اخبار روز

فوری/ اولین شرایط فروش خودروهای برقی اعلام شد


به گزارش مانیبان؛ بر اساس اطلاعیه جدید سامانه فروش خودروهای وارداتی (اطلاعیه شماره 13)، عرضه جدید خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه از ساعت 16 امروز آغاز شد که شامل عرضه برخی خودروهای برقی نیز می شود. برای اولین بار دیده شود بر اساس اطلاعیه جدید سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی، آن دسته از متقاضیانی که اسفند در ماه 1401 در سامانه ثبت نام کردند و اولویت آنها مشخص شده است، ممکن است بین 16 تا 18 سال سن داشته باشند. اردیبهشت ماه در این ماه از بین محصولات ارائه شده خودروی مورد نظر خود را انتخاب کنید.

لازم به ذکر است این طرح اولین عرضه خودروهای برقی در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی است و پیش از این تنها خودروهای بنزینی یا هیبریدی در این سامانه عرضه می شد. ضمناً در این مرحله ثبت نام جدیدی صورت نگرفته است و انتخاب خودروهای سامانه صرفاً برای کسانی است که در مرحله اول ثبت نام کرده اند. اسفند آنها در ماه 1401 حساب شما را مسدود کرده اند.

در سیزدهمین اطلاعیه عرضه خودرو در سامانه خودروهای وارداتی، سه محصول زیر با قیمت قطعی در مبادی ورودی عرضه شد:

نیسان سانی تامین کننده: شرکت جهان نوین آریا قیمت نهایی در مبادی ورودی: 1 میلیارد و 107 میلیون و 140 هزار تومباس

Lamari Emma HEV | عرضه کننده: شرکت آرین پارس موتور قیمت نهایی در مبادی ورودی: 1 میلیارد و 543 میلیون و 400 هزار تومان

Hongchi E-QM5 | تامین کننده: BMW Cars (گروه بهمن) قیمت نهایی در مبادی ورودی: 1,805 میلیون و 460 هزار تومان

علاوه بر سه محصول فوق، دو محصول با قیمت تقریبی علی الحساب (غیر ثابت) نیز در مبادی وارداتی عرضه شده است که از جمله آنها می توان به لونا GRE محصول برقی ایران خودرو با قیمت فروش 945 میلیون تومان اشاره کرد. . در منابع وارداتی و هوندا ENS1، محصول وارداتی از یک شرکت خاص در نظر گرفته شده است. قیمت خودروهای ایرانی در مبادی ورودی معادل یک میلیارد و 850 میلیون تومان است. در بین 5 محصول ارائه شده در این طرح می توانید نام سه محصول برقی و یک محصول هیبریدی را مشاهده کنید.

قیمت ها نهایی نیست

نکته قابل توجه دیگر این است که قیمت های درج شده فقط قیمت خودرو در مبادی ورودی است و سایر هزینه های قانونی مانند بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه های شماره گذاری، اسقاط خودروهای فرسوده، حمل و نقل و غیره. به قیمت های درج شده اضافه شد

از طرفی عدم پرداخت توسط خریداران در هر مرحله از فروش به منزله انصراف از طرح و حذف متقاضی از اولویت بندی خودروهای وارداتی خواهد بود.

این طرح فروش از آن جهت حائز اهمیت است که برای اولین بار است که خودروهای برقی برای خرید عمومی عرضه می شود و این نشان می دهد که علاوه بر دسترسی ناوگان حمل و نقل عمومی به خودروهای برقی، مشتریان واقعی نیز امکان خرید خودروهای برقی را خواهند داشت. البته در حال حاضر به دلیل عدم توسعه جایگاه های شارژ در کشور، دسترسی به جایگاه های شارژ همچنان می تواند دغدغه بزرگی برای خریداران این دسته از خودروها باشد.


مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا