دانستنی ها

حقیقت تلخ در مورد غذاهای فرآوری شده

کارشناسان معتقدند افزایش بیماری های خودایمنی به دلیل مصرف فست فود است.

به گزارش ایسنا به نقل از ایندیپندنت، خواص اعتیادآور فست فود نه تنها باعث افزایش سطح چاقی و سایر بیماری های مرتبط با سوء تغذیه در جهان می شود، بلکه عملکرد سیستم ایمنی و هورمون ها را مختل می کند و با مصرف مداوم باعث کاهش طول عمر می شود. مصرف کنندگان

کووید-19 عاشق کربوهیدرات است

کارشناسان معتقدند که غذاهای ناسالم مانند سیگار باید دارای برچسب ناسالم باشند. بنابراین، همانطور که مردم از روی برچسب هایی که بر روی آنها گذاشته شده است عواقب سیگار را می دانند، باید در مورد مصرف غذاهای ناسالم نیز هشدار داده شود.

تحقیقات اخیر نشان داده است افرادی که از رژیم گیاهخواری پیروی می کنند نسبت به افرادی که گوشت می خورند 73 درصد کمتر در معرض ابتلا به ویروس کرونا هستند. شاید به این دلیل که افزایش قند خون ناشی از برخی کربوهیدرات ها باعث تقویت ویروس ها می شود.

دکتر. نیکول سفیر معتقد است چاقی، دیابت نوع 2، فشار خون بالا و سایر بیماری‌های مرتبط با تغذیه نامناسب شرایطی هستند که ما را مستعد ابتلا به بیماری‌های عفونی مانند کرونا می‌کنند.

رژیم غذایی غربی منجر به افزایش بیماری در سراسر جهان شده است

علاوه بر چاقی و بیماری قلبی، فست فود همچنین ارتباط بسیار واقعی و نگران کننده ای با بیماری های خودایمنی در سراسر جهان دارد.

جیمز لی، دانشمند مؤسسه فرانسیس کریک، اخیراً گفت که حدود 40 سال پیش و با گسترش رستوران های زنجیره ای مانند مک دونالد، تعداد موارد خودایمنی در غرب شروع به افزایش کرد. این روند اکنون در کشورهایی آغاز شده است که قبلاً در آنها اتفاق نیفتاده است. مناطقی مانند آسیا و خاورمیانه.

فست فود و حمله به سیستم ایمنی

دو ماده نگهدارنده شیمیایی، ترت بوتیل هیدروکینون و پرفلوئوروآلکیل یا مواد پلی فلوروآلکیل، در بیش از 1200 غذای از پیش بسته بندی شده در ایالات متحده شناسایی شده است. چه به عنوان یک ماده یا یک محصول جانبی بسته بندی شود.

مطالعاتی وجود دارد که نشان می دهد هر دوی این مواد می توانند عملکرد سیستم ایمنی بدن را سرکوب کنند. Perfluoroalkyl به عنوان یک عامل خطر برای سرطان، بیماری های تیروئید، کاهش باروری و وزن کم هنگام تولد شناخته شده است. ترت بوتیل هیدروکینون نیز با افزایش آلرژی غذایی مرتبط است.

غذاهای ناسالم به هورمون ها اجازه نمی دهند کار خود را به درستی انجام دهند

مطالعه‌ای که اخیراً منتشر شده است، شواهد بیشتری از مواد نگهدارنده در فست فودها ارائه کرده است. این گروه از مواد شیمیایی روان کننده را می توان تقریباً در همه محصولات موجود در قفسه فروشگاه یافت. از صابون گرفته تا غذا و حتی پلاستیک. این ماده در دوزهای پایین برای انعطاف بیشتر مواد مختلف مانند پلاستیک استفاده می شود و به ظاهر بی ضرر است. با این حال، بسیاری از این مواد شیمیایی می توانند با فعالیت هورمون ها در انسان و حیوانات تداخل ایجاد کنند.

این مواد شیمیایی که به عنوان فتالات شناخته می شوند، مشکلات جدی در رشد کودکان ایجاد می کنند و همچنین مطالعات نشان می دهد که خطر ابتلا به آسم، چاقی و ناباروری را افزایش می دهد.

مقاومت در برابر تنقلات فرآوری شده غیرممکن است

برای دهه‌ها، دانشمندان علوم غذایی در تلاش بوده‌اند مطمئن شوند که اسنک‌های بسته‌بندی شده و سایر مواد بسیار فرآوری‌شده دقیقاً همان‌طور که ما دوست داریم مزه می‌دهند. بنابراین جای تعجب نیست که چرا رها کردن آنها اینقدر سخت است.

یک مطالعه پیشگامانه در سال 2019 نشان داد افرادی که رژیم غذایی فرآوری شده داشتند به طور متوسط ​​508 کالری بیشتر از افرادی که بر غذاهای گیاهی تاکید داشتند، مصرف کردند، که کارشناسان را بر آن داشت تا احتمال اعتیادآور بودن این غذاها را بررسی کنند.

کارشناسان دقیقا دلیل آن را نمی دانند، اما به نظر می رسد مصرف غذاهای فرآوری شده یا فست فودها، به ویژه تنقلات، جذابیت بیشتری دارد.

کوین هال از موسسه ملی دیابت و بیماری‌های گوارشی و کلیوی گفت: این ممکن است به ویژگی‌های بافتی فست فود مربوط باشد که باعث می‌شود سریع‌تر پیش برود. اگر خیلی سریع غذا می خورید، احتمالاً به سیستم گوارش خود زمان کافی نمی دهید تا به مغزتان سیگنال دهد که سیر شده اید. در نتیجه به راحتی می توانید پرخوری کنید.

چربی خوب حافظه را سالم نگه می دارد، چربی بد حافظه را از بین می برد

طبق یک مطالعه، غذاهای حاوی مواد نگهدارنده می توانند باعث اختلالات ناگهانی و جدی حافظه در سالمندان شوند. کارشناسان دریافته اند که تنقلات مملو از مواد شیمیایی مانند چیپس و فست فود می توانند مستقیماً بر مرکز حافظه مغز و همچنین آمیگدال که ترس و احتیاط را تنظیم می کند تأثیر بگذارد و عملکرد آن را مختل کند. از سوی دیگر، غذاهای غنی از اسیدهای چرب و امگا 3 مانند ماهی و آجیل می توانند عملکرد حافظه را بهبود بخشند.

شکر شما را گیج می کند

مطالعه ای روی 8000 بزرگسال نشان داد مردانی که به طور متوسط ​​67 گرم شکر در روز مصرف می کنند، 23 درصد بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی در نتیجه التهاب قرار دارند.

غذاهای ناسالم به طرز وحشتناکی ماندگاری بالایی دارند

فست فود واقعا شاهکار مهندسی شیمی است، آزمایش های زیادی تایید کرده اند که می توانند سال ها در قفسه ها بمانند و با این ویژگی چه کسی می داند که چقدر در بدن ما می ماند؟!

محصولات فرآوری شده می توانند شما را کور کنند!

حدود سه سال پیش یک جوان 17 ساله قربانی اختلال در مصرف این محصولات شد. این مشکل در بزرگسالان یا نوجوانانی رخ می دهد که صرفاً از یک رژیم غذایی ناسالم پیروی می کنند و از مصرف سایر مواد مورد نیاز بدن خودداری می کنند، بدون اینکه نگران عواقب آن باشند. این نوجوان فقط انواع سوسیس، گوشت فست فود، نان سفید و سیب زمینی سرخ کرده مصرف می کرد. کمبود شدید ویتامین های B 12 و D و در نتیجه آسیب به عصب بینایی وجود داشت. امتیاز بینایی او به 20/200 کاهش یافت و از نظر پزشکی نابینا اعلام شد.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا