اخبار روز

شاهکار بن سلمان; حیف و میل به پول سه لیگ ژاپن و کره و ایران!

عربستان سعودی در اولین سال رونق عجیب فوتبال خود، 86 درصد ضرر کرد.

به گزارش فارس؛ زیان 600 میلیون یورویی عربستان به دلیل زیاده خواهی در فوتبال!

عربستان 700 میلیون یورو برای نقل و انتقالات هزینه کرد و در آستانه پایان فصل مشخص شد که تنها 100 میلیون یورو درآمد داشته و لیگ ایران (121 میلیون یورو) هزینه زیادی کرده است.

الهلال با 241 میلیون یورو گران ترین تیم تاریخ فوتبال آسیا است. هزینه عربستانی ها برای این تیم ریاض دقیقا دو برابر ارزش لیگ ایران (121 میلیون یورو) است.

الهلال به عنوان نماینده اصلی پروژه بن سلمان در فوتبال، هفته گذشته در مرحله نیمه نهایی مغلوب العین امارات شد و از راهیابی به فینال لیگ قهرمانان آسیا بازماند.

شبکه حداد الریاضیه امارات به تمسخر سعودی ها گزارش می دهد که “الهلال بهترین پنالتی زن تاریخ فوتبال یعنی نیمار را داشت اما این بازیکن 100 میلیون یورویی تماشاگر ویژه الهلال بود!”

به گزارش کورا اسپورت، عربستان سعودی در سال اول سرمایه گذاری خود در فوتبال تقریباً «۸۶ درصد ضرر» متحمل شد که ضرری باورنکردنی است.

لیگ عربستان در تابستان گذشته بیش از 700 میلیون یورو هزینه کرد و ارزش خود را به 933 میلیون یورو رساند تا گران ترین لیگ آسیا شود.

سعودی ها راهی را می روند که چینی ها 10 سال پیش در پیش گرفتند و با هزینه های نجومی ستاره های فوتبال را به سوپرلیگ چین آوردند اما پس از 5 سال این پروژه در آستانه ورشکستگی قرار گرفت.

شاهکار بن سلمان; حیف و میل به پول سه لیگ ژاپن و کره و ایران!

ولید بن الفرج، کارشناس مشهور فوتبال عربستان، باخت تیم متمول عربستان را اینگونه توجیه می کند که الهلال با 25 درصد قدرت مقابل العین بازی کرد و شکست خورد و این یک بازی را نباید شکست تلقی کرد. پروژه بزرگ فوتبال عربستان

اما از سوی دیگر، دیاب البلوشی، کارشناس سایت معروف القری می گوید که هزینه های سنگین عربستان در فوتبال اجازه نمی دهد این کشور خیلی زود به موفقیت دست پیدا کند و از سوی دیگر بسیاری از «استعدادهای فوتبال عربستان». “. به دلیل حضور بازیکنان خارجی زیاد در لیگ “تخریب” خواهد شد و در دراز مدت تیم ملی عربستان ضربه خواهد خورد.

کیکر گزارش می دهد که بوندسلیگا به عنوان رهبر مطرح ترین لیگ های جهان از نظر هزینه و درآمد می تواند الگویی برای همه لیگ ها باشد. هزینه های هنگفت در فوتبال «باید با مدیریت درست انجام شود»، در غیر این صورت یک «شکست اقتصادی بزرگ» رخ خواهد داد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا