اخبار روز

تاثیرات منفی استرس بر چهره و ظاهر افراد

استرس اثرات مختلفی بر روی بدن و ذهن شما می گذارد و بر کیفیت خواب، رژیم غذایی و خلق و خوی عمومی شما تأثیر می گذارد. اما بسیاری از ما از تاثیرات آن بی اطلاع هستیم.

به گزارش نمناک، استرس می تواند عاملی برای مشکلات پوستی مانند آکنه، ریزش مو یا سیاهی زیر چشم باشد که همگی نشانه مشکلات بزرگتر هستند. متأسفانه، اگر استرس را کاهش ندهید، اثرات آن بر روی مو و پوست شما طولانی مدت خواهد بود.

آکنه

پوست بخش مهمی از بدن است که به راحتی تحت تاثیر استرس قرار می گیرد. مهم نیست چه مشکلی ایجاد می کند. ممکن است به دلیل آکنه باشد پسوریازیس و اگزما بروز می کند. استرس منجر به ترشح کورتیزول می شود که در بدن هورمون تولید می کند و تولید چربی در پوست را افزایش می دهد.

تعادل بین باکتری های خوب و بد معده را به هم می زند و آکنه ایجاد می کند

نازک شدن مو

استرس باعث می شود موهای شما از مرحله رشد به مرحله استراحت تبدیل شوند و باعث ریزش بیشتر و اختلال در چرخه طبیعی آن شوند. می تواند علت ریزش موی تکه تکه یا آلوپسی باشد که باعث ریزش مو در نقاط مختلف می شود. در مردان نیز موهای ریش نازک می شود. بنابراین باید مراقب باشید که چگونه به استرس واکنش نشان می دهید.

پوست خشک

بسیاری از ما به اندازه کافی آب نمی نوشیم. از طرفی استرس منجر به خشکی مزمن پوست و بدتر شدن وضعیت می شود. وقتی استرس دارید، آب کافی نمی نوشید. نتیجه این است که پوست شما خشک می شود. افرادی که استرس هم دارند قهوه و نوشیدنی بدون الکل آنها تمایل به خواب یا کمبود خواب دارند که باعث بدتر شدن وضعیت پوست و خشک شدن آنها می شود. کورتیزول همچنین بر خاصیت ارتجاعی پوست تأثیر می گذارد.

بنابراین کم آبی وضعیت را بدتر خواهد کرد. در چنین شرایطی باید از یک مرطوب کننده با کیفیت خوب استفاده کنید. لایه برداری نیز می تواند در این شرایط کمک کند.

لکه های تیره یا پف زیر چشم

اختلال خواب مزمن باعث تجمع مایع در زیر پلک های شما می شود و باعث می شود رطوبت بیش از حد در آن ناحیه جمع شود و باعث تورم آن ناحیه شود. پوست اطراف چشم معمولاً نازک‌تر از سایر قسمت‌های بدن است و با افزایش سن نازک‌تر می‌شود.

استفاده کنید کرم چشم در صبح یا در سرم، این وضعیت می تواند به سرعت بهبود یابد، اما مهم ترین عامل کنترل استرس است.

چین و چروک و خطوط دور چشم

استرس منجر به این می شود پیری زودرس پوست شما تحت تاثیر قرار می گیرد و خواب شما تحت تاثیر قرار می گیرد. فرم چشم های شما را تغییر می دهد و زیبایی ابروهای شما را کاهش می دهد و ظاهر جوان خود را از دست می دهید. یکی یکی دیگر از مشکلات پوست شما این است که چین و چروک به خصوص در ناحیه پیشانی ظاهر می شود.

خشکی پوست و مشکلات قاعدگی

به دلیل اختلال در هورمون کورتیزول، استرس نیز باعث نوسانات سطح استروژن می شود و چرخه قاعدگی شما را مختل می کند. کمبود استروژن باعث کمبود می شود کلاژن و کمبود رطوبت منجر به خشکی بیش از حد پوست می شود و سطح استروژن شما به حدی می رسد که به سختی پریود می شوید و در نتیجه وضعیت شما را مختل می کند.

بزرگ شدن فک

دندان قروچه زمانی که استرس دارد یکی این یکی از بزرگترین مشکلاتی است که برخی افراد با آن روبرو هستند. متأسفانه این عادت باعث می شود که عضلات ناحیه فک بیش از حد مورد استفاده قرار گیرند و نه تنها به دندان های شما آسیب می زند، بلکه باعث سنگین شدن فک از حد معمول و بزرگتر شدن ماهیچه ها می شود.

پیری زودرس پوست

کلاژن یک ماده ضروری برای حفظ است جوانی پوست افرادی که تحت استرس زیادی هستند، میزان کلاژن پوست خود را کاهش می دهند، سریعتر پیر می شوند و چهره آنها پیرتر از سنشان به نظر می رسد.

ارتباط نزدیکی بین اختلالات هورمونی و استرس وجود دارد. خلق و خوی ما تأثیر زیادی بر بدن ما دارد و فیزیولوژی و بدن ما تأثیر زیادی بر تعادل هورمونی دارد. این استرس مزمن باعث این امر می شود تغییرات هورمونی در بدن تشکیل می شوند و با مشکلاتی مانند بی خوابی، گرسنگی مداوم، چاقی و از دست دادن کلاژن مواجه می شوید.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا