اخبار ورزشی

مغرض ها وقفه رای جودو را ندیدند/ تا الان کسی نگفته است که برود

به گزارش پی ام آپ، آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو در نشست خبری خود که امروز یکشنبه 16 خردادماه در محل ستاد فدراسیون جودو برگزار شد، اظهار کرد: سه ماه قبل از ورود ما به فدراسیون، بحث تعلیق جدی شده بود. . اتفاقاتی که در مسابقات فرانسه افتاد حساسیت فدراسیون جهانی را برانگیخت. جلساتی با فدراسیون جهانی داشتیم. بدون اطلاع من نامه نامزدی تهیه و ارسال شد. تا شهریور بدون تنش به کارمان ادامه دادیم تا اینکه اجازه حضور در جام جهانی ژاپن را به من ندادند. بی تدبیری انجام شد و اگر من بودم اجازه نمی دادم این اتفاقات بیفتد. قبل از سفر به تیم گفتم نروید اما بالادستی ها تیم را فرستادند.

وی افزود: پس از آن اتفاقات به تعلیق دائم جودو رای دادند و هر زمانی که جودوکاران ما با نمایندگان رژیم صهیونیستی مبارزه کردند این پیش شرط را گذاشتند. انجام دادن ازتعلیق برداشته می شود. من کتباً به وزارت ورزش گفتم که به فدراسیون جهانی شکایت نکنند و با جلسات برای رفع مشکل تلاش کنند اما آنها قبول نکردند و بدون اجازه من شکایت کردند. وقتی این را دیدیم، دست به کار شدیم و پرونده را در دست گرفتیم. قبل از حضور ما در جلسات، برخی می گفتند که نمی آییم یا امتیاز می خواهند. خدا را شکر در جلسه خوب دفاع کردیم.

میراسماعیلی ادامه داد: اتفاقی که افتاد این بود که برخی از خودی های مغرض شکستن رای تعلیق دائم را برای ما موفقیت ندانستند. برای ما افتخار بود که محرومیت دائمی را شکستم و هیچ پیش شرط دیگری باقی نگذاشتند. زمانی که شرایط سختی وجود داشت، چهار سال محروم بودیم، اما یاد گرفتیم که تلاش کنیم. اتفاقات بزرگی انجام دادیم و اگر هر رئیس فدراسیون دیگری جای من بود، منصرف می شد و آن رشته از بین می رفت.

رئیس فدراسیون جودو خاطرنشان کرد: مردم می خواستند جودو نابود شود اما این اتفاق نیفتاد. ما مسابقات زیادی را با جوایز نقدی برگزار می کنیم. اردوهای تیم ملی به طور منظم برگزار و 12 خانه جودو به بهره برداری رسید. بزرگترین آکادمی جودو توسط وزیر ورزش افتتاح شد. در چند ماه گذشته 2 سفر بزرگسالان و یک سفر تیمی جوانان به مسابقات و اردوها داشتیم. سال گذشته سفرهای متعددی به کشورهای همسایه داشتیم و سعی کردیم جودو را زنده نگه داریم. حضور کامل در بازی های اسلامی برای ما موفقیت بود. خونسان ملی پوشان تلاش کردند بانوان کشورمان را از این مسابقات حذف کنند اما به هدف خود نرسیدند.

میراسماعیلی تصریح کرد: در این چهار سال خیلی ها سنگ اندازی کردند و سختی ها را دو چندان کردند. یک سری از بیماران روانی که در فدراسیون های قبلی کار می کردند دستشان در دست خانواده جودو است. این افراد همیشه به فکر منافع خود هستند. شما نمی توانید با کسی که طبیعت بدی دارد کار کنید. افرادی که نه مدال گرفتند و نه موفق شدند، مشکلات داخلی خود را با اینستاگرام جبران می کنند و قهرمان مجازی هستند. قسم می خورم که هیچکس به اندازه من در این چهار سال ناراحت نبوده است. هیچ رئیس فدراسیونی نمی تواند به خود ببالد که بیشتر از من به استان ها سفر کرده است.

همچنین گفت: خزانه دار از ما جدا شد و شکایت کرد و ما نیز از او شکایت کردیم. برخی به این بحث دامن زدند. همه شرایط شخصی من را می دانند. من از یک خانواده فقیر هستم، اما از بازوی خودم نان خوردم. همه می گویند من با اسرائیل نجنگیدم اما مدال های جهانی و آسیایی من را نمی بینند. من 15 سال در تیم ملی بودم و همیشه سالم زندگی کردم. من نه شورای شهر بودم و نه مجلس، هر چه شما بخواهید آنگوی به من ضربه بزن من در چند سال اخیر 10 تا 12 میلیارد برای جودو آورده ام. اگه دنبال دزدی میگشتم شاید از اونی که آوردم استفاده میکردم. سعی کردم همیشه صادقانه کار کنم و مثل بعضی از آدم هایی نباشم که به میزشان می چسبند. حساب شخصی من چهار سال است که بسته شده و دارم روی حساب پسرم کار می کنم. چند روز پیش به من گفتند به خاطر مالیات دو میلیارد تومانی فدراسیون می خواهند تو را دستگیر کنند. گفتم کسی را به خاطر مالیات دستگیر نمی‌کنند، اما مسئولان بیایند ببینند چرا اداره مالیات فدراسیون‌ها را ناراحت می‌کند و حمله چکشی دارد؟

میراسماعیلی درباره استعفای محمود نگاه میکنند گفت: از رزمندگان خوب ماست. تصمیم گرفتیم 12 میلیون تومان به آنها بدهیم اما بعد از رفتن آنها 30 میلیون تومان طلب کردند که حتی محمد بنا هم نخواست. من هم به آنها گفتم که ما توان پرداخت این مبلغ را نداریم. سایر موضوعات مانند اردو و مسائل فنی گنجانده نشده است.

وی درباره دیدار با رئیس فدراسیون جهانی گفت: دیدار بسیار خوبی با رئیس فدراسیون جهانی در کویت داشتیم و او نیز در مراسم اختتامیه مسابقات جهانی گفت که دلتنگ جودوکاران ایران است و که قطعا بعد از شهریور می توانیم در مسابقات شرکت کنیم. ما بعد از چهار سالی که فرزندانمان در رقابت نیستند به حمایت نیاز داریم. در جلسه ای که با وزیر داشتیم دو قسط وایلد کارت را برای ما در نظر گرفتند که حمایت بسیار خوبی از سوی فدراسیون جهانی بود. بازی های زیادی را باختیم و استفاده از این دو شانس موقعیت خوبی است.

میراسماعیلی درباره تجمع عده ای مقابل فدراسیون جودو و درخواست خروج از این فدراسیون گفت: این اقدام غیراخلاقی گروهی از دلواپسان است. این افراد چندان شناخته شده نیستند و در دوران قهرمانی مربیگری یا دوره ای که فدراسیون بودند، در معرض دید همه قرار گرفتند. شب توهم داشت، صبح پیام داد که من سرمربی تیم باشم و وقتی قبول نکردم شروع به سنگ اندازی کرد یا اینکه دان 8 من را دوست دارد. عده ای اینجا بودند و سود می بردند و امرار معاش می کردند و حالا که رفته اند دستشان کوتاه شده است. این جنبش ها پوپولیستی و بی فایده است. در مجلس دیدیم که خانواده جودو پاسخ خود را دادند و مسیری را که ما طی کردیم تایید کردند.

وی درباره موضوعات مطرح شده در خصوص انتصاب سرپرست در فدراسیون جودو گفت: سمت من از رئیس فدراسیونی نبود که بخواهم به آن بچسبم. اگر روزی بمانم با قدرت ادامه می دهم. من نسبت به این مسائل بی تفاوت هستم و رمز موفقیت ما همین بوده است. روز اول با سجادی پیمان بستیم. من یک سرباز هستم و سیلی های زیادی از خارجی ها یا افراد داخلی به من خورده است. از یک فدراسیون عربی زنگ زدند و گفتند فلانی یک کاغذ در دست دارد و به همه می دهد که بگوید این وضعیت است. این برای یک ایرانی دردناک است. تا هر روزی که باشد تمام تلاشم را می کنم و تمام برنامه هایم را اجرا می کنم. هر وقت آنها خداحافظی کردند، ما هم خداحافظی می کنیم ما میگوییم خداحافظ. تاکنون هیچ کس چیزی نگفته است و همه ما این نوع سردرگمی را تجربه کرده ایم.

میراسماعیلی در باره می گویند برای سلامتی استعفا می دهد، گفت: امروز حالم خوب نبود. من همیشه به آن روز می گویم که باید به وظیفه خود عمل کنم و یک مبارز هستم. جودو هنوز خانه جودو ندارد، برای ما درد بزرگی است. اگر با آبروی من بازی کردند، شرایط سختی برایم ایجاد کردند و خانواده ام را تهدید کردند، به این دلیل است که راه درست را طی کردم. رئیس فدراسیون جودو که 10 سال است اینجاست، وقتی می رود هیچکس او را نمی شناسد، اما با احترام زیادی مثل یک قهرمان با من برخورد می کنند. رئیس فدراسیون جهانی به من گفت می خواهی از نظر مالی یا مربیگری از تو حمایت کنیم و من هم گفتم نه. فقط یک قول دادن به جودوی ایران احترام بگذارید. تا زمانی که اینجا هستم با تمام وجودم کار خواهم کرد. حمله قلبی اخیر دومین بار بود که اتفاق می افتاد. استرس و اضطراب باعث این امر شده است. یکی که رئیس فدراسیون بود هزار بار امتحان می کند. دوره ریاست جمهوری هشت سال است، افراد دیگری هم کار می کنند.

میراسماعیلی در ادامه درباره خیانت برخی از خودی ها گفت: همین که گفتیم خائن ما را به دادگاه بردند. این مسائل در همه رشته ها وجود دارد. امیدوارم سیستم امنیتی ما به این نتیجه برسد که در این شرایط محافظت کنند. این اطلاعات خروج از کشور خیانت است. امیدوارم این افراد شناسایی و با آنها برخورد شود و از ورزش حذف شوند. که هر اتفاقی در داخل می افتد به بیرون داده می شود تا دیگر کار جمع نشود.

وی ادامه داد: خیلی ها به دلیل داشتن منافع مالی، شخصی و ارتباطی به دنبال تعلیق جودو هستند. رئیس فدراسیون های جهانی و آسیایی شخصاً با من ارتباط و تعامل داشته و این موضوع را درک کرده اند. او در سفر است و انتظار دارد که حق فدراسیون را به او بدهیم، مگر ما کمیته امداد هستیم؟

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا