اخبار روز سینمااخبار گیلان

شروع کار اولین موزه خصوصی مطبوعات کشور در رشت!

مدیرکل میراث، گردشگری و صنایع دستی گیلان از افتتاح اولین موزه مطبوعات خصوصی کشور در این استان خبر داد.

ولی جهانی روز چهارشنبه ۱۳ فروردین درگذشت بهمن وی در سال 1402 در حاشیه مراسم افتتاحیه موزه مطبوعات استان گیلان در رشت اظهار داشت: در این موزه مجموعه ای از 200 روزنامه و نشریه تاثیرگذار و کمیاب 100 سال اخیر به نمایش گذاشته شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان تصریح کرد: آرشیو گسترده موسس آن برای ساخت و طراحی محتویات موزه مطبوعات مورد استفاده قرار گرفت و همزمان اقداماتی برای جمع آوری سایر مجلات و روزنامه های موجود انجام شد. به صورت پراکنده

ولی جهانی با بیان اینکه برای تأسیس این موزه از آرشیو غنی 100 ساله مؤسس آن (محمدرضا میرفوتحی و خانواده اش) استفاده شده است، گفت: با توجه به این موضوع تعداد انتشارات این موزه به 10 هزار نسخه می رسد. جنبه های این موزه مورد توجه است. از نظر کمی کاستی هایی دارد که برای رفع آن نیازمند کمک همه کسانی هستیم که در این حوزه فعالیت می کنند.

جهانی افزود: مجوز این موزه از سوی اداره کل موزه های میراث، گردشگری و صنایع دستی اعطا شد و امیدواریم موزه های تخصصی بیشتری با عناوین مختلف در استان افتتاح شود.

موزه مطبوعات رشت با هدف حفظ تاریخ روزنامه‌ها تأسیس شد تا مکانی مطمئن برای پژوهشگران و همه کسانی باشد که از نشریات کاغذی خاطره دارند.

موزه مطبوعات رشت در خیابان سعدی، نبش خیابان پورنقاشان، پاساژ میخک، طبقه اول واقع شده است.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا