اخبار روز

استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می کند!

سوار شدن به آسانسور ممکن است راحت باشد، اما یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که به شما کمک نمی‌کند طولانی‌تر زندگی کنید. در عوض، محققان دریافته‌اند که انتخاب از پله‌ها می‌تواند به شما کمک کند عمر طولانی‌تری داشته باشید.

به ویژه، بالا رفتن از چند پله در روز خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و مرگ را کاهش می دهد، حتی اگر در گذشته از مشکلات قلبی رنج می بردید.

به گزارش ایسنا، نویسنده مطالعه دکتر. سوفی پادوک، از دانشگاه شرق انگلستان و بنیاد بیمارستان دانشگاه نورفولک و نورویچ، گفت: “اگر می توانید بین پله ها یا آسانسور انتخاب کنید، از پله ها استفاده کنید زیرا حتی فعالیت بدنی کوتاه مدت نیز به قلب شما کمک می کند.” تاثیر مثبت بر سلامتی و دوره های کوتاه بالا رفتن از پله ها می تواند یک هدف فعالیت روزانه قابل دستیابی باشد.

اگرچه بیماری های قلبی عروقی علت اصلی مرگ و میر در ایالات متحده است، اما محققان می گویند ورزش منظم می تواند به پیشگیری از آن کمک کند.

متأسفانه، مطالعه جدیدی که در مجله ESC Preventive Cardiology 2024 منتشر شده است، نشان می دهد که از هر چهار بزرگسال در سراسر جهان، یک نفر سطح فعالیت بدنی توصیه شده را برآورده نمی کند.

در ایالات متحده، بزرگسالان باید هر هفته حدود 150 دقیقه ورزش با شدت متوسط ​​داشته باشند. این معادل حدود 30 دقیقه پیاده روی سریع در روز به مدت پنج روز است. همچنین توصیه می‌شود دو روز فعالیت‌های تقویت‌کننده عضلات را برنامه‌ریزی کنید که تمام گروه‌های عضلانی اصلی از جمله پاها، باسن، پشت، شکم، سینه، شانه‌ها و بازوها را هدف قرار می‌دهند.

دکتر. Paddock اشاره می کند که بالا رفتن از پله یک شکل ساده و در دسترس از ورزش است که افراد می توانند در هر مکان، از خانه تا پارک های شهری، انجام دهند. با در نظر گرفتن این موضوع، این مطالعه جدید اثرات بالا رفتن از پله ها را بر طول عمر و سلامت قلب بررسی کرد.

این گروه 9 مطالعه قبلی را در مورد بالا رفتن از پله با بیش از 480000 شرکت کننده گردآوری کرد. این مطالعات طیف وسیعی از شرایط را بررسی کردند و بین تعداد پله‌هایی که شرکت‌کنندگان بالا رفتند یا سرعتی که آنها از آن پله‌ها بالا رفتند، تمایزی قائل نشدند. این 9 گزارش هم افراد سالم و هم افراد مبتلا به بیماری عروق محیطی یا سابقه سکته قلبی را شامل می شد. شرکت کنندگان بین 35 تا 84 سال سن داشتند.

به طور کلی، مطالعه جدید نشان داد که بالا رفتن از پله ها با 24 درصد کاهش خطر مرگ به هر دلیلی مرتبط است. شرکت کنندگان همچنین 39 درصد کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی بودند.

علاوه بر این، بالا رفتن از پله ها به این شرکت کنندگان کمک کرد تا از برخی از جدی ترین عوارض بیماری های قلبی عروقی، از جمله حمله قلبی، نارسایی قلبی و سکته جلوگیری کنند.

بر اساس این نتایج، ما مردم را تشویق می کنیم که پله نوردی را در زندگی روزمره خود ادغام کنند. مطالعه ما نشان داد که هر چه یک فرد از پله های بیشتری بالا رود، مزایای بیشتری دارد. بنابراین از پله ها چه در محل کار، چه در خانه و چه در جاهای دیگر استفاده کنید.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا