اخبار روز سینما جهان

انتقاد از فیلمنامه «قاتلان ماه کامل»؛ می توانست با مسائل به شکل متفاوتی رفتار می‌کرد!/جزئیات

ایسنا نوشت:فیلمنامه نویس برنده اسکار اعتقاد دارد در صورتی که دی کاپریو نقش مامور اف‌بی‌آی را بازی می‌کرد که در مورد قتل‌های اوسیج تحقیق می‌کرد، می‌توانست بهتر از این باشد و گذراندن سه ساعت و نیم با یک احمق در فیلم زمان زیادی است.

پل شریدر، فیلمنامه نویس فیلم هایی چون «راننده تاکسی» و «گاو خشمگین» ساخته مارتین اسکورسیزی گفت که اگر قرار بود فیلمنامه «قاتلان ماه کامل» را نیز بنویسد، به گونه ای دیگر با مسائل برخورد می کرد.

این کارگردان و فیلمنامه نویس آمریکایی اخیرا در مصاحبه ای با روزنامه لوموند فرانسه گفته است که «قاتلان ماه کامل» اسکورسیزی را فیلم خوبی می داند، اما معتقد است اگر دی کاپریو در نقش یک مامور اف‌بی‌آی که در مورد قتل‌های اوسیج تحقیق می‌کند، می‌توانست بهتر باشد، و گذراندن سه ساعت و نیم با یک احمق در یک فیلم زمان زیادی است.

خود اسکورسیزی در ابتدا برنامه ریزی کرد دی کاپریو در فیلم “قاتلان ماه کامل” نقش تام وایت مامور اف بی آی را بازی می کند. او دو سال روی فیلمنامه از دیدگاه تام وایت کار کرد، که تحقیقاتی را در مورد یک رشته قتل در میان ملت اوسیج در دهه 1920 رهبری می کند. این فیلمساز اوایل سال جاری به ایرش تایمز گفته بود دی این کاپریو بود که شخصاً با او تماس گرفت و درخواست تغییر فیلمنامه را داد. این بازیگر می خواست در عوض نقش ارنست بورکهارت را بازی کند.

سه ساعت و نیم با یک احمق بودن در فیلم زمان زیادی است!

اسکورسیزی گفت: “اریک راث (همکار نویسنده ام) و من در مورد روایت داستان از دیدگاه ماموران FBI که برای تحقیق وارد می شوند صحبت کردیم. پس از دو سال کار بر روی فیلمنامه، لئو پیش من آمد و از من پرسید: قلب این داستان کجاست؟ “من با افراد اوسیج ملاقات هایی داشتم و فکر می کردم که داستان واقعی لزوما از بیرون با FBI نمی آید، بلکه بیشتر از داخل اوکلاهاما می آید.”

ارنست بورکهارت یک کهنه سرباز جنگ جهانی اول بود که در نقشه حریصانه عمویش برای غارت ثروت ملت اوسیج کشیده شد. وفاداری ارنست زمانی مورد آزمایش قرار می گیرد که او با یک زن ثروتمند اوسیج به نام مولی (لیلی گلادستون) ازدواج می کند. جسی پلمونز همچنین نقش تام وایت، مامور اف‌بی‌آی را بازی کرد که در حال تحقیق درباره یک سری قتل‌های مشکوک اوسیج بود.

دی کاپریو قبلاً درباره فیلمنامه اول به ووگ بریتانیا گفته بود: «احساس نمی‌کردم که به قلب داستان وارد شود. ما در داستان اوسیج غوطه ور نبودیم. این صحنه کوچک بین مولی و ارنست وجود داشت که وقتی داشتیم فیلمنامه را می خواندیم چنین احساساتی را در ما برانگیخت و تازه شروع به وارد شدن به این رابطه کردیم زیرا بسیار پیچیده و عجیب بود و شبیه هیچ چیز نبود که قبلا تجربه کرده بودم.»

تغییر فیلمنامه «قاتلان ماه کامل» برای اسکورسیزی که تحسین ها و جوایزی را برای این فیلم به دست آورد، نتیجه داد. حلقه منتقدان فیلم نیویورک و هیئت ملی منتقدان آن را بهترین فیلم سال معرفی کردند، اگرچه به نظر می رسد پل شریدر به جای اوپنهایمر کریستوفر نولان را ترجیح می دهد. شرید فیلم نولان را «بهترین و مهم ترین فیلم قرن حاضر» توصیف کرده است.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا