دانستنی ها

سه منبع گیاهی عالی از امگا 3

شناخته شده ترین منابع اسیدهای چرب امگا 3 روغن ماهی و ماهی های چرب مانند سالمون، قزل آلا و تن هستند. این می تواند دریافت امگا 3 کافی را برای وگان ها، گیاهخواران و حتی کسانی که ماهی دوست ندارند دشوار کند.

به گزارش مگتو، این مقاله شما را با برخی از بهترین منابع گیاهی اسیدهای چرب امگا 3 آشنا می کند.

گردو

طبق تحقیقات، گردو به دلیل امگا 3 موجود در آن به بهبود سلامت مغز کمک می کند. به عبارت دیگر، خوردن گردو با بهبود عملکرد شناختی و حافظه مرتبط است. یک مطالعه حیوانی نشان داد که گردو به طور قابل توجهی حافظه، یادگیری، رشد حرکتی و اضطراب را در موش های مبتلا به آلزایمر بهبود می بخشد. هر 28 گرم گردو حاوی 2570 میلی گرم اسیدهای چرب امگا 3 است. مصرف یک وعده گردو نیاز روزانه بدن به اسیدهای چرب امگا 3 را تامین می کند.

کلم بروکسل

به طور کلی، سبزیجات چلیپایی مانند کلم بروکسل سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 و سایر مواد مغذی هستند. این ماده غذایی حاوی مقادیر زیادی ویتامین K، ویتامین C و فیبر است، اما همچنین منبع عالی اسیدهای چرب امگا 3 است.

* کلم بروکسل پخته شده حاوی سه برابر بیشتر امگا 3 است.

دانه کتان

دانه کتان منبع مفیدی از مواد مغذی است و حاوی مقادیر خوبی از فیبر، پروتئین، منیزیم و منگنز است و همچنین منبع عالی امگا 3 است. مطالعات نشان داده اند که دانه کتان برای سلامت قلب مفید است و این مزیت به لطف اسیدهای چرب امگا 3 موجود در آن است.

دانه کتان را می توان به راحتی در یک رژیم غذایی گیاهی گنجاند.

اسیدهای چرب امگا 3 بخش مهمی از تغذیه هستند و برای سلامت بدن ضروری هستند.

اگر به هر دلیلی ماهی مصرف نمی کنید، می توانید نیاز بدن خود به این ماده را بدون مصرف غذاهای دریایی با گنجاندن غذاهای غنی از امگا 3 در رژیم غذایی خود یا انتخاب مکمل های گیاهی تامین کنید.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا