اخبار روز سینما

1.6 میلیون نفر در بزرگترین کنسرت مدونا در ریودوژانیرو برزیل شرکت کردند

پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

کنسرت پایانی تور جهانی مدونا، خواننده مشهور و ملقب به “ملکه پاپ”، شب شنبه 4 می (15 آریبهشت) در ساحل کوپاکابانا، ریودوژانیرو برزیل برگزار شد.

این آخرین نمایش از تور جهانی این خواننده با عنوان “Celebration” بود که اکتبر گذشته در لندن آغاز شد. وب سایت رسمی مدونا کنسرت برزیل را “بزرگترین نمایش چهار دهه فعالیت حرفه ای او” نامید.

آژانس گردشگری ریودوژانیرو گزارش داد که حدود 1.6 میلیون نفر در جشن های رایگان مربوط به کنسرت شنبه شب در سراسر شهر شرکت کردند.

این تعداد نفر 10 برابر بیشتر از رکورد قبلی مدونا در سال 1987 است. در آن سال، این خواننده 130000 نفر را برای دیدن کنسرت خود در “پارک دو سو” در پاریس جذب کرد.

جمعیت عظیمی از مردم نه تنها در محل برگزاری کنسرت، بلکه در آپارتمان‌های خصوصی، هتل‌ها، قایق‌های موتوری، قایق‌های تفریحی و روی شن‌های ساحل در ریودوژانیرو آمدند و شب‌ها دور به رقص پرداختند.

مقامات محلی 18 برج بلندگو را در فاصله معینی از ساحل قرار داده بودند تا صدای مدونا بتواند به همه مکان هایی که مردم در آنجا بودند برسد.

مدونا به جمعیت تشویق کننده خود گفت: “اینجا ما در زیباترین جای دنیا هستیم.” او با اشاره به منظره اقیانوس، کوه ها و مجسمه مسیح بر روی تپه مشرف به شهر، افزود: این مکان جادویی است.

این خواننده مشهور موسیقی پاپ ترانه های کلاسیک خود از جمله «همچون یک باقره» را اجرا کرد و با شنل مشکی و تسبیح به دست برای آهنگ «همچون یک دعا» روی صحنه حاضر شد.

این ستاره موسیقی همچنین هنگام خواندن آهنگ «من زنده هستم تا روایت کنم» به جان باختگان بیماری ایدز ادای احترام کرد. در حین اجرای این آهنگ عکس های سیاه و سفید افرادی که بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند روی صفحه بزرگ پشت سر او ظاهر شد.

در این کنسرت آنیتا و پابلو ویتار هنرمندان برزیلی نیز مدونا را روی صحنه همراهی کردند و آهنگ هایی را اجرا کردند.

در تمام روزهای منتهی به کنسرت، طرفداران به جمع شدن و ابراز احساسات خود در خارج از هتل باشکوه کوپاکابانا پالاس بیچ، جایی که مدونا در آن اقامت داشت، ادامه دادند.

تخمین زده می شود که این کنسرت حدود 57 میلیون دلار به اقتصاد محلی شهر تزریق کرد. طبق اعلام اتحادیه هتل های ریودوژانیرو، 98 درصد از ظرفیت هتل های کوپاکابانا تکمیل شد. فرودگاه بین‌المللی ریودوژانیرو نیز ۱۷۰ پرواز دیگر را از ۱ تا ۶ می پیش‌بینی کرده بود.

مقامات شهر ریودوژانیرو چند روزی را برای این کنسرت آماده کرده بودند. طرح امنیتی ایالت ریو شامل 3200 افسر نظامی و 1500 پلیس شهری در حالت آماده باش بود.

چندین کنسرت بزرگ در گذشته در ساحل کوپاکابانا برگزار شده است، از جمله نمایش راد استوارت در شب سال نوی 1994، که بیش از 4 میلیون طرفدار را به خود جلب کرد و بر اساس رکوردهای جهانی گینس، بزرگترین کنسرت راک رایگان در تاریخ بود.

کنسرت رولینگ استونز در سال 2006 در همین شهر توانست 1.2 میلیون نفر را به ساحل بکشاند.

منبع: یورونیوز

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا