اخبار روز

به این زن لقب خطرناک ترین زن کره شمالی دادند!/جزئیات

به نقل از شمانیوز، از این زن به عنوان رهبر آینده کره شمالی یاد می شود. این یک نیروی بی رحم است که بنا به گزارش ها دستور اعدام مقامات کره شمالی را به این دلیل که او را عصبی کرده اند، صادر کرده است.

در مه فوریه، یک هواپیما در فرودگاه بین المللی اینچئون در کره جنوبی فرود آمد. 23 مسافر در هواپیما بودند: پنج مقام، سه خبرنگار و بقیه محافظان امنیتی بودند. اما یکی از مسافران مهمتر از بقیه بود. او یکی از نوادگان کیم ایل سونگ، بنیانگذار سلسله حاکم بر کره شمالی بود. عکاسان و فیلمبرداران از مهمانان عکس و فیلم گرفتند. اولین کسی که فرودگاه را ترک کرد، رهبر اسمی کره شمالی، کیم یونگ نام، 90 ساله بود که سوار اولین خودرو از دو سدان سیاه شد. سپس، در سایه یک مامور امنیتی مرد قدبلند کره شمالی و یک محافظ زن کره جنوبی، یک زن لاغر اندام در اوایل 30 سالگی از هواپیما خارج شد. در حالی که به سمت ماشین دوم می رفت، نگاهش ثابت بود و طوری مستقیم راه می رفت که انگار در چنین لحظه تاریخی در مرکز توجه قرار گرفته باشد.

به گزارش پی ام آپ، این زن «کیم یو جونگ» خواهر کیم جونگ اون رهبر کنونی کره شمالی بود. او به عنوان کوچکترین از هفت فرزند کیم جونگ ایل رهبر سابق کره شمالی، از کودکی مورد علاقه والدینش بود و به “شاهزاده خانم یو جونگ” معروف بود و روحیه جاه طلبی داشت.

وی از سال 2014 رئیس سانسور دولت کره شمالی و مسئول بخش تبلیغات این کشور بوده است که وظیفه القای ایدئولوژی دولت را به مردم کره شمالی بر عهده داشته است. نقش آن در دولت از سال 2018 به طور قابل توجهی افزایش یافته است و نقش مهمی در حکمرانی ایفا کرده است. او با استفاده از درس هایی که از پدرش آموخت، قدرت سلسله خود را گسترش داد و در این مسیر با نام های مستعاری مانند «دیو تشنه به خون» و «زن شرور» در میان مقامات کره شمالی شناخته شد.

با این حال، افراد کمی در خارج از کشور قبل از سفرش به کره جنوبی نام او را شنیده بودند. شاهزاده خانم مرموز کره شمالی به مدت دو روز در مراسم ضیافت و افتتاحیه المپیک زمستانی پیونگ چانگ شرکت کرد. او با انجام کارهای بسیار کوچک مانند راه رفتن، نشستن، دست دادن و نادیده گرفتن مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا، کره جنوبی را مجذوب خود کرد. او به ندرت لبخند می زد و به شهروندان کره جنوبی از جمله رئیس جمهور مون جائه این نگاه می کرد.

وی در سفر خود به کره جنوبی حتی یک بیانیه عمومی صادر نکرد و هیچ مصاحبه ای با رسانه ها انجام نداد. با ورود ورزشکاران آمریکایی، او روی صندلی خود نشست و در حالی که دیگران کف زدند، اخم کرد. کیم یو جونگ نیز از صحبت کوتاه در مقابل دوربین عکاسان خودداری کرد. ساکت نشسته بود و چهره اش بدون هیچ احساسی به نظر می رسید. با این حال، در آن سفر 56 ساعته، موضوع بحث در میان مردم کره جنوبی و فراتر از آن، مردم کشورهای دیگر شده بود.

او با ظاهری ساده و لباس های معمولا مشکی و گیره ای به شکل گل که موهایش را نگه می داشت در انظار عمومی ظاهر شد. این باعث شد که نظر دهندگان هرگونه تغییر کوچک در ظاهر او را تفسیر کنند. برای مثال، یکی از کارشناسان به این نتیجه رسید که سایه چشم او باید یک خبر مثبت باشد. نشانه این است که او مأموریت خود را جدی گرفته است. کامنت دیگری اضافه کرد: او نه تنها زیباست بلکه تحصیلکرده هم هست!

نکته مهم سفر وی دیدار با مون رئیس جمهور کره جنوبی در کاخ آبی دفتر ریاست جمهوری و پس از آن صرف ناهار بود. در اینجا بود که او نامه شخصی برادرش را تحویل داد و راه را برای دیدارهای تاریخی رهبران کره شمالی و جنوبی هموار کرد. زیرا نامه ای که باید توسط “کیم یو جونگ” تحویل داده شود حاوی معنای عمیقی بود.

اگر کیم یو جونگ می خواست، می توانست دستور اعدام هر یک از اعضای کمیته مرکزی 250 نفری حزب کارگران کره را به جز کیم جونگ اون صادر کند. او اولین و تنها خواهر رهبر کره شمالی است که قدرت واقعی دارد.

هنگامی که کیم ایل سونگ در سال 1994 درگذشت، کیم جونگ ایل رهبر شد. دنیای بیرون، حتی سازمان های اطلاعاتی خارجی، چیز زیادی در مورد مرد جدید و هفت فرزندش که از چهار همسر مختلف به دنیا آمده بودند، نمی دانستند. خارجی ها از سه فرزند خردسال او، جونگ چول، جونگ یون و یو جونگ که همگی از محبوب ترین همسرش، رقصنده کو بونگ هوی به دنیا آمده بودند، چیزی نمی دانستند.

کیم جونگ ایل ابتدا فرزندان خود را در خانه آموزش می دهد. سپس آنها را برای ادامه تحصیل به ژنو، برن و مسکو فرستاد. همزمان و تاکنون، شهروندان کره شمالی به دلیل تماشای فیلم ها و سریال های ساخته شده در کره جنوبی تحریم شده اند. به همین دلیل، رهبر وقت کره نمی خواست کسی از سبک زندگی مجلل او بداند و برای بهترین غذا و شراب هزینه می کرد یا فیلم های جیمز باند را تماشا می کرد.

کیم جونگ ایل، سرآشپز سوشی ژاپنی که 13 سال برای او کار کرده است، از جزئیات زندگی خانوادگی او پشت درهای بسته مطلع می شود. کنجی فوجیموتو (نام مستعار) از سال 1988 تا 2001 برای او کار می کرد و به رهبر کره شمالی و سه فرزند خردسالش دسترسی داشت. در آن زمان رهبر کره شمالی فرزندان خود را از ملاقات با مادران مختلف منع کرده بود.

فوجیموتو توسط کیم جونگ ایل به ضیافت ها و مهمانی های عصرانه دعوت شده بود. او با اعضای کوچکتر خانواده کیم بازی می کرد، به بچه های خانواده بادبادک زدن را آموزش می داد و شریک مخفی سیگار کشیدن کیم جونگ اون در نوجوانی بود.

به این زن لقب خطرناک ترین زن کره شمالی دادند!/جزئیات

به گفته فوجیموتو، والدین یو جونگ دخترشان را «شاهزاده خانم» صدا می کردند و او از دوران کودکی مرکز خانواده حاکم کره شمالی بود. هنگام غذا خوردن، سمت چپ پدر و مادرش در سمت راست پدر می نشست. فوجیموتو او را دختری با اراده توصیف می کند. فوجیموتو می گوید که کاملا آهنی نیست، اما دختری مصمم و سرسخت است. به زودی او در جلسات مهم از پدرش حمایت می کرد و زمانی که بیل کلینتون، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، سفر کوتاهی به پیونگ یانگ داشت، کیم یو جونگ که هنوز 22 ساله نشده بود، منتظر کلینتون بود.

این جلسه بینش روشنی از سبک رهبری او ارائه داد: او با نادیده گرفتن کلینتون و بدون معرفی خود، مستقیماً نزد داگبند دستیار کلینتون رفت و از او به زبان انگلیسی سؤال کرد. آیا سندی را که منتظرش هستید دارید؟ (نامه تشکر پرزیدنت اوباما که در ازای آزادی دو گروگان آمریکایی به پدرش قول داده شده بود.) این نگرش نشان می داد که او با همتای خود صمیمی نیست و فقط به دنبال معامله است.

مرگ کیم جونگ ایل بر اثر سکته قلبی در دسامبر 2011، کوچکترین پسرش را که هنوز 20 ساله بود در کانون توجه قرار داد. با این حال، خواهرش از ابتدا در کنارش بود و مرتباً او را در بازدیدهای رسمی از پایگاه‌های نظامی، کارخانه‌ها، موزه‌ها، مزارع، مهدکودک‌ها و تأسیسات مونتاژ موشک‌های هسته‌ای همراهی می‌کرد.

هنگامی که کیم یو جونگ 25 ساله بود، عکسی از او در حال سوار شدن بر اسب سفید به نمایش گذاشته شد. در کره شمالی این اسب ها نشانه حکومت سلسله کیم بودند. هدف از این تصویر مشخص بود: تقویت نقش رسمی کیم یو جونگ.

نشانه دیگری از اهمیت او در اکتبر 2019 آشکار شد، زمانی که او و کیم جونگ اون دوباره با هم سوار بر اسب در رشته کوه Paekto دیده شدند.

کیم یو جونگ در کلاسی متشکل از 50 دانشجو که مخصوص او در دپارتمان سیاست و اقتصاد دانشگاه کیم ایل سونگ تشکیل شده بود، شرکت کرد. جایی که همکلاسی هایش دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری بودند. یک دوره شش ماهه برای او برنامه ریزی شده بود تا دانش خود را تقویت کند، اما حضور در این مراسم راهی برای ملاقات با همسر آینده اش نیز بود. او با کامپیوتر خوب بود و می توانست خوب تایپ کند. گمانه زنی ها مبنی بر ازدواج او با دو فرزند وجود دارد.

کیم یو جونگ تا پایان سال 2014 مسئولیت امور تبلیغاتی دولت کره شمالی را بر عهده داشت. در سال 2014، موجی ناگهانی و غیرعادی از الفاظ رکیک در رسانه های کره شمالی به وجود آمد. مطالبی پر از توهین و نژادپرستی در رسانه های دولتی منتشر شد. به عنوان مثال، خبرگزاری مرکزی کره شمالی اولین رئیس جمهور منتخب کره جنوبی، پارک گئون هی را هدف قرار داد و او را “دختر شرور” و “فاحشه کثیف” خواند. این خبرگزاری با اشاره به استقبال گرم اوباما در کره جنوبی خاطرنشان کرد که پارک شبیه یک “فاحشه عجیب و غریب” است که می خواهد مرد خوش تیپش در حین رابطه جنسی با او به شخص دیگری آسیب برساند.

بلافاصله پس از آن، رسانه های دولتی کره شمالی اوباما را “میمون سیاه شیطانی” نامیدند و افزودند: “او باید با گروهی از میمون ها در بزرگترین باغ وحش طبیعی آفریقا زندگی کند و خرده نان های پرتاب شده توسط تماشاگران را لیس بزند.”

این نوع پوشش خبری بدون تأیید مقامات ارشد به ویژه کیم یو جونگ، مدیر بخش تبلیغات کره شمالی امکان پذیر نیست. او سپس به نظارت بر تصمیمات روزانه در مورد مسائل کلیدی پرسنل، از جمله در ارتش، ادامه داد. در تئوری، او به موقعیتی رسیده بود که می‌توانست تصمیم بگیرد که آیا افراد باید تحت نظر باشند، تنزل رتبه، ترفیع، مجازات یا تبعید شوند یا در میدان شهر یا در یک میدان ورزشی درهای بسته اعدام شوند. او عملاً «معاون عزيز رهبر» شده بود.

سپس توسط کیم جونگ اون به مقام بالاتری ارتقا یافت. در سال 2021، او خواهر خود را به کمیسیون امور دولتی، بالاترین نهاد دولتی منصوب کرد. علاوه بر این، در ژانویه 2023، در سن 35 سالگی، او نقش اصلی سخنگوی جنگ روسیه و اوکراین و پویایی جنگ سرد را بر عهده گرفت.

کیم جونگ اون در ابتدا توسط بسیاری به عنوان یک اصلاح طلب بالقوه تلقی می شد، زیرا او در سوئیس به مدرسه می رفت. تصورات مشابهی در مورد خواهرش وجود داشت. در داخل کره شمالی اما گفته می شود که او دستور اعدام چند مقام بلندپایه دولتی را صادر کرده است، زیرا آنها او را عصبی کرده اند. گفته می‌شود که او افراد ناخوشایند و خانواده‌هایشان را به اردوگاه‌های کار اجباری و گولاگ‌ها، به زندگی پر از کار اجباری، ضرب و شتم، شکنجه و جیره‌های گرسنگی تبعید کرد.

گفته می شود مردم عادی کره شمالی از او به عنوان “ملکه دواگر سیکسی” یاد می کنند، پس از فرمانروای ظالم آخرین سلسله امپراتوری چین که نزدیک به 50 سال حکومت کرد.

مقامی که کیم یو جونگ در اختیار دارد، رئیس دولت نیست، اما او تنها فردی از اطرافیان کیم جونگ اون است که می تواند در هر زمان به رهبر کشور دسترسی داشته باشد. در مورد مشکلات کشور، هیچ شخصی جز او به راحتی به رهبر کشور دسترسی ندارد. بیماری همه گیر این وضعیت را تشدید کرده و فشار برای ایجاد طرح جانشینی را افزایش داده است.واقعیت این است که کیم جونگ اون از سلامت خوبی برخوردار نیست و مانند پدر و پدربزرگش از بیماری قلبی، دیابت و چاقی رنج می برد.

به نظر می رسد کیم یو جونگ گزینه طبیعی برای جانشینی کیم جونگ اون باشد، حتی در یک جامعه به شدت تحت سلطه مردان. برادر بزرگتر او، جونگ چول، مدت زیادی است که به عنوان جانشین در نظر گرفته نشده است. برادر ناتنی او “جونگ نام” نیز در فوریه 2017 در سن 45 سالگی بر اثر حمله ی عامل اعصاب در فرودگاه بین المللی کوالالامپور درگذشت. جونگ نام اگرچه زمانی رهبر بعدی کشور محسوب می شد، اما به منتقد صریح رژیم کره شمالی تبدیل شده و در تبعید زندگی می کند. هیچ یک از سه خواهر ناتنی بزرگتر نقش مهمی در دولت نداشته اند و مورد حمایت عمومی قرار نگرفته اند.

خود کیم جونگ اون سه فرزند خردسال دارد. در نوامبر 2022، برای اولین بار، یکی از آنها را در معرض دید عموم قرار داد، دختری 10 ساله به نام Jo Ae. برخی ناظران کره شمالی پیش بینی کردند که او به عنوان جانشین وی انتخاب شده است. با این حال، حتی اگر این حدس و گمان درست باشد، مدتی طول می کشد تا او به سنی برسد که به نام خودش بیانیه های رسمی صادر کند یا هیئتی مانند عمه اش یو جونگ را رهبری کند.

کیم یو جونگ مطمئناً برای حمل مشعل مناسب تر است. در سه سال گذشته، او به عنوان رئیس سانسور، سخنگوی، استهزاگر و تهدید آشکار ناشی از سوء نیت کشورش، با دسترسی نامحدود به سیاست خارجی کشورش و برادرش که سیاست کره شمالی را کنترل می کند، ایستاده است. دکمه های هسته ای

با افزایش قدرت او، داستان های مربوط به وحشیگری او نیز افزایش می یابد. اگر برادرش بخواهد، او می تواند قدرت منحصر به فرد خود را با قرار دادن خود در سمت هایی به عنوان معاون شخصی رهبر یا شاید روزی به عنوان اولین رهبر زن در تاریخ کشورش گسترش دهد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا