اخبار روز

ثبت نام کمک 2 میلیون تومانی ویژه خانوارها از هم اکنون آغاز می شود

کمک هزینه زندگی | این بسته های امدادی که شامل 40 قلم کالای با کیفیت ایرانی مورد نیاز نوزاد است به خانواده های واجد شرایط اهدا می شود.

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد فرمان امام درباره خانواده های مشمول این بسته ها گفت: اولویت با خانواده های محروم و پرجمعیت (بیش از سه فرزند) خواهد بود و نوزادان بالای 6 ماه شامل این طرح نمی شوند.

ترکمانه گفت: در دو سال گذشته 15 هزار بسته حمایتی در سراسر کشور توزیع شده و مقرر شده تا پایان امسال 3 هزار بسته دیگر در سراسر کشور توزیع شود.

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد فرمان امام ادامه داد: در قالب طرح حمایتی از خانواده های چند فرزند، اقلام و هدایایی پس از ثبت نام و ارزیابی در سامانه ایران جوان به خانواده های متقاضی تعلق می گیرد. بسته لبخند مادر و کارت یک عدد است. میلیون تومان برای هر نوزاد و عرضه پوشک بچه 6 ماهه.

وی با بیان اینکه تا پایان سال 1402 تعداد 648 خانوار چند فرزند تحت حمایت ستاد فرمان امام قرار گرفتند، گفت: در راستای حمایت از تولد فرزندان و تحکیم خانواده بسته های بانکی ارائه شد که شامل 15 میلیون تومان وام و وام بود. کارت هدیه 1 میلیون تومانی برای مادر و افتتاح حساب سپرده بلندمدت 2 میلیون تومانی برای نوزاد و تا پایان سال گذشته 10 هزار نفر در این زمینه به بانک های عملیاتی معرفی شدند.

وی تاکید کرد: ستاد فرمان امام به منظور کاهش هزینه های درمانی زوج های نابارور در مناطق محروم، سه مرکز درمان ناباروری در استان های ایلام، سمنان، چهارمحال و بختیاری را تجهیز کرده است، همچنین با هدف کمک به درمان این زوج ها 11 هزار نفر. و 627 نفر برای دریافت تسهیلات به بانک عملیاتی معرفی شدند.

لازم به ذکر است هفته ملی جمعیت بر اساس اعلام ستاد ملی جمعیت از روز شنبه بیست و نهم آغاز می شود. اردیبهشت ماه در ابتدای ماه و تا جمعه چهارم خرداد ماه ادامه دارد.

مدیر مراکز خدمات رسانی رضوی استان سمنان گفت: رزمایش مددکاری دینی با توزیع 1100 بسته معیشتی در استان در دهه کرامت ادامه دارد.

حسن سعدالدین مدیر مراکز خدمات رسانی رضوی در استان سمنان گفت: در آستانه ولادت با سعادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) یک هزار و ۱۰۰ بسته معیشتی در شهرستان های استان سمنان توزیع شد که کمک شایانی می کند. آنها به صورت هدفمند و محله محور در اختیار افراد نیازمند قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در این رزمایش که در محل نماز جمعه و با حضور نماینده ولی فقیه در استان سمنان و خادمیار رضوی انجام شد، 1100 بسته معیشتی در قالب نهضت امدادی دینی ساخته شد که ارزش هر بسته بیش از آن است. 770000 تومان یعنی جمعا 847 میلیون تومان. توسط خادمین، مراکز خدمات محلی رضوی، خیرین و خیرین به نام خیر ما آقا علی بن موسی الرضا(ع) جهت کمک به نیازمندان توزیع می شود.

سعدالدین هدف از اجرای طرح مواسات را همدلی، مساعدت و دستگیری از نیازمندان جامعه دانست و افزود: مراکز خدمات رسان رضوی در استان سمنان در نظر دارند به صورت مستمر معیشت خانواده های نیازمند را تامین کنند که از طریق اجرای این رزمایش ها بخشی از مشکلات اقتصادی اقشار آسیب پذیر قابل حل است.

مدیر مراکز خدمات رسانی رضوی استان سمنان با اشاره به اینکه با توزیع بسته های معیشتی بخشی از نیازهای اقتصادی افراد کم برخوردار تامین می شود، گفت: پویش یاری مومن به سمت خدمت رسانی سخاوتمندانه و با نیت کمک در حال حرکت است. فقرا و نیازمندان برای ارائه بسته های حمایتی. هدف از گسترش سفره های اطعام برای نیازمندان کمک به این بستگان است./اقتصاد آنلاین

کمک هزینه معیشت 600 هزار تا یک میلیون تومان برای هر کودک نیازمند تغذیه اضافی

خانوارهای مشمول این طرح توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شناسایی می شوند. در صورتی که پس از معاینه کودک در مراکز بهداشتی و درمانی مشخص شود که کودک از رشد طبیعی برخوردار نیست، به وزارت تعاون معرفی می شود.

در مرحله اول این طرح 145 هزار کودک شناسایی و 123 هزار و 500 کودک دهک های اول تا هفتم مشمول دریافت یارانه شدند. برای هر فرزند دهک 1 تا 5 مبلغ یک میلیون تومان و در دهک های 6 و 7 به ازای هر فرزند 600 هزار تومان به حساب سرپرست خانوار واریز می شود.

تعداد فرزندان در این طرح محدودیتی ندارد و در صورت وجود بیش از یک کودک زیر پنج سال دارای معلولیت رشدی در خانواده ای نیز یارانه دریافت می کنند. این طرح مستقل از یارانه اصلی بودجه است و در خدمت جبران ناتوانی های رشدی کودکان است.

سبد کالای یارانه ای کودکان زیر پنج سال با نظارت کارشناسان وزارت بهداشت از 11 به 16 قلم افزایش یافت تا تمامی نیازهای کودک تامین شود. در مرحله سوم این طرح، حساب بیش از 131 هزار خانوار دارای فرزند زیر پنج سال دارای معلولیت رشدی بدهکار شد.

کودکان مشمول این طرح هر 6 ماه یکبار توسط مراکز بهداشتی اندازه گیری و منحنی رشد آنها بررسی می شود. در صورتی که این کودکان بالغ نباشند، پرداخت یارانه از حساب سرپرستان خانوار تا زمان ملاقات با سرپرست خانوار و موجه بودن این موارد کسر می شود.

در سبد محصولات این طرح برنج، روغن، گوشت سفید و گوشت قرمز بیشترین استقبال را به خود اختصاص دادند و بیشترین میزان مشارکت در استان های کرمان، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان بود.

پروژه یسنا سال آینده ملی می شود

«یسنا» طرح ملی اختصاص سبد غذایی رایگان به مادران دارای نوزاد زیر 2 سال است.

طرح ملی یسنا با حمایت آستان قدس رضوی و بنیاد کرامت رضوی و با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، ستاد امام حسن مجتبی (ع) و وزارت تعاون برای حمایت از حدود 22000 مادر یا مادر باردار. با نوزادان تبدیل شد.

بودجه اولیه فاز اول این طرح 110 میلیارد تومان است که با هدف حمایت از 27 هزار و 500 مادر باردار یا شیرخوار در دهک اول جامعه انجام می شود. این افراد در هشت استان کشور شناسایی شده اند و در مراحل بعدی به تعداد شهرهای دیگر اضافه می شود.

در این طرح ماهانه 400 هزار تومان برای مادران باردار و شیرده پرداخت می شود. هم اکنون میزان مشارکت در این طرح به 30 درصد رسیده است و امید است تا پایان سال با اطلاع رسانی بیشتر بیش از 80 درصد مادران در این طرح شرکت کنند.

ایلام، گلستان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، فارس، هرمزگان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد استان های مشمول این طرح هستند که به دلیل کمبود و زاد و ولد کمتر از 2.5 درصد انتخاب شدند.

به گفته معاون اقتصادی و رفاهی وزارت تعاون، طرح مادران در سال 1403 ملی شد و برای تامین امنیت غذایی مادران باردار یا مادران دارای نوزاد در تمام استان های کشور اجرا می شود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا