اخبار روز

حقایق مهم و جذاب در مورد سلامت بدن

مهمترین سرمایه هر انسان سلامتی است. مردم آنقدر به سلامتی خود اهمیت می دهند که هر لحظه به دنبال رازهای کشف نشده بدن خود می گردند زیرا ابهامات زیادی در مورد سلامت و تغذیه وجود دارد که منجر به تناقضات بسیاری می شود.

1. میانگین وزن یک انسان روی زمین 62 کیلوگرم است.

2. بدن انسان از بیش از 650 عضله تشکیل شده است.

3. در حالی که خوردن فقط چند دقیقه طول می کشد، هضم می تواند ساعت ها طول بکشد.

4. چاقی در 30 درصد از جمعیت جهان رخ می دهد.

5. نوشیدن آب به حفظ تعادل pH طبیعی کمک می کند.

6. پوست بزرگترین عضو بدن انسان است. نه تنها از بدن در برابر بیماری ها و عفونت ها محافظت می کند، بلکه دمای بدن را نیز تنظیم می کند و به تولید ویتامین ها کمک می کند.

7. قسمت اصلی ستون فقرات از مقدار زیادی آب تشکیل شده است که به همین دلیل کم آبی رخ می دهد یکی از دلایل احتمالی کمر درد است.

8. سینه های متراکم بیشتر مستعد ابتلا به سرطان سینه هستند. این بیماری معمولاً در بافت غده ای که در سینه های متراکم و نواحی بزرگتر وجود دارد رخ می دهد ماموگرافی قابل تشخیص است.

9. احتمال بروز سرطان سینه در سینه چپ بیشتر است زیرا در اکثر زنان سینه چپ کمی بزرگتر است و بنابراین محتوای بافت بیشتری دارد.

10. برای مادران، شیردهی می تواند خطر ابتلا به سرطان سینه را در مراحل بعدی زندگی کاهش دهد. به همین ترتیب، مطالعات نشان می دهد که زنان غیر شیرده در معرض استروژن درون زا قرار دارند که خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می دهد و این امر در مورد زنانی که بچه دار نمی شوند نیز صادق است.

11. افراد مبتلا به سندرم داون نیز می توانند صاحب فرزند شوند. با وجود نرخ پایین زاد و ولد، در حال حاضر سوابقی از افراد مبتلا به این بیماری وجود دارد سندرم داون کسانی هستند که بچه دارند. تقریباً 50 درصد کودکان از این سندرم رنج می برند، اما خوشبختانه ژنتیک می تواند کمک کننده باشد.

12. به طور کلی: سقط جنین در صورت وجود مشکل پزشکی تایید شده جنین فقط تا هفته بیست و چهارم بارداری مجاز است

13. افرادی که از ناف می ترسند مبتلا به امفالوفوبیا هستند. این روان رنجوری احتمالاً از اتصال ناف به رحم مادر از طریق بند ناف ناشی می شود.

14. ویروس ها حدود نیمی از DNA اصلی انسان را تشکیل می دهند. حدود 100000 DNA ویروسی در DNA انسان وجود دارد که پس از آن حدود 8٪ از کل ژنوم انسان را تشکیل می دهد.

15. ویروس کرونا (CoV) خانواده بزرگی از ویروس ها با 7 نوع شناخته شده تاکنون است، اما این تعداد تغییر خواهد کرد.

16. آبرسانی به حفظ زیبایی صورت کمک می کند. نوشیدن آب کافی برای پوست مفید است و همچنین چین و چروک های پوست را کاهش می دهد.

17. تناسب اندام از 5 جزء اصلی تشکیل شده است: ترکیب بدن، استقامت، انعطاف پذیری، قدرت عضلانی و توانایی بدن در استفاده از اکسیژن.

18. تمرینات گرم کردن جریان خون به عضلات را افزایش می دهد. همچنین به جلوگیری از صدمات کمک می کند و آن را به یک تمرین خوب قبل و بعد از تمرین تبدیل می کند.

19. تمرینات تناوبی با شدت بالا به مدت 10 دقیقه برای کاهش چربی موثر است. این عمل همچنین می تواند مقاومت به انسولین را کاهش دهد و سلامت کلی را بهبود بخشد.

20. یک پیاده روی سریع می تواند هزینه زیادی داشته باشد اجرا کن برای موثر بودن، باید سرعت خاصی را حفظ کنید تپش قلب بالا نگه دارید و این فعالیت خطر ابتلا را کاهش می دهد دیابتکلسترول بالا و فشار خون نیز همین کار را می کند.

21. راه بهتری برای پیاده روی در بیرون وجود دارد. ثابت شده است که گذراندن وقت در خارج از منزل، به ویژه در فضاهای سبز، باعث افزایش عزت نفس و کاهش افکار منفی می شود.

22. به طور متوسط ​​یک فرد با تحرک متوسط ​​حدود 7500 قدم در روز برمی دارد. این عدد مربوط به پنج دور راه رفتن روی زمین است.

23. ترموژنز یا NEAT خارج از فعالیت بدنی یکی از عواملی است که بر وزن فرد تأثیر می گذارد.

24. NEAT شامل عادات و کارهایی است که هر روز تکمیل می شوند و نیاز به ورزش بدنی دارند. برخی از نمونه ها عبارتند از باغبانی و خرید مواد غذایی و هر چه بیشتر این کار را انجام دهید، بدن شما سالم تر می شود.

25. عضلات تنها اعضای بدن نیستند ماساژ برای استفاده. این به محو شدن جای زخم ها کمک می کند و می تواند تأثیر بسیار بهتری نسبت به روغن یا لوسیون داشته باشد.

26. شستن موثر دست ها باید حداقل 20 ثانیه طول بکشد. برای اینکه این عمل موثرتر باشد، شستن دست باید شامل مچ و ساعد باشد. تقریباً 5 میلی لیتر مورد نیاز است صابون باید کاملا دست ها را بپوشاند.

27. صابون های به اصطلاح “ضد باکتری” به سختی با صابون های ساده تفاوت دارند.

28. شستن دست ها همچنین می تواند به عنوان محافظت در برابر بیماری های تنفسی عمل کند.

29. شرایطی مانند سرماخوردگی یا آنفولانزا از طریق لمس از فردی به فرد دیگر منتقل می شود. با این حال، با اقدامات مناسب می توان از آنها جلوگیری کرد. با شستن صحیح دست ها، افراد غیر آلوده می توانند خطرات را کاهش دهند.

30. یادگیری می تواند حواس را پرت کند و احساس استرس را از بین ببرد. اندازه گیری دقیق سطح هورمون استرس سطوح ناسالم مانند کورتیزول را تا 67 درصد کاهش می دهد.

31. مشخص شده است که خودکشی با فعالیت مغز مرتبط است. سطوح سروتونین فرستنده مغزی توانایی های بالقوه ای را در پیش بینی خودکشی نشان می دهد. زمانی که افراد سطوح پایین تری از مواد شیمیایی مغز دارند، شش برابر بیشتر از افراد با سطوح طبیعی آسیب پذیر هستند خودکشی کردن بودن.

32. پادزهر ثابت شده است افسردگی به شما در درمان این بیماری کمک می کند.

33. حفظ روابط خوب با خانواده و همسالان برای سلامتی مفید است، اما باعث تقویت حافظه و طول عمر می شود.

34. ورزش هایی مانند شنا را حتی در داخل خانه انجام دهید دوره بارداری ذخیره است.

35. حداقل 30 دقیقه ورزش 4 روز در هفته برای زنان در دوران بارداری توصیه می شود. با این حال، اکیدا توصیه می شود مراقب باشید، هیدراته بمانید و از گرمای بیش از حد خودداری کنید.

36. دلشکستگی می تواند در زندگی واقعی کشنده باشد. پس از جدایی، شریک آسیب دیده هشت برابر بیشتر در معرض قرار می گیرد حمله قلبی شریان ها و او را در برابر مرگ در اثر آسیب قلبی آسیب پذیر می کند.

37. تنهایی برای سلامتی مضر است و با سطح پروتئین لخته کننده خون که باعث حملات قلبی و سکته می شود، مرتبط است.

38. بیش از 100 نوع مختلف سرطان وجود دارد و بر کسی پوشیده نیست که این بیماری تقریباً در هر قسمتی از بدن ممکن است رخ دهد. شایع ترین انواع سرطان عبارتند از سرطان سینه، ریه و روده بزرگ.

39. مراحل سرطان شاخص اصلی اندازه تومور است.

40. مراحل مختلف در سیستم TNM به اندازه و وسعت تومور بستگی دارد. قرار گرفتن در مرحله 0 به این معنی است که سلول های غیر طبیعی وجود دارند، اما سرطان هنوز قابل مشاهده نیست. در همین حال، مرحله IV مرحله نهایی است که نشان می دهد تومور به سایر اندام ها گسترش یافته است.

41. سل قابل پیشگیری است. با این حال، این بیماری مسری به راحتی قابل انتقال نیست. سل می تواند از طریق باکتری های آلوده به بیمار منتقل شود سرفهعطسه کنید یا بزاق ترشح کنید، پخش کنید.

42. ژنتیک عامل 5 تا 10 درصد سرطان هاست. این واقعیت سرطان به سایر علل شایع سرطان مانند سیگار کشیدن، چاقی و عدم تحرک بدنی مربوط می شود.

43. علیرغم تصور عمومی از تفاوت های جسمانی، چاقی با سوء تغذیه همراه است.

44. خوب غذا خوردن لزوماً به معنای زیاد خوردن نیست. بسیاری از افراد دارای اضافه وزن به دلیل رژیم غذایی پر کالری که اغلب فاقد ویتامین یا فیبر است، به شدت دچار سوءتغذیه می شوند.

45. در طول بولیمیا در اصل، این یک اختلال خوردن است، اما می تواند بر سایر عملکردهای بدن نیز تأثیر بگذارد.

46. ​​بنابراین، دستگاه تناسلی زن در معرض سیکل های قاعدگی نامنظم است و در صورت بارداری نیز می تواند منجر به مشکلات باروری و خطرات جدی برای سلامتی کودک شود.

47. اگرچه سندرم داون غیر قابل درمان است، گزینه های درمانی شامل از بین بردن یا تسکین علائم فیزیکی از طریق جراحی پلاستیک است که می تواند به بیماران کمک کند تا در بزرگسالی به اعضای عادی جامعه تبدیل شوند.

48. پرخوری عصبی می تواند از پرخوری غیرقابل کنترل تا احساس گناه و خودآگاهی متغیر باشد.

49. خوردگی دندان نشانه بولیمیا است. فرد به دلیل اسید معده ای که هنگام استفراغ وارد دهان می شود دچار سوختگی دندان می شود. بنابراین وجود مکرر این اسید قوی منجر به آسیب دندان می شود و علائم قابل مشاهده پرخوری عصبی را نشان می دهد.

50. کم آبی بدن می تواند برای سلامتی افراد بدتر از آن چیزی باشد که فکر می کنید. نوشیدن آب کافی، به خصوص در زمان مناسب، می تواند اثرات منفی بر خلق و خو و سطح انرژی فرد را معکوس کند.

51. خطرات زیادی در ارتباط با سندرم داون وجود دارد. خطرات سلامتی سندرم داون شامل سرطان، نقص مادرزادی قلب، سرطان خون و چاقی افراد مبتلا به این بیماری نیز مستعد ابتلا به بیماری های عفونی هستند. از دست دادن ذهندیابت، عفونت گوشمشکلات باروری، گرفتگی عضلاتمشکلات غدد تیروئید و از دست دادن بینایی

52. آب عامل مؤثری است کاهش وزن است. جدا از عملکرد اصلی آن به عنوان هیدراتاسیون، آب چربی را حل می کند و باعث می شود فرد احساس سیری کند و کمتر غذا بخورد.

53. نوشیدن چای می تواند خطر حمله قلبی را کاهش دهد. اگر این نوشیدنی خیلی شیرین نباشد، ممکن است خطر را افزایش دهد دیابت نوع 2بیماری پارکینسون و حتی برخی از انواع سرطان را کاهش دهد.

54. شکلات این ماده غذایی خوبی برای پوست است و محتوای آنتی اکسیدانی آن برای بهبود گردش خون و محافظت در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش ایده آل است.

55. سبک زندگی سالم اثرات منفی سیگار را خنثی نمی کند. در حالی که یک سبک زندگی سالم بدون شک تأثیر مثبتی بر سلامت کلی دارد، نمی تواند با اثرات منفی سیگار مبارزه کند یا حتی آن را کاهش دهد.

56. کسانی که سیگار را ترک کرده اند، متوجه پیشرفت های قابل توجهی در سلامت جسمانی خود شده اند.

57. 400-800 میکروگرم در رژیم روزانه بارداری اسید فولیک توصیه شده. علاوه بر این واقعیت بارداری، ویتامین D، کلسیم و آهن نیز بخشی ضروری از یک رژیم غذایی سالم بارداری هستند.

58. عطر رزماری برای تقویت حافظه و افزایش توجه ایده آل است.

59. برخلاف تصور رایج روان‌گسیختگی این یک بیماری خشن نیست، از جمله علائم این بیماری ترسترس طبیعی و انفعال برجسته شده است.

60. شکل کام ممکن است نشان دهنده خطر اسکیزوفرنی باشد. ایجاد کام بازتر و سفت‌تر اغلب از علائم این بیماری است.

61. تماس فیزیکی برای افراد اوتیسم رنج مفهوم ساده ای نیست. اگرچه از لمس شدن یا نوازش شدن توسط غریبه ها متنفرند، اما از تماس فیزیکی با خانواده و دوستان نزدیک لذت می برند.

62. وراثت می تواند بر ایجاد اوتیسم تأثیر بگذارد. ایجاد اوتیسم پیوندهایی با ژن های AKT3، PIK3CA و PIK3R2، در میان سایرین، ثبت کرده است، به همین دلیل است که والدین مبتلا به اسکیزوفرنی یا اختلال دوقطبی افراد مبتلا در معرض خطر بیشتری برای داشتن فرزند مبتلا به اوتیسم هستند.

63. فوبیای خواب یک ترس غیرمنطقی و غیرطبیعی از خواب است. افرادی که چنین هستند، احساس به خواب رفتن را با مرگ یا ترس از دست دادن زمان خواب مرتبط می دانند. آنها همچنین از خطرات کمبود خواب رنج می برند.

منبع: نمناک

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا