اخبار روز

شروع به خرید و فروش املاک و مستغلات کنید خرداد امسال در سیستم خودکار

به گفته مدیر سامانه خودنویس وزارت راه و شهرسازی، خرداد امسال اولین نسخه قرارداد خرید و فروش ملک در این سامانه منتشر خواهد شد.

به گزارش ایسنا، سامانه خودنویس از آدرس khodnevis.mrud.ir می آید خرداد 1402 برای عموم آزاد بود و انواع تراکنش های اجاره ای بر روی این سامانه بارگذاری شد و مشکل برطرف شد.

۲۱ بهمن مشاوران املاک تهران در سال گذشته از دسترسی به سامانه قدیم (سامانه املاک) محروم شدند و مشاوران املاک برای ثبت قراردادهای اجاره به سامانه جدید (سامانه خودکار) هدایت شدند.

این اقدام وزارت راه و شهرسازی با انتقاد برخی از مشاوران املاک مواجه شده است که آن را نوعی استخدام دولت در بخش تجاری و بازرگانی می دانند.

اما هادی عباسی، معاون وزیر راه و شهرسازی بهمن وی سال گذشته گفت که با راه اندازی سامانه خوداختیار، مشاوران املاک بیکار نمی شوند و می توانند کار کنند، اما باید به جایی برسیم که خدمات مشاوران املاک تخصصی و ارتقا یابد.

چندی پیش مهدی ساسانی، مدیر سامانه خودامضا گفت: قرار است تا خرداد ماه سال جاری اولین نسخه قرارداد خرید و فروش در این سامانه منتشر شود.

سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات در سال 1387 با نام املاک ایران راه اندازی شد. در همان زمان وزارت راه و شهرسازی این سامانه را از وزارت حریم خصوصی دریافت کرد و موظف شد مردم را بدون مراجعه به مشاوران املاک به آرامی به کد رهگیری رایگان دسترسی دهد و طی 14 سال هیچ اقدام خاصی روی این سامانه صورت نگرفت. و با شروع سیزدهم دولت تصمیم گرفته است با بازنگری در این سامانه سامانه جدیدی را معرفی کند. زیرا به روز رسانی سامانه املاک عملا امکان پذیر است نبود.

اگر ملکی در سامانه املاک و مسکن ثبت نشده باشد، در حال حاضر امکان استفاده از سامانه خودامضا برای عقد قرارداد وجود ندارد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا