دانستنی ها

چگونه از شل شدن پوست بعد از رژیم جلوگیری کنیم!/جزئیات

اگر قصد دارید رژیم لاغری بگیرید، مهم ترین چیزی که باید بدانید این است که بعد از کاهش وزن احتمالاً افتادگی و شل شدن پوست در قسمت های چرب بدن ایجاد می شود که می توان تا حدودی این موضوع را کاهش داد.

به گزارش ایسنا، یکی از شایع ترین علائمی که پس از کاهش وزن شدید رخ می دهد شل شدن قسمت هایی از پوست بدن است. در واقع پوست شما با تغییرات وزن زمان لازم برای سازگاری با فرم جدید بدن را ندارد.

به گفته معاونت آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، برای پیشگیری از این عارضه باید از رژیم غذایی متعادل و همچنین ورزش های خاصی پیروی کرد. در واقع می توان با استفاده از ۷ شیوه زیر از افتادگی پوست پس از کاهش وزن جلوگیری کرد:

مصرف پروتئین کافی: پروتئین ها بهترین گزینه غذایی برای سفت کردن پوست پس از کاهش وزن هستند و همچنین به کاهش وزن موثر کمک می کنند. بهترین گزینه های غذایی غنی از پروتئین عبارتند از ماهی قزل آلا، بوقلمون، تخم مرغ، جو دوسر و اسفناج.

آب آشامیدنی: نیازی به نوشیدن 8 لیوان آب در روز نیست. فقط خود را هیدراته نگه دارید. نوشیدن مایعات هر نیم ساعت بهترین کاری است که می توانید انجام دهید. اگر از نوشیدن آب خسته شده اید، چای یا آب میوه های سالم را امتحان کنید. هیدراته ماندن بهترین راه برای ترمیم پوست است.

طناب زدن: با وجود شل شدن پوست پس از کاهش وزن، حتما باید ورزش کنید. طناب زدن یکی از بهترین گزینه های ورزشی است و به تقویت عضلات کمک می کند. بهتر است به تدریج طناب زدن را شروع کنید. به عنوان مثال، دو بار در روز به مدت 15 دقیقه.

_نوشیدن چای دارچین با عسل: روشی موثر برای تسریع متابولیسم بدن و همچنین تقویت عضلات و پوست است. این نوشیدنی را 30 دقیقه قبل از صبحانه بنوشید تا به ترمیم پوست شل کمک کند.

خوردن آلوئه ورا: آلوئه ورا یکی از بهترین مرطوب کننده ها و شفا دهنده های پوست آسیب دیده است. آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی موجود در آن در بهبود شلی پوست شکم و بازوها بسیار موثر است. ماساژ با ژل آلوئه ورا نیز همین اثر را دارد.

_انجام ورزش های قدرتی: برای تقویت بافت های همبند پوست و عضله سازی ورزش های قدرتی انجام دهید. یکی از مفیدترین تمرینات، وزنه زدن است.

مصرف غذاهای حاوی کلاژن: برای خلاص شدن از شر شلی پوست پس از کاهش وزن، باید غذاهایی مصرف کنید که به تولید کلاژن و الاستین کمک می کنند. این غذاها شامل محصولات سویا، لوبیا، هویج، طالبی، سالمون، ماست و گردو است.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا