اخبار روز

شرایط انتقال همراهان / جزئیات اعلام شد


به گفته پی ام آپ، در دستورالعمل جابجایی کارکنان رسمی و پیمانی متقاضی انتقال دائم و موقت به خارج از استان که از سوی صادق ستاری فرد به مدیران کل آموزش و پرورش استان ها ابلاغ شده است، مقرر شده است که این جابجایی ها با هدف بهبود انجام می شود. بهره وری و سازماندهی کافی نیروی انسانی، تضمین رضایت شغلی و تسهیل شرایط خدمت فرهنگیان با تاکید بر ارتقای تعادل کار یدی در مناطق مبدأ و مقصد و سایر هنجارها و مقررات مربوط، در سال تحصیلی 1403-1402 انجام می شود.

فرآیند انتقال درون استانی

در راستای عدم تمرکز، رعایت الزامات، مقررات منطقه ای و استانی و اجرای فرآیند انتقال درون استانی برای سال تحصیلی آینده، رعایت اصول و مقررات کلی حاکم بر این بخشنامه و بخشنامه توسعه سالانه منابع انسانی و نیاز به حفظ و بهبود توازن نیروی انسانی (به تفکیک دپارتمان/گروه/رشته/جنسیت) بین مناطق مبدأ و مقصد به کارگروه توسعه مدیریت اداره کل استانی واگذار شده است.

فرآیند انتقال برون استانی

فرآیند نقل و انتقالات برون استانی برای سال تحصیلی آینده با توجه به شرایط متقاضیان و فهرست امتیازات تایید شده آنان و بر اساس جداول تراز منابع انسانی ادارات (به تفکیک گروه/گروه/رشته/جنسیت) و با رعایت آن. با دستورالعمل توسعه سالانه سازمان منابع انسانی مطابق ضوابط این دستورالعمل و بر اساس جدول جدول زیر اجرا می شود.

قوانین و مقررات ثبت درخواست انتقال

– انتقال دائم: دارای حداقل چهار سال سابقه کار مشروط به رعایت تراز نیروی انسانی منطقه/استان.

– انتقال موقت: دارای حداقل یک سال سابقه کار مشروط به رعایت تراز نیروی انسانی منطقه/استان.

تبصره: کارمندانی که در سال جاری در وضعیت انتقال موقت قرار دارند، می توانند با ثبت درخواست و احراز تراز نیروی کار منطقه/استان دائمی شوند.

– معیارهای محاسبه سابقه خدمت عملی (آموزش تمام وقت) در تحصیلات تا 31 سپتامبر 1402.

تبصره: سوابق ارشدیت به صورت حق الزحمه معلم، نهضت سوادآموزی، ماموریت به سایر سازمانها، تحصیل در مراکز تربیت معلم، تربیت معلم، خدمت. سیستم خدمات و قرارداد کار معین جزء سوابق خدمت برای انتقال محسوب نخواهد شد.

– انجام هر نوع انتقال پیش بینی شده در این دستورالعمل منوط به وجود نیاز در مقصد و رعایت شرط تامین برق در منطقه مبدا از محل ابلاغ اجباری یا اختیاری است.

– بر اساس ماده 2 مقررات اجرای بند (3) ماده واحده قانون الحاق یک ماده به قانون تعیین وضعیت استخدامی معلمان حقوق معلم و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش مصوب 1397 شورا از نظر شرعي امكان انتقال كارمند موضوع آن قانون زودتر از (10) سال وجود ندارد.

اقدامات در مورد متقاضیان

– ثبت اطلاعات و تکمیل فرم صلاحیت بر اساس راهنمای تعبیه شده در سامانه my.medu.ir.

– پذیرش درخواست های خارج از سامانه یا خارج از مدت مقرر امکان پذیر نخواهد بود.

– افراد منتقل شده (موقت) در سال جاری برای ادامه انتقال موقت یا دائمی شدن موظف به انجام موارد فوق می باشند.

نظرات

1- انتقال پدر، مادر، همسر و پسر شهید، جانبازان بالای 25 درصد، زوج های فرهنگی به محل خدمت زوجه، بانوان فرهنگی دارای سه فرزند زیر 12 سال (معیارهای محاسبه سن فرزندان 31/06/1402) و همچنین همسر جانباز در صورت تغییر محل دائمی. استخدام جانباز در همان سال با ارائه تاییدیه از مراجع ذیصلاح به استناد ماده 17 آیین نامه اجرایی، ماده 13 قانون تسهیلات استخدامی و جانبازان در اولویت هستند.

2- انتقال دانش آموختگان متعهد به خدمت در سال جاری از دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی در گروه/رشته/ جنسیت همین امر با تصریح به ادامه تعهد خدمت به وزارت آموزش و پرورش در محل مورد نیاز امکان پذیر است.

3- در صورت احراز عدم احراز شرایط و حقوق افراد منتقل شده، انتقال مشمولان در هر زمان از سال تحصیلی با برخورد قانونی با متخلفین لغو می شود.

4- به استناد ماده (9) مصوبه شماره 98704/ت 54357 مورخ 09/02/1399 و مفاد بخشنامه شماره 710/46 مورخ 99/10/20 انتقال دائمی به شهرهای بزرگ اصفهان، اهواز، تبریز، تهران، شیراز، قم، کرج و مشهد ممنوع بوده و فقط درخواست تعیین تکلیف (انتقال موقت) متقاضیان قابل بررسی است. بدیهی است در صورت اصلاح آیین نامه مصوب مربوطه، امکان تبدیل انتقال موقت به دائمی در کلان شهرها وجود خواهد داشت.

بنابراین متقاضیان انتقال به این شهرها فقط می توانند درخواست ماموریت (انتقال موقت) ارائه دهند. ضمناً داشتن تسهیلات خروج از کلانشهر منوط به ارائه درخواست کتبی جداگانه می باشد.

5- پرورش دهندگانی که همسر آنها از پرسنل نیروهای نظامی و انتظامی بوده و به دستور ارگان متبوع (بدون درخواست خود) و با تایید بالاترین مقام نظامی یا انتظامی استان منتقل شده باشند مشمول می باشند. به بند (3) جدول صلاحیت. لازم به ذکر است مسابقاتی که صرفاً تأیید استخدام همسران نظامی باشد، امتیازی مشابه سایر شرکا خواهد داشت.

6- نقل و انتقالات درون استانی و برون استانی فقط بین 20 خرداد تا 24 مرداد انجام می شود.

7- عدم مراجعه افراد انتقال یافته به منطقه مقصد پس از اعلام نتیجه غایب محسوب می شود.

8- ادارات شهرستانها و مناطق مقصد موظفند قبل از پایان مهلت انتقال موقت افراد منتقل شده در سال قبل دستور خاتمه مأموریت را صادر و به ذینفعان اعلام نمایند و در صورت عدم تمدید انتقال. از تنظیم و صدور اخطاریه آموزشی برای آنان خودداری کنند و ادارات شهرستانها و مناطق مبدأ نیز موظفند تا شروع سال تحصیلی دوره پس از اتمام آن نسبت به نظارت و تعیین وضعیت خدمتی مردم و صدور اخطار خدمت اقدام نمایند. تاریخ انتقال بدیهی است عدم اقدام به موقع، قصور در رعایت وظایف قانونی محسوب می شود.

9- مسئول اطلاع رسانی، نظارت بر حسن اجرا و پاسخگویی مناسب به متقاضیان نقل و انتقالات درون استانی و برون استانی. مدیر کل آموزش و پرورش استان ها هستند. باید هماهنگی های لازم انجام شود تا متقاضیان به واحدهای ستادی ارجاع نشوند. هرگونه مکاتبه خارج از سامانه مربوطه در خصوص واگذاری با مرکز برنامه ریزی و امور اداری نیروی انسانی ممنوع بوده و در نتایج ارزیابی عملکرد استان ها منظور خواهد شد.

10- به منظور بررسی عملکرد اداره کل آموزش و پرورش، برنامه زمانبندی اعزام بازرسان از حوزه ستادی جهت بازدید میدانی متعاقباً ارسال خواهد شد.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا