اخبار روز

این افراد می توانند دو بار وام ازدواج دریافت کنند

امتیاز ویژه ای که برخی از جوانان از آن برخوردارند، حق دریافت وام ازدواج بیشتر از صندوق بازنشستگی کشوری است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، صندوق بازنشستگی کشوری طی سال های اخیر در هشت مرحله وام ازدواج به فرزندان مستمری بگیران پرداخت کرده است.

این وام شامل کودکانی می شود که قراردادشان در دوره اول است فروردین در ماه 1397 (1398/01/01) حداقل یک بار در درگاه خدمات الکترونیک صندوق ثبت نام و ثبت نام شده اند.

صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرده است که کمک هزینه ازدواج تنها در اولین ازدواج فرزند تعلق می گیرد. در صورتی که فرزند مستمری بگیر برای بار دوم ازدواج کند، وام ازدواج به وی تعلق نمی گیرد و در صورتی که پدر و مادر هر دو عضو صندوق باشند، تنها بخشی از مزایای آن به فرزندان آنها تعلق می گیرد.

اقساط وام ازدواج فرزندان مستمری بگیران در سال جاری دقیقا ماهانه یک میلیون و 60 هزار و 606 است. البته متقاضیان وام ازدواج با توجه به کارمزد 4 درصدی اقساط اول، سیزدهم و بیست و پنجم یعنی ماه های اول هر سال مبلغی متفاوت از بازنشستگان داخلی دریافت می کنند.

به این ترتیب تعداد اقساط وام ازدواج مستمری بگیران کشوری در ماه اول یک میلیون و 400 هزار تومان است و این رقم در ماه سیزدهم و بیست و پنجم به ترتیب حدود 933 هزار تومان و 466 هزار تومان است.

متقاضیانی که می خواهند این وام را دریافت کنند باید یکی با مراجعه به سایت www.sabasrm.ir و www.cspf.ir ثبت نام کرده و مدارک مورد نیاز را بارگذاری کنید.

پس از پایان مهلت ثبت نام، مدارک متقاضیان اعم از کل مبلغ وام دریافتی، استفاده از سایر تسهیلات، میزان حقوق و همچنین تایید مدارک ارسالی و اعمال شرایط فوق بررسی و تایید می شود. اولویت بندی شده است. و بر اساس مبلغ وام اعطایی بانک عامل، «افراد واجد شرایط» شناسایی و اسامی آنها در سامانه اعلام می شود.

همانطور که گفته شد، وام ازدواج فرزندان مستمری بگیران، وام مضاعف وام ازدواج است که به تمام ایرانیانی که برای اولین بار ازدواج می کنند، تعلق می گیرد.

در واقع اگر فرزند بازنشسته ای ازدواج کند می تواند از هر دو وام بدون محدودیت استفاده کند.

وام ازدواج فرزندان مستمری بگیران 35 میلیون تومان است در حالی که تسهیلات قرص ازدواج بسته به سن زن و شوهر می تواند 300 میلیون یا 350 میلیون تومان باشد.

در واقع در سال 1403 پس از تصویب نمایندگان شورای اسلامی، وام ازدواج برای زوج های زیر 25 سال و همسران زیر 23 سال 350 میلیون تومان و به بالای 25 سال 300 میلیون وام ازدواج داده شد. ساله.

در مورد وام ازدواج فرزندان مستمری بگیران و تسهیلات قرض الحسنه ازدواج یک نکته وجود دارد: تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به افرادی که بعد از تاریخ 1/1/1301 ازدواج کرده اند و وام ازدواج مستمری بگیران به فرزندان مستمری بگیرانی تعلق می گیرد. متاهل بعد از 1/1398 دارای 1. شما متاهل هستید.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا