اخبار روز

متقاضیان خودروهای برقی نمی توانند این خبر مهم را از دست بدهند

اولین تحویل خودروهای برقی در کشور از چند هفته پیش آغاز شد و ثبت نام عصر دیروز پنجم مهرماه انجام شد. خرداد در این پیشنهاد بیش از 140 هزار نفر 100 میلیون تومان را برای شرکت در قرعه کشی مسدود کرده اند.

در این مدت حدود 10000 خودرو از 9 مدل خودرو خارجی عرضه شد و بیشترین تقاضا برای سه مدل خودرو بود. یکی از جمله آئودی Q4 است.

ثبت نام در روز دوشنبه در اولویت خواهد بود

در این خصوص مهدی ضیغمی معاون امنیتی وزیر کشور توضیح داد که در این دور 10 هزار خودروی برقی برای متقاضیان رزرو شده است که پس از اولویت بندی مراحل ثبت نام ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: اولویت بندی ثبت نام خودروهای برقی از روز دوشنبه 16 اسفندماه آغاز می شود خرداد وی گفت: در صورت واگذاری خودرو به مشتری ظرف مدت 3 ماه فروش انجام می شود. در غیر این صورت، یعنی در صورت عدم واگذاری خودرو به اظهارکننده، سفارش فرد لغو می شود و مشتری می تواند در تحویل بعدی مجددا ثبت نام کند. البته شایان ذکر است افرادی که با شرایط عدم تخصیص مواجه هستند می توانند 100 میلیون وجوه قفل شده را باز و برداشت کنند.

شایان ذکر است که تاکنون در مجموع نزدیک به 17 هزار دستگاه خودرو به کشور وارد شده است که از این تعداد 13 هزار خودرو آزاد شده است. البته برخی از 10 هزار خودروی برقی ثبت نامی هنوز به گمرک نرسیده و فقط ثبت سفارش شده است. برخی اظهارات حاکی از ورود نزدیک به 7000 خودروی برقی به گمرکات کشور است.

در حال حاضر تعرفه گمرکی برای واردات خودروهای برقی تا سقف 20 هزار دلار برای خودروهای برقی با قیمت 20 تا 30 هزار دلار 11 درصد است که این نرخ به 27 درصد افزایش یافته است.

اکنون باید به این نکته توجه کرد یکی یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر تقاضای خودروهای برقی در بازار ایران، نبود ایستگاه های شارژ برقی است. در حال حاضر تنها 15 ایستگاه شارژ برق در تهران وجود دارد و هنوز هیچ ایستگاهی در فاصله بین شهرها راه اندازی نشده است. البته چندی پیش وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که تعداد جایگاه های شارژ خودروهای برقی در شهر تهران به حدود 1700 جایگاه افزایش می یابد./کاماپرس

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا