به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین از استان همدان، مهدی غلامی با اعلام این خبر افزود: در جریان تردد گردشگران به ویژه در روزهای تعطیل و تعطیل، عده ای سودجوی بومی علیصدر اقدام به فروش بلیت در بازار سیاه کرده بودند و حضور فعالی نیز داشتند نیروهای انتظامی و همکاری مجموعه علیصدر این مجرمان دستگیر شدند.

وی گفت: در این رابطه 19 متهم دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند، برای شش نفر دستور قضایی صادر و پرونده بقیه دستگیرشدگان از سوی مراجع قضایی در حال پیگیری است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کبودراهنگ افزود: ظرفیت غار محدود است و امکان صدور بلیت برای تمامی مسافرانی که در روزهای تعطیل از علیصدر بازدید می کنند وجود ندارد و در نتیجه بازار سیاهی ایجاد می شود.

غلامی یادآور شد: بهترین راه برای گردشگران خرید اینترنتی بلیت خود از طریق آدرس فروش بلیت alisadr.com است.

وی ادامه داد: بیش از 880 هزار نفر از ابتدای سال تا 20 از جاذبه های گردشگری این شهرستان بازدید کرده اند. شهریور امسال بازدید داشته اند که بیشتر مربوط به غار علیصدر است.

غلامی خاطرنشان کرد: در روزهای پایانی تابستان و تعطیلات شهریور مسافران زیادی به همدان سفر کرده اند و از مکان های معروف همدان دیدن کرده اند که باعث ایجاد ترافیک و ترافیک در برخی از این مکان های گردشگری شده است.

وی تصریح کرد: همزمان با پایان یافتن فصل تابستان و در اوج سفر، شاهد ازدحام جمعیت در باجه بلیت غار علیصدر بودیم که عده ای با سوء استفاده از این ازدحام اقدام به خرید بلیت مسافربری با قیمت بالاتر کردند. یک بازار سیاه در منطقه فروش بلیط غار. علیصدر شدند.

در این خصوص کریم ملکی، مدیرعامل شرکت گردشگری علیصدر نیز گفت: وضعیت بازار فروش بلیت غار علیصدر به صورت مستمر و مستمر رصد می شود، اما در روزهای اوج گردشگری گاهی به دلیل تردد مسافران با مشکل مواجه می شود. مانند فروش بلیت ورودی در بازار سیاه از سوی مراجع ذیربط و مراجع قضایی پیگیری خواهد شد.

وی افزود: از اسفند در سال 1401 فروش اینترنتی بلیت غار علیصدر راه اندازی شد و دوربین های مداربسته نصب شد، افراد در حال تردد تحت نظر بودند و افراد مشکوک و تکراری شناسایی شدند.

وی از همکاری مثبت کلانتری روستای علیصدر، پلیس گل تپه و نیروهای قضایی با شرکت گردشگری علیصدر خبر داد و گفت: نیروها و سربازان به صورت روزانه در منطقه علیصدر حضور دارند و این تلاش ها نباید نادیده گرفته شود. .

مدیرعامل شرکت گردشگری علیصدر تصریح کرد: به منظور جلوگیری از فروش بلیط ورودی غار علیصدر در بازار سیاه به افراد متعدد، تعداد زیادی بلیط ورودی فروخته نمی شود مگر اینکه دارای توصیه نامه از آژانس مسافرتی در قالب یک تور گردشگری یا از یک موسسه، اما با همه این اقدامات، این مشکل بازار سیاه همچنان اجتناب ناپذیر شده است.

ملکی افزود: روزانه موارد زیادی از دستگیری اشرار توسط پلیس گزارش می شود. در روستای علیصدر و شهرستان گل تپه دستگیر و با آنان برخورد قانونی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گردشگری علیصدر گفت: در حال حاضر برای خرید بلیت غار علیصدر ارسال پیامک و شماره تلفن همراه به سایت ثبت کد ملی الزامی است و صدور بلیت به صورت اینترنتی انجام می شود.

ملکی افزود: فروشنده بلیت از اهالی علیصدر است که اهالی محل را می شناسد و از فروش بلیت به المثنی ها و اهالی روستا خودداری می کند.

وی ادامه داد: تمامی بلیت های فروخته شده در باجه رسمی گردشگری علیصدر به مسافران و گردشگران واقعی فروخته می شود اما متاسفانه برخی گردشگران حریص هستند و بلیت ها را در بازار غیر رسمی می فروشند.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر گفت: گردشگران با مراجعه به باجه بلیط تا زمان بازدید و سپس گذراندن وقت در رستوران یا خارج از محوطه و فروشندگان خارج از مجموعه، پارکینگ یا روبروی محوطه اقدام به خرید بلیط می کنند. رستوران به گردشگران پیشنهاد خرید بلیط و اغوای آنها را می دهد

ملکی افزود: به عنوان مثال بلیت ساعت 17 با بلیت صبح عوض می شود، مسافر مابه التفاوت را پرداخت می کند و دلال این بلیت ها را با قیمت بیشتری به مسافر دیگری می دهد.

وی تصریح کرد: دلالان بلیت کاری با غرفه فروشان ندارند چرا که در صورت ارائه مدرک پروانه کسب آنها باطل می شود.

به گزارش بازتاب آنلاین، در روزهای اخیر اخباری مبنی بر فروش بلیت غار علیصدر با قیمت های گزاف به گردشگران در فضای مجازی منتشر شده و مسئولان مربوطه با صدور بیانیه ای از شناسایی و دستگیری سوداگران و افرادی که در این غار حضور داشتند، خبر داده اند. تامین مالی بازار سیاه بلیط این جاذبه گردشگری

بسیاری از گردشگرانی که به همدان سفر می کنند از غار علیصدر دیدن می کنند یکی یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری طبیعی کشور محسوب می شود و بارها و بارها مورد بازدید قرار می گیرد.

در فصل تابستان و به خصوص در روزهای قبل از تعطیلات آخر هفته، تعداد گردشگران بازدیدکننده از این جاذبه زیبای خدادادی اوج می گیرد و گاه صف های گردشگران ورودی به غار شکل می گیرد و این مشکل ترفندهای ویژه برخی از سودجویان را به دنبال تهیه بلیط از قبل کرده است. آنها را با چند برابر قیمت مصوب به گردشگرانی که برای بازدید از غار عجله دارند بفروشند.

لازم به ذکر است غار علیصدر در 70 کیلومتری شمال غربی شهر همدان و در محلی به همین نام (روستای علیصدر) قرار دارد. یکی یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری این استان به شمار می رود.

46

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما