اخبار روز

این 14 نفر بیشترین ثروت را در جهان دارند

به گزارش خبرگزاری مگتو، در دنیای امروز موقعیت ها و امکاناتی وجود دارد که فقط با پول می توان آنها را خرید، مانند عضویت در باشگاه 100 میلیاردی دنیا; امکانی که تنها زمانی محقق می شود که هر فرد دارایی چند میلیارد دلاری داشته باشد. باشگاه 100 میلیارد دلاری جهان متشکل از طبقه نخبه از میلیاردرها با ثروت دوازده رقمی است. امسال 14 نفر در سراسر جهان به این باشگاه راه یافتند که بسیاری از آنها با راه اندازی شرکت های فناوری ثروت خود را به دست آوردند. این تعداد نسبت به شش سال گذشته و تنها در یک مورد نسبت به سال 2020 افزایش یافته است.

بر اساس آخرین گزارش فوربس، میلیاردرهای جهان 120 درصد از یک دهه پیش ثروتمندتر شده اند، اما این 14 نفر که دارایی آنها 255 درصد افزایش یافته، بسیار بهتر از میانگین میلیاردرهای دیگر جهان عمل کرده اند. 14 عضو باشگاه 100 میلیارد دلاری جهان دارای ثروت کل 2 تریلیون دلار هستند و به این ترتیب 0.5 درصد از 2781 میلیاردر جهان حدود 14 درصد از کل ثروت میلیاردرهای جهان را در اختیار دارند.

چندی پیش، 100 میلیارد دلار حتی برای میلیاردرها هم دور از دسترس به نظر می رسید. زمانی که فوربس اولین رتبه بندی ثروت جهانی خود را در سال 1987 منتشر کرد، تنها دو سرمایه دار ژاپنی با ثروت بیش از 10 میلیارد دلار وجود داشتند. (حدود 27 میلیارد دلار با نرخ بهره امروز، مقداری که در فهرست 2024 در رتبه 69 قرار می گیرد.)

ثروتمندان جهان چند درصد از ثروت جهان در دست اعضای باشگاه 100 میلیارد دلاری است؟
دارایی 14 عضو باشگاه 100 میلیارد دلاری چقدر از ثروت جهان را تشکیل می دهد؟ این سوال را می توان در گزارش بانک کردیت سوئیس و ارائه دهنده خدمات بانکی و مالی سوئیس UBS پاسخ داد.

بر اساس تجزیه و تحلیل ثروت پنج میلیارد و 400 میلیون نفری که توسط Credit Bank و UBS انجام شده است، مجموع ثروت ثروتمندترین افراد جهان تا پایان سال 2022 به 454 تریلیون دلار رسیده است. در این میان، مجموع ثروت اعضای باشگاه 100 میلیارد دلاری جهان بالغ بر دو تریلیون دلار است و بنابراین می توان گفت که این 14 نفر حدود 0.44 درصد از کل ثروت ثروتمندترین افراد جهان (براساس آمار بانکداری سوئیس) را در اختیار دارند. ).

برنارد آرنو به عنوان ثروتمندترین فرد جهان، 0.051 درصد از ثروت ثروتمندترین افراد جهان را به خود اختصاص داده است. علاوه بر این، بر اساس این گزارش، تا پایان سال 2022 حدود 54 میلیون میلیونر در سراسر جهان وجود داشت و میانگین ثروت هر فرد بالغ 84718 دلار بود.

دنیس موریسون در آگوست 2011 در شرکت سوپ کمپل به اوج حرفه خود رسید، زمانی که تعداد کمی از زنان مانند او در پست های سطح بالا در شرکت های بزرگ ایالات متحده حضور داشتند.

اگر بخواهیم ثروت 14 عضو باشگاه 100 میلیارد دلاری جهان را بهتر درک کنیم، بد نیست آن را نسبت به ایران بسنجیم.

بر اساس گزارش بانک مرکزی، مانده خالص سرمایه اقتصاد ایران در سال 1400 بیش از 37 هزار همات است.

با احتساب تورم و افزایش قیمت ها از مبدأ سرمایه گذاری ناخالص تا سال 1402 و با فرض صفر رشد واقعی، ارزش موجودی سرمایه اقتصاد ایران برای سال 1402 به بیش از 69000 همات رسیده است که با فرض میانگین می باشد. با نرخ غیررسمی ارز 50 هزار تومانی، اقتصاد ایران حدود 1400 میلیارد دلار سرمایه دارد.

بر این اساس می توان گفت که ثروت «2000 میلیارد دلاری» 14 میلیاردر جهان حدود 40 درصد بیشتر از تراز سرمایه اقتصاد ایران است.

البته این نکته مهم باید مورد توجه قرار گیرد، زیرا در آن جریان سرمایه بین المللی در املاک، ماشین آلات، معادن و حتی سیستم پرداخت ایران لحاظ نمی شود، اموال ایرانیان در کشور باید دارای ارزش واقعی باشد. فراتر از این.

اما یکی از نکات جالب دیگر باشگاه 100 میلیارد دلاری جهان معرفی شده توسط فوربس، کشورهایی است که اعضای این باشگاه شهروند آنها هستند، به استثنای چهار کشور (مکزیک، هند، اسپانیا و فرانسه) ثروتمندترین افراد جهان در ایالات متحده هستند. شما در آمریکا زندگی می کنید.

اما آنچه واضح است این است که عضویت در باشگاه 100 میلیارد دلاری امروزه با افزایش ثروت جهانی به طور فزاینده ای رایج شده است. در زیر به لیست کامل انحصاری ترین باشگاه های جهان نگاه می کنیم که از پایین ترین تا بالاترین رتبه بندی شده اند. (مقدار خالص دارایی ها تا 8 مارس 2024 است.)

14. کارلوس اسلیم
از سال 2010 تا 2013، اسلیم با 74 میلیارد دلار در صدر فهرست ثروتمندترین فرد جهان قرار گرفت. اگرچه اکنون 13 نفر دیگر از او جلوتر هستند، اما به لطف افزایش ارزش پزو مکزیک و افزایش 60 درصدی قیمت سهام شرکت صنعتی خود، او همچنان ثروتمندتر از همیشه است.

13. آمانسیو اورتگا
دارایی خالص: 103 میلیارد دلار منبع ثروت: زارا اسپانیا

ثروت اورتگا از سال گذشته 26 میلیارد دلار افزایش یافته است و دارایی خالص او به دلیل افزایش 43 درصدی سهام او در خرده‌فروشی لباس Zara که زنجیره مد را اداره می‌کند به 12 رقم رسیده است. مجموعه املاک و مستغلات اورتگا که شامل لجستیک، املاک مسکونی و اداری عمدتا در اروپا و آمریکای شمالی است، اکنون 20 میلیارد دلار ارزش دارد و به مستاجرانی مانند اپل، آمازون و والمارت اجاره داده شده است.

12. مایکل بلومبرگ
دارایی خالص: 106 میلیارد دلار منبع ثروت: بلومبرگ کشور آمریکا

در آگوست، بلومبرگ LP Vlad Kliatchko را برای اولین بار از سال 2014، زمانی که بلومبرگ پس از سه دوره به عنوان شهردار نیویورک انتخاب شد، منصوب کرد. بلومبرگ همچنین یک برنامه بلندمدت برای پول خود دارد و در آوریل گذشته بنیانگذار 82 ساله غول رسانه ای و فناوری مالی به طور علنی متعهد شد که 88 درصد از سهام خود را به بنیاد خیریه بلومبرگ برای اهدافی مانند پیشگیری از تغییرات آب و هوایی و سلامت عمومی

11. برو سرگی
دارایی خالص: 110 میلیارد دلار منبع ثروت: Google Country: Am
ریکا

سرگئی برین یک کارآفرین موفق است که در حال حاضر در ایالات متحده آمریکا زندگی و کار می کند اما اصالتا روسی دارد. او به همراه لارنس لری پیج موفق به توسعه موتور جستجوی اینترنتی گوگل در سال 1998 شد.

10. لری پیج
دارایی خالص: 114 میلیارد دلار منبع ثروت: Google Country America

بنیانگذاران گوگل اکنون چهار سال از فعالیت های روزانه خود فاصله گرفته اند، اما همچنان بزرگترین سهامداران این غول فناوری هستند. پیج بیشتر از انظار عمومی دور ماند و در پنج جزیره خصوصی گزارش شده خود از جمله بود یکی او مدتی را در فیجی و زمانی را در پورتوریکو می گذراند. برین سال گذشته از نیمه بازنشستگی خارج شد تا تغییراتی را در مدل‌های چت ربات هوش مصنوعی گوگل ایجاد کند و در زمان انتشار ربات چت جمینی در دسامبر به عنوان یکی او به عنوان یکی از شرکای اصلی معرفی شد.

9. موکش آمبانی
دارایی خالص: 116 میلیارد دلار منبع ثروت: منابع مختلف کشور: هند

آمبانی اولین عضو آسیایی باشگاه 100 میلیارد دلاری است که امسال به لطف سهام پررونق شرکتش به این وضعیت رسیده است. در ماه مارس، او میزبان یک مهمانی سه روزه در مجتمع پالایشگاه ریلاینس برای جشن عروسی کوچکترین پسرش بود. ریحانا، خواننده مشهور، در مقابل 1600 مهمان از جمله مارک زاکربرگ، بیل گیتس و ایوانکا ترامپ به اجرای برنامه پرداخت.
8. استیو بالمر
دارایی خالص: 121 میلیارد دلار منبع ثروت: مایکروسافت کشور آمریکا

مالک لس آنجلس کلیپرز تابستان امسال تیمش (پنجمین تیم ارزشمند NBA) را به ورزشگاه جدیدی منتقل می کند. ثروت بالمر از سال گذشته تا حدودی به دلیل ارزش بالای کلیپرز و افزایش سهام مایکروسافت، 40 میلیارد دلار افزایش یافته است.

7. بیل گیتس
دارایی خالص: 128 میلیارد دلار منبع ثروت: مایکروسافت کشور آمریکا

بیل گیتس علیرغم اینکه تقریباً ثروتمندترین فردی است که تا به حال در جهان دیده است، به دلیل رقابت سخت در صدر جدول، طلاق پرهزینه در سال 2021 و 59 میلیارد دلاری که به خیریه اهدا کرده است، در بدترین موقعیت خود از سال 1992 قرار گرفته است. بنیانگذار مایکروسافت به مدت 18 سال از 23 سال (1995 تا 2017) ثروتمندترین فرد جهان بود.

6. وارن بافت
دارایی خالص: 133 میلیارد دلار منبع ثروت: برکشایر هاتاوی کشور آمریکا

بافت، که شریک تجاری دیرینه اش چارلی مانگر در نوامبر در سن 99 سالگی درگذشت، سال گذشته درگیر نزاع نادری با جیمی هاسلام میلیاردر همکارش بر سر قیمت خرید شرکت برکشایر هاتاوی برای حمل و نقل زنجیره ای هاسلم شد. طرفین در ژانویه به توافق رسیدند و برکشایر 20 درصد باقی مانده از Pilot را به مبلغ 2.6 میلیارد دلار خریداری کرد. سهام برکشایر در بالاترین سطح خود قرار دارد و سالانه 30 درصد افزایش یافته است.

5. لری الیسون
دارایی خالص: 141 میلیارد دلار منبع ثروت: شرکت اوراکل کشور آمریکا

یک دهه پس از کناره گیری از سمت مدیرعاملی اوراکل، الیسون همچنان رئیس، مدیر ارشد فناوری و بزرگترین سهامدار اوراکل با مالکیت 40 درصد از شرکت باقی مانده است. سهام اوراکل 34 درصد افزایش یافت و به او 34 میلیارد دلار ثروت داد. سرمایه گذاری های دیگر او خوب پیش نمی رود و سهام او در حال افزایش است

4. مارک زاکربرگ
دارایی خالص: 177 میلیارد دلار منبع ثروت: فیسبوک کشور آمریکا

پس از سقوط ۷۵ درصدی سهام این غول رسانه‌های اجتماعی نسبت به اوج خود در سال ۲۰۲۱، زاکربرگ تقریباً یک چهارم از کارمندان خود را در حالی که به شدت روی هوش مصنوعی و متاورس شرط‌بندی می‌کرد، اخراج کرد. سهام این شرکت در سال گذشته تقریباً سه برابر شده است و زاک با 39 سالگی به ثروتمندترین فرد تبدیل شده است.

3. جف بزوس
دارایی خالص: 194 میلیارد دلار منبع ثروت: آمازون کشور آمریکا

بنیانگذار آمازون امسال هم از نظر ثروت و هم از نظر آفتاب به طلا دست یافته است. او به لطف افزایش 93 درصدی سهام تجارت الکترونیک لویاتان 80 میلیارد دلار ثروتمندتر شده است. در همین حال، او ۱۵۰ میلیون دلار برای خرید خانه ای در میامی، بهشت ​​جزیره میلیاردرها سرمایه گذاری کرد و پس از سه دهه به فلوریدا آفتابی و مالیات پسند نقل مکان کرد.

2. ایلان ماسک
دارایی خالص: 195 میلیارد دلار منبع ثروت: تسلا، اسپیس ایکس کشور آمریکا

دارایی خالص ایلان ماسک با نوامبر 2021 بسیار متفاوت است، زمانی که او اولین فردی بود که دارای ثروت 300 میلیارد دلاری بود. از آن زمان، او چندین بار عنوان ثروتمندترین مرد جهان را برده و از دست داده است، زیرا شرط های جسورانه او یا افزایش یافته است، مانند ارزش SpaceX به 180 میلیارد دلار، یا مانند ارزش شبکه اجتماعی X (70٪) و Tesla- Stocks. 57 درصد. کاهش.

1. برنارد آرنو
دارایی خالص: 233 میلیارد دلار منبع ثروت: LVMH فرانسه

ثروتمندترین فرد جهان برای دومین بار متوالی. به لطف شرکت لوکس او LVMH که مالک لویی ویتون، کریستین دیور و سفورا است، ثروت آرنو در سال 2023 10 درصد رشد کرد. سال گذشته، غول مد درآمد خالص 16.5 میلیارد دلاری از درآمد 94 میلیارد دلاری را گزارش کرد. آرنو برنامه جانشینی خود برای حفظ کنترل خانواده را در ژانویه تکرار کرد، زمانی که پیشنهاد کرد پسرانش الکساندر و فردریک را به هیئت مدیره LVMH اضافه کند، جایی که آنها به دو فرزند بزرگ او، آنتوان و دلفین بپیوندند.

۲۲۰

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا