اخبار روز سینما

سریال حشاشین در ایران پخش می‌شود؟ ساترا در این مورد چه واکنشی دارد؟

براساس تصمیم شورای صدور مجوزهای «ساترا»، انتشار سریال حشاشین در رسانه‌های صوتی و تصویری فراگیر ایران به هیچ عنوان تأیید نخواهد شد.

سریال الحشاشین به دلیل آنچه که به عنوان تحریف تاریخ اسلام و ساخت مغرضانه سیاسی خوانده شده، در پلتفرم‌های کشور مورد مجوز انتشار قرار نگرفته است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون یا کانال تلگرامی بازتاب آنلاین مراجعه کنید.


سریال حشاشین در ایران پخش می‌شود؟ ساترا در این مورد چه واکنشی دارد؟

اگرچه پخش رسمی سریال تاریخی حشاشین در ایران ممنوع شده؛ اما مخاطبان ایرانی به صورت غیررسمی و از طریق رسانه‌ها و کانال‌های تصویری مختلف با زیرنویس فارسی این سریال محبوب و مورد بحث را می‌توانند تماشا کنند.

این سریال روایت حکومت اسماعیلیان در الموت به رهبری «حسن صباح» و وقایع داخلی ایران و مصر در قرن یازدهم میلادی است. سریال با برخی حواشی و واکنش‌های زیاد همراه داشت. برخی از افراد تشابه‌های داستان این سریال با وقایع امروز، به ویژه در خاورمیانه، با افکار گروه اخوان المسلمین در مصر، طالبان در افغانستان، گروه داعش، بنیادگرایی و تروریسم را بیان کرده‌اند که از طریق شبکه‌های اجتماعی این موضوعات مطرح شده است.

سریال حشاشین

سریال حشاشین 30 قسمت دارد. ساخت این سریال حدود دو سال زمان برده و هزینه تقریبی ساخت آن حدود 12 میلیون دلار بوده است.

«مهدی سیفی»، مدیرکل نظارت و تطبیق «ساترا»، در پاسخ به عدم انتشار این سریال در پلتفرم‌های داخلی، بیان کرده که حشاشین محصولی از کشور مصر بوده و روایت آن تاریخ اسلام را با تحریف‌های فراوانی بازگو کرده که به نظر می‌رسد با رویکرد سیاسی مغرضانه تولید شده است. بر اساس نظر شورای صدور مجوز ساترا، انتشار سریال حشاشین در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران تایید نخواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی پخش نشدن سریال حشاشین از پلتفرم‌های داخلی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با بازتاب آنلاین در میان بگذارید.

منبع:بازتاب آنلاین

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا