اخبار روز

صورت شما ممکن است به دلیل فشار داخل رحم تغییر شکل داده باشد

چیزی را گزارش کنید بازتاب آنلاین، تیمی از محققان بین‌المللی، رشد جنین موش و قورباغه و همچنین جنین انسان (مجموعه‌ای از سلول‌های جنینی که در آزمایشگاه تولید شده‌اند) را مورد مطالعه قرار دادند تا درک بهتری داشته باشند که چگونه برخی از سلول‌ها راه رشد و تخصص را به سلول‌های دیگر منتقل می‌کنند. .

آنها دریافتند که وقتی فشار هیدرواستاتیک از بیرون جنین افزایش می‌یابد، مسیرهای مهم پیام رسانی سلولی در سلول‌های تاج عصبی مختل می‌شوند. نتایج نشان می دهد که رشد بافت ممکن است در لحظات بحرانی در رشد حیوان مختل شود و حیوان را در معرض خطر ناهنجاری های جمجمه-صورتی قرار دهد. تصور می شود که این ناهنجاری ها نتیجه ترکیبی از عوامل ژنتیکی و محیطی از جمله تامین مواد مغذی باشد.

روبرتو مایور، نوروبیولوژیست از دانشگاه کالج لندن (UCL) می‌گوید: «نتایج ما نشان می‌دهد که ناهنجاری‌های صورت می‌توانند نه تنها تحت تأثیر ژنتیک باشند، بلکه تحت تأثیر محرک‌های فیزیکی در رحم، مانند فشار نیز هستند». هنگامی که یک ارگانیسم تغییر فشار را تجربه می کند، همه سلول ها، از جمله جنین در مادر، می توانند آن را حس کنند.

محققان امیدوارند که تحقیقات آینده روشن کند که چگونه تغییرات در بدن و همچنین استرس محیطی می تواند بر رشد جنین انسان تأثیر بگذارد.

نتایج این تحقیق در نشریه زیست شناسی سلولی طبیعی منتشر شد.

۵۴۵۴

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا