اخبار روز

رکود بازار ملک در این منطقه از تهران!

به گزارش پی ام آپ، بازار محل اقامت در بیشتر مناطق تهران رکود وجود دارد و محله نارمک در شرق تهران یکی از محله هایی است که در رکود به سر می برد. البته نرخ های پیشنهادی که از سوی برخی صاحبان املاک و مشاوران املاک اعلام می شود، گاهی از منطق خاصی پیروی نمی کند.

به عنوان مثال امروز در محله نارمک یک آپارتمان 73 متری نوساز 9.2 میلیارد تومان قیمت دارد در حالی که یک آپارتمان 100 متری دیگر در همین محله 9000 میلیون تومان به فروش می رسد. واحد 100 متری به نوبه خود نسبت به آپارتمان 73 متری از نظر منظر و امکانات بسیار شرایط ایده آل تری دارد.

این مقایسه می تواند باشد شاخص برای قیمت های نامنظم که برخی از مشاوران املاک تشویق می کنند، کوچک است. البته نقش عواملی مانند انتظارات تورمی، کمبود آپارتمان های نوساز و سردرگمی بازار ناشی از عدم برآورد دقیق است. شرایط اقتصادی در این شرایط قیمت تاثیری ندارد.

در شرایط فعلی با توجه به کاهش قیمت ارز، طلا و… ماشین بازار مسکن به ثبات قیمت و رکود معاملات رسیده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که نرخ‌های پیشنهادی آپارتمان در تهران نسبت به دو هفته قبل اندکی کاهش یافته است، اما مقاومت برخی مالکان ممکن است روند نزولی را کاهش دهد.

به گفته دلالان املاک، در حال حاضر خریدار و فروشنده زیادی در بازار مسکن وجود ندارد. اما تداوم ثبات اقتصادی احتمالاً در میان مدت امیدها را در این بازار افزایش خواهد داد.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا