اخبار روز

چرا برخی افراد سریعتر از دیگران می دوند؟

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا برخی افراد می توانند بسیار سریع بدوند در حالی که برخی دیگر کندتر می دوند. ژنتیک و ویژگی هایی که از والدین خود به ارث برده اید در سرعت نقش دارند، اما انتخاب ها و تجربیات شما هم همین طور.

به گزارش ایسنا، یوسین بولت، سریع ترین مرد جهان، 100 متر را با سرعت 23.35 مایل در ساعت (37.57 کیلومتر در ساعت) دوید. این برای یک انسان بسیار سریع است و تقریباً به همان سرعتی است که با ماشین در اطراف محله یا نزدیک مدرسه رانندگی می کنید. ممکن است در ماشین آنقدر سریع به نظر نرسد، اما برای یک انسان بسیار سریع است، و منصفانه است که بگوییم تعداد کمی از دوندگان در جهان می توانند حتی به این سرعت نزدیک شوند.

به گفته SF، یکی یکی از عوامل اصلی که بر توانایی افراد برای دویدن سریع تأثیر می گذارد، ساختار بدن از جمله نحوه عملکرد عضلات است.

بدن انسان بیش از 600 ماهیچه دارد که با هم کار می کنند و به فرد اجازه می دهند در جهات مختلف و با سرعت های متفاوت حرکت کنند. این ماهیچه ها از گروه هایی از الیاف تشکیل شده اند. دو نوع اصلی از الیاف وجود دارد: تند انقباض و کند انقباض.

ماهیچه ها ترکیبات مختلفی از این رشته ها دارند. به عنوان مثال، ساق پا از دو عضله تشکیل شده است یکی این عمدتا دارای فیبرهای سریع انقباض است. این عضله را عضله دو سر بازو می نامند و برای دوی سرعت و پرش استفاده می شود. عضله دیگر عمدتاً دارای فیبرهای کند انقباض است که در راه رفتن و آهسته دویدن استفاده می شود.

فیبرهای عضلانی سریع انقباض بزرگتر هستند و به بدن شما کمک می کنند تا سریع حرکت کند و نیروی قابل توجهی تولید کند. دونده های سرعت معمولاً دارای فیبرهای عضلانی سریع انقباض زیادی هستند. با این حال، این نوع فیبر عضلانی نیز به سرعت خسته می شود و مدت دویدن با حداکثر سرعت را به مسافت های نسبتاً کوتاه محدود می کند.

فیبرهای عضلانی کند انقباض کوچکتر هستند و به شما کمک می کنند کندتر اما با استقامت بیشتری بدوید. دوندگان مسافت طولانی و دوچرخه سواران رقابتی مقادیر زیادی از این عضلات را دارند.

اینکه چه مقدار از هر نوع فیبر عضلانی دارید تا حد زیادی توسط ژن های شما تعیین می شود. بنابراین وقتی نوبت به انواع ماهیچه ها می رسد، باید با چیزی که با آن متولد شده اید کار کنید. اما تمرینات می تواند به تمرین این عضلات کمک کند.

مغز شما نقش بزرگی دارد

عملکرد بدنی فقط مربوط به عضلات نیست. مغز شما نیز نقش مهمی ایفا می کند.

ماهیچه های اسکلتی شما توسط مغز شما کنترل می شوند. به عنوان مثال، می توانید طول گام های خود، نحوه حرکت بازوها، نحوه تماس پاهایتان با زمین و حتی نحوه تنفس را کنترل کنید. می توانید به بدن خود بیاموزید که از بهترین روش های دویدن استفاده کند.

همچنین می‌توانید با استفاده از کل بدن، حرکت بازوها به سمت پاها، دویدن روی انگشتان پا، و به حداکثر رساندن زمانی که در مرحله شروع با هر دو پا از زمین فاصله می‌گیرید، فرم دویدن خود را بهبود بخشید. تکنیک های صحیح دویدن به عضلات شما کمک می کند تا نیروی بیشتری تولید کنند و با هم کار کنند و به شما کمک می کند سریعتر بدوید.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا