اخبار روز

حقایق تلخ در مورد غذاهای فرآوری شده

کارشناسان معتقدند افزایش بیماری های خودایمنی به دلیل مصرف فست فود است.

به گزارش ایسنا به نقل از ایندیپندنت، خواص اعتیادآور فست فود نه تنها باعث افزایش سطح چاقی و سایر بیماری های مرتبط با رژیم غذایی نامناسب در جهان می شود، بلکه عملکرد سیستم ایمنی و هورمون ها را مختل کرده و با مصرف مداوم مصرف کنندگان، طول عمر را کوتاه می کند.

کووید-19 کربوهیدرات ها را بسیار دوست دارد

کارشناسان معتقدند غذاهای ناسالم مانند سیگار باید برچسب “ناسالم” داشته باشند. یعنی همانطور که مردم از طریق برچسب های درج شده از عواقب سیگار آگاهی دارند، باید نسبت به خوردن غذاهای ناسالم نیز هشدار داده شود.

تحقیقات اخیر نشان داده است افرادی که از رژیم گیاهخواری پیروی می کنند در مقایسه با افرادی که گوشت می خورند 73 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا هستند. شاید به این دلیل که ویروس ها با افزایش قند خون ناشی از کربوهیدرات های خاص تقویت می شوند.

دکتر. نیکول سفیر معتقد است چاقی، دیابت نوع ۲، فشار خون بالا و سایر بیماری‌های مرتبط با تغذیه نامناسب، همه بیماری‌هایی هستند که ما را در برابر بیماری‌های عفونی مانند کرونا آسیب‌پذیر می‌کنند.

رژیم غذایی غربی منجر به افزایش بیماری در سراسر جهان شده است

جدا از چاقی و بیماری قلبی، فست فود ارتباط بسیار واقعی و هشدار دهنده ای با بیماری های خودایمنی در سراسر جهان دارد.

جیمز لی، دانشمند مؤسسه فرانسیس کریک، اخیراً گفت که حدود 40 سال پیش تعداد موارد خودایمنی در غرب شروع به افزایش کرد، درست زمانی که رستوران های زنجیره ای مانند مک دونالد گسترش یافت. اکنون این روند در کشورهایی آغاز شده است که قبلاً هرگز اتفاق نیفتاده است. مناطقی مانند آسیا و خاورمیانه.

فست فود و حمله به سیستم ایمنی

دو ماده نگهدارنده شیمیایی ترت بوتیل هیدروکینون و پرفلوئوروآلکیل یا پلی فلوروآلکیل در بیش از 1200 غذای بسته بندی شده در ایالات متحده شناسایی شده است. چه به عنوان یک ماده یا محصول جانبی بسته بندی شود.

مطالعاتی وجود دارد که نشان می دهد هر دو ماده می توانند عملکرد سیستم ایمنی بدن را سرکوب کنند. در حالی که پرفلوروآلکیل به عنوان یک عامل خطر برای سرطان، بیماری تیروئید، کاهش باروری و وزن کم هنگام تولد شناخته شده است. ترت بوتیل هیدروکینون نیز با افزایش آلرژی غذایی مرتبط است.

غذاهای ناسالم مانع از انجام درست کار هورمون ها می شود

مطالعه‌ای که اخیراً منتشر شده است، شواهد بیشتری از مواد نگهدارنده در فست فودها ارائه کرده است. این گروه از مواد شیمیایی روان کننده را می توان تقریباً در تمام محصولات موجود در قفسه فروشگاه یافت. از صابون گرفته تا غذا و پلاستیک. این ماده برای افزایش انعطاف پذیری مواد مختلف مانند پلاستیک و در دوزهای کم استفاده می شود و ظاهراً بی ضرر است. اما مقادیر زیادی از این مواد شیمیایی می تواند با فعالیت هورمونی در انسان و حیوانات تداخل ایجاد کند.

این مواد شیمیایی که به عنوان فتالات شناخته می شوند، مشکلات جدی برای رشد کودکان ایجاد می کنند و همچنین تحقیقات نشان داده است که خطر ابتلا به آسم، چاقی و ناباروری را افزایش می دهد.

مقاومت در برابر تنقلات فرآوری شده غیرممکن است

دانشمندان علوم غذایی ده‌ها سال تلاش کرده‌اند تا اسنک‌های بسته‌بندی شده و سایر مواد بسیار فرآوری شده را دقیقاً به همان شکلی که ما می‌پسندیم، بسازند. جای تعجب نیست که رها کردن خیلی سخت است.

در سال 2019، یک مطالعه پیشگام نشان داد که افرادی که رژیم غذایی فرآوری شده داشتند، به طور متوسط ​​508 کالری بیشتر از افرادی که به غذاهای گیاهی اهمیت می دادند، مصرف می کردند، که کارشناسان را بر آن داشت تا احتمال اعتیاد آور بودن این غذاها را بررسی کنند.

کارشناسان دقیقا دلیل آن را نمی دانند، اما به نظر می رسد که غذاهای فرآوری شده یا فست فودها به خصوص به عنوان میان وعده جذاب تر هستند.

کوین هال از موسسه ملی دیابت و بیماری‌های گوارشی و کلیوی گفت که این می‌تواند به ویژگی‌های ساختاری فست فود مرتبط باشد که باعث می‌شود سریع‌تر پیش برود. اگر خیلی سریع غذا می خورید، احتمالاً به سیستم گوارش خود زمان کافی نمی دهید تا به مغزتان سیگنال دهد که سیر هستید. در نتیجه، شما به راحتی می توانید به خوردن بیش از حد پایان دهید.

چربی خوب حافظه را سالم نگه می دارد و چربی بد آن را از بین می برد

طبق یک مطالعه، غذاهای پر از مواد نگهدارنده می توانند باعث اختلال ناگهانی و قابل توجه حافظه در افراد مسن شوند. کارشناسان دریافتند که تنقلات مملو از مواد شیمیایی مانند چیپس و فست فود می توانند به طور مستقیم بر عملکرد مرکز حافظه مغز و همچنین آمیگدال که ترس و احتیاط را تنظیم می کند، تأثیر بگذارند و آن را مختل کنند. از سوی دیگر، غذاهای غنی از اسیدهای چرب و امگا 3 مانند ماهی و آجیل می توانند عملکرد حافظه را بهبود بخشند.

قند ذهن شما را به هم می زند

مطالعه ای روی 8000 بزرگسال نشان داد مردانی که به طور متوسط ​​67 گرم شکر در روز مصرف می کنند، 23 درصد بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی در نتیجه التهاب قرار دارند.

غذاهای ناسالم طول عمر بسیار بالایی دارند

فست فود واقعاً شاهکار مهندسی شیمی است، زیرا آزمایش های زیادی تایید کرده اند که می تواند سال ها در قفسه بماند و با این خاصیت چه کسی می داند که چقدر در بدن ما باقی می ماند؟!

محصولات فرآوری شده می توانند باعث نابینایی شوند!

حدود سه سال پیش یک نوجوان 17 ساله در حین مصرف این محصولات قربانی یک اختلال شد. این مشکل در بزرگسالان یا نوجوانانی رخ می دهد که صرفاً رژیم غذایی ناسالمی دارند و بدون فکر کردن به عواقب آن، از مصرف سایر مواد مورد نیاز بدن خودداری می کنند.

این نوجوان فقط سوسیس و کالباس، گوشت فست فود، نان سفید و سیب زمینی سرخ کرده به همه شکل مصرف می کرد. وی دچار کمبود شدید ویتامین B 12 و D بود و در نتیجه عصب بینایی آسیب دید. بینایی او به 20/200 کاهش یافت و از نظر پزشکی نابینا شد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا