اخبار روز

برنامه‌های جدید زیست‌محیطی برزیل برای کاهش جنگل‌زدایی در آمازون جواب داد!

وزیر محیط زیست برزیل به اطلاع رساند که میزان نابودی جنگل‌های آمازون در ماه اوت پایین آمده است و این کاهش، نتیجه‌ی خوبی از اجرای برنامه‌های جدید زیست‌محیطی در این کشور به شمار می‌رود.

به گزارش یورونیوز، وزیر محیط زیست برزیل، “مارینا سیلوا”، در روز گذشته اعلام کرد که به دلیل اجرای موفق سیاست‌های جدید زیست‌محیطی، میزان جنگل‌زدایی در آمازونِ برزیل در ماه اوت ۶۶.۱۱ درصد کاهش یافته و به پایین‌ترین سطح خود از سال ۲۰۱۸ میلادی رسیده است.

داده‌های ماهواره‌ای آژانس تحقیقات فضایی برزیل نیز وسعت جنگل‌زدایی در ماه اوت امسال را ۵۶۳ کیلومتر مربع اعلام کرده که ۶۶.۱ درصد کمتر از مقدار جنگل‌زدایی انجام شده در مدت مشابه در سال گذشته است.

با توجه به این داده‌ها، در هشت ماه اول سال نیز میزان جنگل‌زدایی نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ میلادی در مجموع ۴۸ درصد کاهش یافته است. جنگل‌زدایی در آمازون باعث از بین رفتن بسیاری از گونه‌های گیاهی و زیستگاه آنها شده و به زندگی مردم بومی و سلامت آنها نیز آسیب جدی وارد کرده است.

همچنین منجر به افزایش آتش‌سوزی‌ها، افزایش انتشار دی اکسید کربن، فرسایش خاک و افزایش سیل شده و با تشدید آلودگی در رودخانه‌ها بر چرخه آب در منطقه تاثیر منفی گذاشته است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا