اخبار روز

فراخوان اولین دوره جشنواره فیلم، فیلمنامه و عکس «آسمان» در مهاباد

تایید شده

منصور جهانی – مراسم رونمایی از سایت جشنواره «آسمان» و اعلام اولین دوره جشنواره فیلم، فیلمنامه و عکس «آسمان» در مجتمع فرهنگی هنری تالار وحدت شهرداری مهاباد استان آذربایجان غربی برگزار شد.

به همین مناسبت گالری دائمی هنرهای زیبا آسمان در محل تالار وحدت شهرداری مهاباد با برپایی نمایشگاهی از آثار استاد «انور یوسفی» عکاس پیشکسوت مهابادی و تعدادی از اساتید عکاسی کردستان، زیر; جمشید فرجند فردا، ابراهیم علیپور، منصور محمدی، ژاله بهرامی، مکائل بایزیدی و … افتتاح شد.

افتتاح گالری دائمی هنرهای زیبا «آسمان».

اولین نمایشگاه عکس «آسمان» در گالری دائمی هنرهای زیبا «آسمان» با حضور «سلام ستوده» نماینده منتخب مردم مهاباد، اعضای شورای شهر مهاباد، «جلال وطمانی» رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر، مهندس «بابک رستم پور»، شهردار مهاباد، جمعی دیگر از مسئولان، هنرمندان و مردم هنردوست مهاباد توسط استاد «انور یوسفی» افتتاح شد.

بزرگداشت استاد «انور یوسفی» عکاس و پیشکسوت مهابادی

همزمان در بخشی از این رویداد هنری، مراسم یادبودی از ایثار و اثر ارزشمند استاد «انور یوسفی» عکاس و پیشکسوت مهابادی برگزار شد.
در این مراسم فیلم مستند کوتاهی از تلاش و کوشش مادام العمر استاد «انور یوسفی» و تلاش غیرقابل انکار وی برای ثبت آثار برجسته عکاسی از زندگی مردم مهاباد و روستاهای اطراف در دهه 50 به نمایش درآمد. که مورد توجه حاضران قرار گرفت
در ادامه این بزرگداشت، با اهدای لوح و هدایایی از سوی اعضا و کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر، شهرداری مهاباد و دبیرخانه دائمی جشنواره آسمان، سال ها تلاش هنری این برجسته گرامی باد. از استادان عکاسی تجلیل شد.

ادامه فعالیت اولین جشنواره فیلم، فیلمنامه و عکس «آسمان»

این مراسم هنری در ادامه فعالیت ها برای اجرای هر چه بهتر مرحله اول جشنواره فیلم آسمان است شهریور ماه 1403 در مهاباد به همت کمیسیون فرهنگی شورای شهر، شهرداری مهاباد و موسسه «لاوان فیلم مکاریان» و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد در محل وحدت. تالار بعد دبیرخانه دائمی جشنواره آسمان.

فراخوان اولین دوره جشنواره فیلم، فیلمنامه و عکس «آسمان» در مهاباد

اهمیت نیازهای فرهنگی و هنری مهاباد

در این رویداد هنری «سلام ستوده» نماینده مردم مهاباد در شورای اسلامی و مهندس «بابک رستم پور» شهردار مهاباد در خصوص اهمیت نیازهای فرهنگی و هنری مهاباد سخنرانی کردند. و ایجاد زیرساخت های فرهنگی شهرستان و برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری برجسته در این شهرستان.

راه اندازی سایت جشنواره فیلم آسمان

در پایان این مراسم رونمایی، «بختیار پنجه‌ای» رئیس گروه سینمایی جشنواره «آسمان» به نمایندگی از دبیرخانه این رویداد هنری به تشریح مفهوم و ویژگی‌های برگزاری این جشنواره، فراخوان رسمی این جشنواره پرداخت. برای اولین دوره جشنواره فیلم، فیلمنامه و عکاسی «آسمان» ضمن رونمایی از سایت جشنواره و ارسال آثار این رویداد هنری. با اعلام فراخوان جشنواره فیلم، فیلمنامه و عکس «آسمان» به صورت منطقه ای؛ شماره تلفن های دبیرخانه 04442242740 و 09143421140 جهت ارتباط با هنرمندان می باشد.

جشنواره «آسمان» امسال به صورت منطقه ای و با حضور هنرمندان 10 استان کشور در جوار فلات زاگرس در غرب و شمال غرب ایران برگزار می شود. استان های کهکیلویه و بویراحمد، لرستان، همدان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان به طور رسمی در شهرستان مهاباد آغاز به کار کردند.

فراخوان اولین دوره جشنواره فیلم، فیلمنامه و عکس «آسمان» در مهاباد

پس از برگزاری موفق سمپوزیوم مجسمه سازی مهاباد، این دومین رویداد بزرگ هنری و فرهنگی مهاباد در سال جاری است که مورد استقبال و استقبال مردم فرهیخته و هنردوست این شهر قرار گرفته است.

حاضران در این مراسم ابراز امیدواری کردند که تلاش کمیسیون فرهنگی شورای شهر، شهرداری مهاباد و اعضای دبیرخانه دائمی جشنواره فیلم آسمان در تداوم جریان فرهنگی و هنری برجسته حائز اهمیت باشد. در شهر مهاباد

همزمان با روز ملی سینما اولین جشنواره فیلم آسمان برگزار می شود

اولین دوره جشنواره فیلم، فیلمنامه و عکس «آسمان» به دبیری فیلمساز مهابادی «ابراهیم سعیدی» با رویکردی هنری، گردشگری. توسط شورای شهر و شهرداری مهاباد و موسسه “لاوان فیلم مکاریان” و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی در روزهای 18 تا 21 شهریور در ماه 1403 همزمان با روز ملی سینمای فضای باز در میدان منگوران شهرستان مهاباد برگزار می شود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا