اخبار روز

حمله پورموسوی به جمعیت پرسپولیس; به چشم داور نگاه کردند و فحش دادند!

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین؛ یکی یکی از مهیج ترین و جنجالی ترین بازی های لیگ بیست و سوم جمعه گذشته در تهران بین پرسپولیس و استقلال خوزستان برگزار شد.

به گزارش خبروشی، کمتر کسی فکر می کرد شاگردان سیروس پورموسوی می توانند در 45 دقیقه سه گل به پرسپولیس مدافع عنوان قهرمانی بزنند اما این اتفاق در ورزشگاه آزادی رخ داد و در حضور هزاران تماشاگر پرسپولیس، استقلال خوزستان در نیمه اول سه گل به ثمر رساند. و وقتی در نیمه دوم 10 بازیکن بود پرسپولیس 4 گل زد تا اعتراضات بیشتر شود. دو روز پس از پایان این بازی دراماتیک با سیروس پورموسویی تماس گرفتیم که صحبت های جالبی در مورد این بازی داشت. سرمربی استقلال درباره مواردی صحبت کرد که … بهتر است این مصاحبه را تا انتها بخوانید

آیا می دانستید که به کمیته اخلاق دعوت شده اید؟
اشکالی ندارد من به کمیته اخلاق می روم و حرفم را می زنم. دیگر رنگ مشکی نیست و همه می دانند جمعه گذشته در ورزشگاه آزادی چه گذشت.

شروع طوفانی مقابل پرسپولیس داشتی. فکر می کردی بتوانی در یک نیمه به پرسپولیس سه گل بزنی؟
راستش 3 گل نیست اما می دانستیم که به دلیل بازی باز و بالای پرسپولیس، عمق دفاع این تیم آسیب پذیر است و به راحتی به حریف فرصت می دهد و…

ببخشید بازی پرسپولیس با هوادار رو دیدی؟
دقیقا. این بازی را خیلی خوب آنالیز کردیم و می دانستیم که می توانیم از عمق به پرسپولیس ضربه بزنیم. قبل از بازی به بچه ها گفتم که ما برنده می شویم و شما فقط باید شجاعانه بازی کنید. انتظار گلزنی را داشتیم اما چیزی که فکرش را نمی کردیم این بود که علیرضا بیرانوند بعد از گل سوم ما به کمک داور در زمین ما حمله کند!

طرف زمین تو؟!
بله، پرسپولیس قبل از گل سوم ما یک گل زد که کمک داور کنار زمین ما آن را آفساید اعلام کرد و ما همان توپ را گذاشتیم و گل سوم تیممان را به ثمر رساندیم. علیرضا بیرانوند هم به سمت زمین ما دوید و با کمک داور حمله کرد. چرا گل پرسپولیس آفساید اعلام شد؟ داور فقط به دروازه بان پرسپولیس کارت زرد داد اما همین اتفاق باعث باخت ناعادلانه استقلال خوزستان شد!

چطور
پس از خروج علیرضا بیرانوند، تماشاگران شروع به پرتاب بدترین فحاشی ها و فحاشی ها به کوپال نظمی داور مسابقه کردند که جو ورزشگاه را به هم ریخت. به محض سوت پایان نیمه اول داور، کل کادرفنی و نیمکت پرسپولیس و همچنین بازیکنان آن تیم دور کوپال ناظمی جمع شدند و عجیب بود که چند نفر با لباس شخصی جلوی داور فحش می دادند. ! کوپال ناظمی واقعاً درمانده بود و مشخص بود که کمی ترسیده است زیرا ده ها نفر دور او جمع شده بودند، چند نفر به او فحش دادند و سکوها توهین آمیز و فحاشی بود. عجیب بود که هیچکس جلوی این افراد را نگرفت و مردم آنجا با لباس شخصی چه می کردند؟ آنها حتی کوپال ناظمی را تهدید کردند و به او و دستیارانش حمله کردند. داور و ناظر مسابقه باید گزارش این موارد را نوشته باشند، اما چه فایده ای دارد؟ کوپال نظامی داور بزرگ در نیمه دوم فقط یک داور دیگر شد! او دیگر تمرکز نداشت و واقعاً نمی‌دانم قبل از ورودش به رختکن اتفاق دیگری افتاده است یا نه. اما او دیگر نمی توانست با تمرکز سوت بزند.

ظاهرا شما هم به انتخاب داور تهرانی برای بازی تیم پرسپولیس اعتراض داشتید؟
سیاست «یک بام و دو هوا» نباید در فوتبال وجود داشته باشد. چطور شد که داور چهارم بازی ذوب آهن و نساجی که خوزستانی است به خاطر رقابت ما و نساجی تعویض می شود اما برای چنین بازی مهمی از یک داور تهرانی استفاده می شود؟ با این حال در نیمه اول کوپال نظمی داور بازی بود اما در نیمه دوم تمرکز نداشت. بازیکن ما لیز خورد و با حریف برخورد کرد که کارت زرد دریافت نکرد اما اخطار دوم گرفت و اخراج شد. اولین کارت زرد ساویو بازیکن کشورمان در دقیقه 16 بدون اخطار بود و بسیار شدید بود. متأسفانه بین دو نیمه اتفاقی افتاد یکی یکی از این اتفاقات آبیاری یک طرف کشور و طرف استقلال خوزستان بود. این موضوع توسط داور بازی تایید شد.

در بازی رفت در اهواز مخالف پنالتی به نفع پرسپولیس بودی و حتی به حذف این تیم نزدیک بودی؟
بله، من هنوز به این مجازات اعتقاد دارم، مجازات نبود و به ناحق علیه تیم ما و به نفع پرسپولیس اعلام شد. در بازی برگشت خطای پنالتی روی وحید امیری رخ نداد و فرشاد بختیاری زاده مربی دروازه بانان کشورمان از این اشتباه انتقاد کرد و داور او را اخراج کرد. بعد از سوت پایان، یکی عکسی از اتاق آزمایشی VAR توسط خبرنگاران تهران به من نشان داد که دوستان اتاق کمک داور ویدیویی بعد از پنالتی پرسپولیس و گل خوشحال شدند!! من هنوز صحنه هایی از فیلم بلند را می بینم که متوجه می شوم استقلال خوزستان چگونه قربانی شد.

مثلا کدام صحنه ها؟
هشدار به علیرضا کاظمی از شادی کریستیانو رونالدو! او به جای مشت کردن در مقابل هواداران پرسپولیس، به جشن رونالدو پرداخت و کارت زرد گرفت. ساویو اصلا کارت زرد اول را دریافت نکرد یا خطای علی نعمتی روی جواد آقایی پور در دقیقه 52 صددرصد کارت قرمز بود و فرصت یک ضد حمله عالی را از بین برد. شجاع خلیل زاده در لیگ قهرمانان آسیا هم همین اشتباه را کرد و کنار گذاشته شد. پرسپولیس دو خطای پنالتی متوالی روی جواد آقایی پور توسط کنعانی زادگان و حسین ساکی انجام داد که داور در نیمه اول نادیده گرفت و حالا کارشناسان داوری می آیند و به خاطر دوست بازی یا چیز دیگری این صحنه ها پول ما می شود.

آیا اکثر مربیان معتقدند داوران متخصص دوستانی باز هستند؟
بله، اکثر آنها دوستان باز یا مانند علی خسروی اعضای هیئت داوران هستند! آیا یکی از اعضای هیئت داوران می تواند داور متخصص باشد؟ یا یدالله جهانبازی و محمدرضا اکبریان که داور انجمن هستند نمی توانند کارشناس تلویزیون باشند. بقیه کورکورانه از دوستانشان دفاع می کنند و به همین دلیل قضاوت ما روز به روز کمتر می شود. ما دیگر علیرضا فغانی یا مسعود مرادی را تولید نمی کنیم و در آسیا هم حرفی برای گفتن نداریم!

بعد از گذشت دو روز از بازی با پرسپولیس، در دل خود به چه فکر می کنید؟
چرا که مشکلات داوری و غیر فوتبالی برد تاریخی مقابل پرسپولیس را خراب کرد. این پیروزی برای زندگی ورزشی من و بازیکنانم ماندگار خواهد بود. در نهایت به من و تیم استقلال خوزستان ظلم شد تا یک تیم دیگر قهرمان شود اما خدا هم بالاست. البته بازی پرسپولیس را بردیم و به مشکلات خارج از فوتبال باختیم!

آیا استقلال خوزستان در دسته پایین تری قرار می گیرد؟
ما هرگز عواملی را که در نتیجه بازی با پرسپولیس نقش داشتند نمی بخشیم. ما تنها تیمی بودیم و هستیم که توانستیم در بازی های خانگی و خارج از خانه مقابل پرسپولیس 5 گل به ثمر برسانیم و از دو بازی مقابل این تیم به دلیل اشتباهات داوری 6 امتیاز کسب نکردیم. چرا؟ مردانه! کارشناسان، تهیه کنندگان و مجریان تلویزیون، امیدوارم نیمکت پرسپولیس را نشان دهید که به هر تصمیم داور واکنش نشان می داد و دعوا راه می انداخت. آنقدر شلوغ بازی کردند که یکی از بازیکنان ما به اشتباه حذف شد تا شیراز را وارد تیم کنند.

وقتی تیمی 10 نفره باشد معمولا در فوتبال ایران وقت می گذراند و مقابل فوتبال بازی می کند. اما شما این کار را نکردید؟
در تمام سال های مربیگری ام اهل زمان و حریف فوتبال نبوده و نیستم. سه تعویض اجباری به درخواست خود بازیکنان انجام دادیم. فرزین گروسیان نیز در یک صحنه پس از برخورد به بازیکن حریف مصدوم شد. در یک صحنه 9 نفره شدیم اما پرسپولیسی ها منصفانه بازی نکردند که این مهم نیست اما آبشک، کاظمی و آقایی پور را به دلیل مصدومیت کنار کشیدیم.

باشه ممنون از وقتی که گذاشتی آیا هنوز حرف های ناگفته ای در پایان دارید؟
این شکست ظالمانه و ناعادلانه بود اما به جای کسانی که باعث آن شدند، داور و نیمکت، بازیکنان پرسپولیس، لباس های زشت و تماشاگران پرسپولیس باید به کمیته اخلاق بروم. مشکلی نیست اما اگر به فکر محرومیت تیم حریف نباشند، در این فوتبال سنگ تمام نمی گذارد.

258 258

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا