اخبار روز

حقوق بازنشستگان 22 درصد + 690 هزار تومان افزایش یافت


مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کف و سقف حقوق سال 1403 بازنشستگان و مستمری بگیران را اعلام کرد.

به گزارش مانیبان، میرهاشم موسوی درباره افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران در سال جاری گفت: طبق قانون مصوب حداقل حقوق مشمولان 35 درصد و همچنین سایر سطوح درآمدی 22 درصد + 690 الف افزایش می یابد. هزار تومان فروردین ماه اعمال می شود، اما از اردیبهشت ماه ماه پرداخت می شود.

وی در خصوص زمان پرداخت معوقات ناشی از افزایش حقوق نیز از تلاش برای پرداخت معوقات در خرداد ماه خبر داد.

مدیر کل تامین اجتماعی درباره کف و سقف حقوق مستمری بگیران با افزایش توضیح داد: کف حقوق افراد دارای همسر و فرزند بیمه شده 10 میلیون و 900 هزار تومان و سقف آن 7 حداقل دستمزد است.

موسوی همچنین درباره افزایش «حق خانواده و فرزند» گفت: حق بر خانواده امسال با این افزایش جدید بیش از 100 درصد رشد داشته و حق فرزند نیز بیش از 50 درصد افزایش یافته است.

وی در پاسخ به نگرانی ها مبنی بر تاثیر اجرای همسان سازی حقوق با افزایش 35 درصدی حقوق در سال جاری، گفت: همسان سازی ربطی به افزایش حقوق سالانه ندارد و از آنجایی که برنامه هفتم هنوز ابلاغ نشده است، پس از ابلاغیه ، آنچه قانون به ما محول می کند با تامین منابع انجام می دهیم.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا