در مناطق شمالی کوزوو با اکثریت آلبانیایی تشکیل می دهند، بیان شد.

ووچیچ در یک کنفرانس خبری در بلگراد گفت: ما از فرمانده KFOR درخواست خواهیم کرد تا از استقرار پرسنل ارتش و پلیس جمهوری صربستان در خاک کوزوو و متوهیا اطمینان حاصل کند. او گفت که “هیچ توهم” ندارد که این درخواست پذیرفته شود.

او گفت که دولت بلگراد این سند را در روز دوشنبه یا سه شنبه به طور رسمی تصویب خواهد کرد.

به گزارش رویترز، این اولین باری است که بلگراد بر اساس مفاد قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که به جنگ 1998-1999 پایان داد، که در آن ناتو علیه صربستان برای محافظت از کوزوو با اکثریت آلبانیایی ها وساطت کرد، درخواست استقرار نیرو در کوزوو می کند.

این قطعنامه می گوید که صربستان می تواند تا 1000 مامور نظامی، پلیس و گمرک را در اماکن مذهبی مسیحیان ارتدکس، مناطقی که اکثریت صرب ها دارند و گذرگاه های مرزی مستقر کند، در صورتی که چنین استقراری توسط فرمانده KFOR تایید شود.

در زمان توافق، کوزوو در سطح بین المللی به عنوان بخشی از صربستان به رسمیت شناخته شد. با حمایت غرب، کوزوو در سال 2008 اعلام استقلال کرد، اعلامیه ای که صربستان آن را به رسمیت نشناخت.

MP/PR


Source

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا