اخبار روز

در صورت ابتلا به کبد چرب در روزه داری چه بخوریم؟ / این ادویه محبوب را برای صبحانه میل کنید

چای تاثیر زیادی بر سلامت بدن دارد. همچنین می تواند به سلامت کبد کمک زیادی کند. یک مطالعه در ژاپن نشان داده است که نوشیدن 5 فنجان چای سبز در افراد مبتلا به بیماری کبد چرب می تواند به بهبود وضعیت بیماری کمک کند.

به گزارش بهداشت نیوز، وجود ترکیبی به نام کاتچین در این نوشیدنی به طور قابل توجهی به عملکرد کبد کمک می کند. از طرفی چای سبز حاوی آنتی اکسیدان های زیادی است که در مراقبت از کبد موثر است. همچنین می توانید به جای چای سیاه یک فنجان چای سبز در صبحانه بنوشید.

برای صبحانه سبزیجات چلیپایی بخورید

سبزیجات همچنین می توانند یک صبحانه رژیمی برای بیماری کبد چرب باشند. از جمله این سبزیجات مفید می توان به کلم پیچ، کلم بروکلی، کلم بروکسل و گل کلم اشاره کرد. با توجه به محتوای گلوتاتیون موجود در کلم، این سبزی به تقویت آنزیم های سم زدایی بدن کمک می کند. خوردن سبزیجات چلیپایی باعث افزایش تولید گلوکوزینولات در سیستم ایمنی می شود. به همین دلیل تاثیر زیادی در دفع رادیکال های آزاد از بدن و دفع سموم دارد.

صبحانه با زردچوبه

برای تهیه غذای رژیمی برای کبد چرب در وعده صبحانه می توانید زردچوبه را به غذا اضافه کنید. این پودر قرن هاست که در هند به عنوان دارو استفاده می شود. کورکومین یک ماده قوی در زردچوبه با خواص بیولوژیکی قوی است. همراه با زردچوبه مصرف شود یکی غذاهای صبحانه می تواند در درمان بیماری کبد چرب موثر باشد. مثلا اگر املت درست می کنید، زردچوبه این غذا را فراموش نکنید.

سیر را قبل از ناشتا مصرف کنید

یکی یکی از غذاهای مفید برای پاکسازی کبد سیر است. آاز آنجایی که سیر سرشار از گوگرد است، آنزیم های کبدی را فعال کرده و سموم را از بدن دفع می کند. سیر حاوی مقادیر زیادی سلنیوم است و بدن را حفظ می کند. سلنیوم یک ریز مغذی ضروری است که به افزایش سطح آنزیم های آنتی اکسیدانی طبیعی در کبد کمک می کند.

خوردن مرکبات در صبحانه

مرکبات در لیست غذاهای کبد چرب قرار دارند. زیرا این میوه ها حاوی مقدار زیادی ویتامین C هستند از طرفی کبد را در سنتز مواد سمی تقویت می کنند. گریپ فروت یکی یکی از میوه هایی است که حاوی دو نوع آنتی اکسیدان اصلی نارینژین و نارینژنین است. این دو آنتی اکسیدان به کاهش التهاب و محافظت از سلول های کبد کمک می کنند.

گردو را با پنیر بخورید

یکی از راه های تهیه غذای رژیمی برای بیماری کبد چرب ترکیب گردو با پنیر است. گردو سرشار از گلوتاتیون، اسیدهای چرب امگا 3 و اسید آمینه آرژنین است. به همین دلیل مصرف جگر در سم زدایی بدن موثر است. خوردن گردو در صبحانه به سم زدایی آمونیاک از بدن کمک می کند.

یک صبحانه رژیمی با روغن زیتون تهیه کنید

برای تهیه صبحانه رژیمی برای بیماری کبد چرب می توانید به جای روغن گیاهی یا روغن مایع از روغن زیتون استفاده کنید. این روغن حاوی اسیدهای چرب غیر اشباع است و می تواند به تقویت بیماری کبد چرب کمک کند. مصرف آن فشار زیادی به کبد وارد نمی کند. از طرفی در دفع سموم مضر بدن نیز موثر است. یک مطالعه این را نشان داده است مصرف روغن زیتون می تواند میزان چربی کبد چرب را کاهش دهد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا