اخبار روز

جریمه های سنگین برای ارزهای دیجیتال غیرقانونی


به گزارش مانیبان، تاکنون بیش از 8 هزار مرکز غیرمجاز شناسایی و بیش از 300 هزار دستگاه معدن از این مراکز جمع آوری و به مراکز قضایی تحویل داده شده است. بر اساس برآوردها باید یک نیروگاه 1100 مگاواتی برای تامین برق این دستگاه های غیرمجاز ساخته شود که رقم بزرگی است.

در حال حاضر نظارت، رهگیری و شناسایی معدنچیان غیرمجاز ادامه دارد و طبق اعلام رجبی مشهدی مدیرعامل توانیر، معدنچیان کشف شده طبق قوانین جدید معدوم خواهند شد.

وی با توصیه به علاقه مندان به این شغل برای اخذ مجوزهای لازم گفت: دارندگان دستگاه های مجاز می توانند بدون محدودیت از ساعت 12 الی 7 صبح اقدام به ماینینگ کنند.

این در حالی است که دولت برای ارزهای دیجیتال مجاز مشوق هایی در نظر گرفته است، شرکت توانیر از سرمایه گذاری های قانونی در این زمینه حمایت کرده و آماده تامین برق مورد نیاز مراکز مجاز استخراج ارز دیجیتال با تعرفه های مصوب است. با توجه به کار هووینگ، لازم است دستورالعمل ها و دستورالعمل های مرتبط با حوزه ارزهای رمزنگاری شده به روز شود و در این راستا از نظرات و پیشنهادات کارشناسان و فعالان این حوزه استفاده خواهد شد.

طبق دستورالعمل‌های موجود، سرمایه‌گذاران می‌توانند در زمینه تولید ارزهای دیجیتال روی انرژی‌های تجدیدپذیر سرمایه‌گذاری کنند و این موضوع می‌تواند برای ارزهای دیجیتال مجاز مفید باشد. این در حالی است که استخراج غیرقانونی ارزهای دیجیتال از طریق استفاده از تعرفه های یارانه ای برق اعم از تعرفه برق خانگی، صنعتی، کشاورزی و تجاری در روزهای پیک مصرف، احتمال تعطیلی صنایع، کاهش شاخص های کیفی برق و احتمال سوختن وسایل برقی همسایگان را افزایش می دهد.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا