اخبار ارز دیجیتال

دو نهنگ خفته بیت کوین پس از ۱۰ سال بیدار شدند! هدف آنها برداشت سود است؟

دو کیف پول غیرفعال بیت کوین (BTC) که برای بیش از یک دهه دست‌نخورده باقی مانده بودند، صبح امروز یکشنبه با فعالیت دوباره خود، فعالان بازار ارزهای دیجیتال را شگفت‌زده کردند.

بر اساس آخرین داده‌های پلتفرم لوک‌آن‌چین (Lookonchain)، این کیف‌پول‌ها که دقیقاً به مدت ۱۰.۷ سال غیرفعال بودند، تمام دارایی خود یعنی ۱۰۰۰ بیت کوین، به ارزش حیرت‌آور ۶۰.۹ میلیون دلار را ظرف مدت ۲۰ دقیقه منتقل کردند.

شایان ذکر است، در سپتامبر ۲۰۱۳، تعداد ۵۰۰ بیت کوین به هرکدام از این کیف پول‌ها منتقل شده بود. در آن زمان، هر کوین حدود ۱۲۴ دلار قیمت داشت.

به گزارش رمز ارز نیوز، فعال شدن مجدد ناگهانی این نهنگ‌های خفته، باعث گمانه‌زنی‌های شدیدی در جامعه ارزهای دیجیتال شده است. بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که چنین حرکتی می‌تواند به معنای تغییری اساسی در احساسات بازار باشد.

نکته جالب توجه این است که با وجود حاشیه سود قابل توجه، صاحبان این کیف پول‌ها ترجیح داده‌اند به جای نقد کردن کوین‌های خود از طریق صرافی‌ها، آن‌ها را به کیف پول دیگری منتقل نمایند. این موضوع باعث رازآلودتر شدن اقدامات آن‌ها شده است.

از لحاظ تاریخی، فعالیت مجدد نهنگ‌های خفته بیت کوین، اغلب به عنوان سیگنالی نزولی تفسیر می‌شود. با این حال، شرایط منحصربه‌فرد این کیف‌پول‌های قدیمی، بازار را مشتاق پیش‌بینی حرکت بعدی آن‌ها کرده است.

منبع:عصرایران

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا