اخبار روزاخبار قیمت ها

اتفاق عجیب در پرداخت حقوق بازنشستگان که باید بدانید!

به گزارش پی ام آپ؛ حقوق و مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی امسال یک ماه زودتر از موعد مقرر تعیین شد. این قابل قدردانی است، اما اتفاقاتی رخ داد که اجازه نداد شیرینی این عمل تبدیل به «صندلی نخل» موهای سفید شده تولید و تولید شود. موضوع به همان 25 درصد معروف برمی گردد که از تناسب سال های پیش باقی مانده بود. مسئولان و مراکز دولتی آنچه را که اجرا شده موفقیت کامل می دانند، اما بازنشستگان چیز دیگری می گویند. شفاف سازی همه کلمات بر اساس بند 12 است قانون ششمین توسعه جذب بازنشستگان. امنیت اجتماعی باید از ابتدای مرداد 1398 تا پایان اسفند 1397 به میزان 100 درصد و انتقال آن به سال 1400 با ضریب 26 درصد و همچنین انتقال آن به سال 1401 با ضریب 38 درصد اجرا شود. انتقال آن به سال 1402 به میزان 21% 100% تناسب دستمزد با توجه به عامل زمان. بازنشستگی از 8 ماه آخر سال 1398 و 25 درصد مابقی از ابتدای سال 1400 با ضریب 26 درصد و مجموع به دست آمده در سال 1401 با ضریب 38 درصد و مجموع آنها برای سال جاری با ضریب 21%

اما متأسفانه با نگاهی به بولتن های خروج 26 اردیبهشت ماه 1402 مشخص شد که تنها 25 درصد از همسان سازی 1400 فقط برای امسال اعمال شده است. به گفته بازنشستگان، این تخلف آشکار است و باید به شرحی که شرح داده شد اصلاح شود، در غیر این صورت موضوع از مجاری قانونی از جمله دیوان عدالت اداری قابل پیگیری است. آنچه از کانال های بازنشستگان در فضای مجازی می توان فهمید که تلاش او پیروی از قانون است.

احتمالا این خبر به گوش وزیر تعاون رسیده است. کار و رفاه اجتماعی هم رسیده است. شاید به همین دلیل است که سعود مرتضوی -به گفته خبرگزاری ها- خارج از هیات مدیره است. دولت وی گفت: همکاران ما اعلام می کنند همسان سازی و افزایش حقوق اعمال شده است اما چند تن از بازنشستگان معتقدند در برخی موارد اعمال نشده است و قطعا به این موضوع رسیدگی خواهد شد. امیدواریم در این “نظرسنجی” که “قطعا” انجام می شود به ضرایب باقی مانده از سال 2019 تا امسال توجه داشته باشید.

ضمن اینکه تا جایی که ما می دانیم، آن چیزی که به تعویق افتاده، همان موقع جبران می شود، اما امسال آقایان طوری رفتار می کنند که انگار با این افزایش همه چیز تمام شده است. نه خبری نیست آنها باید معوقات را به طور کامل پرداخت کنند. قانونی است و مسئولیت آن بر عهده تصمیم گیرندگان است. اینکه آنها شخصاً بدهکار نیستند، آنها را از مسئولیت معاف نمی کند زیرا با توجه به وضعیت حقوقی آنها، حقوق بازنشستگان را بر عهده دارند.

دوستان هم به این نکته توجه دارند که خداوند هیچ گاه نیکوکاران را فراموش نمی کند، حتی اگر تمام عمر خود را به عبادت بگذرانند. اطاعت به طور کامل در پذیرش قانون تجلی می یابد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا