اخبار روز

جدیدترین نسل تلفن همراه معرفی شد; بازگشت به «ماربازی» بدون اینترنت! (+عکس)

برند پوشاک Bodega اخیرا در هفته طراحی میلان از گوشی جدید خود به نام Boring Phone رونمایی کرد. این تلفن موسوم به “بی صدا” برای نسل Z و Millennials (متولد دهه های 80، 90 و 2000) طراحی شده است تا از پیمایش بی هدف آنها در تلفن های هوشمند خود جلوگیری کند.

به گزارش فرادید، این گوشی با همکاری شرکت فنلاندی HMD سازنده گوشی های نوکیا ساخته شده است. Boring Phone تمام ویژگی های حواس پرتی گوشی های هوشمند امروزی مانند اینترنت و شبکه های اجتماعی را ندارد و تنها برای برقراری تماس و ارسال پیامک استفاده می شود.

طراحی این گوشی از گوشی های اوایل دهه 2000 الهام گرفته شده و حس نوستالژی را القا می کند. بارزترین ویژگی او نبود این اینترنت و شبکه های اجتماعی است که به جوانان اجازه می دهد به جای خیره شدن به گوشی خود، ارتباط اجتماعی واقعی را تجربه کنند.

این گوشی تاشو دارای یک قاب شفاف است که کاربران می توانند آن را با برچسب های هولوگرافی تزئین کنند. یک صفحه نمایش سیاه و سفید نیز وجود دارد که باز هم یادآور نسل های قبلی تلفن های همراه است.

باتری این گوشی طراحی قدیمی در حالت استندبای یک هفته دوام می آورد. همچنین این گوشی دارای دوربین 0.3 مگاپیکسلی، رادیو و بازی مار می باشد.

یکی یکی از بنیانگذاران Bodega می گوید: «تلفن های هوشمند می توانند بسیار سرگرم کننده باشند، بنابراین ما می خواستیم یک تلفن خسته کننده طراحی کنیم.

با محدود کردن کارکردهای این گوشی، سازندگان امیدوارند جوانان را تشویق کنند تا در ارتباطات اجتماعی با کیفیت بالاتری بدون حواس پرتی شبکه های اجتماعی شرکت کنند.

تحقیقات در مورد استفاده از گوشی های هوشمند در میان نسل Z و Millennials در انگلستان و آمریکا اساس توسعه این تلفن مفهومی را تشکیل داد.

جدیدترین نسل تلفن همراه معرفی شد; بازگشت به «ماربازی» بدون اینترنت!

به گفته این برند، 90 درصد از شرکت‌کنندگان در مطالعه اعتراف کردند که دائماً در موقعیت‌های اجتماعی بی‌هدف پیمایش می‌کنند و به طور متوسط ​​هفت بار در طول یک مهمانی تلفن خود را چک می‌کنند.

با این حال، سازندگان ادعا می کنند که نگرش نسبت به استفاده از تلفن های هوشمند در حال تغییر است. تحقیقات آنها نشان می دهد که 37 درصد از نسل Z و Millennials فکر می کنند که در موقعیت های اجتماعی بیش از حد به تلفن های خود نگاه می کنند و 32 درصد ترجیح می دهند که بتوانند تلفن خود را در مهمانی ها خاموش کنند.

در حالی که HMD تنها 5000 دستگاه از این گوشی ها را تولید کرده است و هنوز امکان خرید آنها وجود ندارد، برنامه ای قرار است در ماه ژوئن راه اندازی شود که با بی فایده ساختن برخی ویژگی ها، گوشی های هوشمند را خسته کننده می کند و به مردم کمک می کند تا از این فناوری دور شوند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا