اخبار روز

به گفته یکی از نمایندگان مجلس، این دلیل اصلی خروج لایحه عفاف و حجاب از کمیسیون حقوقی است.

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، سید مرتضی حسینی عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس در واکنش به اجرای طرح نور و رسیدگی به حجاب گفت: بارها این موضوع را مطرح کرده ام و هنوز هم هستم. هستم.» این عقیده که تنها زور و خشونت مشکلی را حل نمی کند و به نتیجه مطلوب نمی رسد. آنچه مثمر ثمر است و در واقع به نتیجه می رسد، کار فرهنگی و تعامل حساس است. موضوع دیگری که در زمان عضویت در کمیسیون قضایی و حقوقی بر آن تاکید و پیگیری کردم، عدم برخورد مستقیم با مردم و تمرکز بر مقابله با فعالیت های ضد حجاب برگزارکنندگان است که باید در دستور کار قرار گیرد.

استفاده از حجاب فقط باید دلسوزانه، با فرهنگ و ملایم باشد

وی در گفتگو با ایلنا ادامه داد: من معتقدم در بحث عفاف و حجاب باید بیشتر با مروجین سازمان یافته ای که به تبلیغ علیه حجاب، تولید محتوا و ترویج بی حجابی می پردازند، یعنی شبکه ها و مراکزی که رسما می پردازند، تعامل داشته باشیم اقدام بر ضد حجاب.» و زنان را تشویق به برداشتن حجاب می‌کنند، نه با افرادی که روسری‌شان کمی عقب است، یا با فرض زنی که حالا یا بی‌خیال است یا این قانون شرعی را رعایت نمی‌کند. چه بسیار کسانی که در ماه مبارک رمضان علناً روزه می گیرند، گرچه این خود جرم است، یا گناهان زیادی داریم که آثار اجتماعی آنها مخرب تر است، مانند ارتداد که می گویند: «ارتداد از زنا بدتر است». و آیا واقعاً درگیر شدن در تقابل گناه است؟

نماینده مردم میانه در مجلس تصریح کرد: همانطور که شاهد بوده و هستیم، این درگیری ها در سال های اخیر کشور را دچار بحران، تنش و التهاب کرده و خسارات جانی و مالی به بار آورده است دلسوز، بافرهنگ و ملایم تا تأثیر فرهنگی داشته باشد و تأثیر عمیقی بر جای بگذارد. ما باید تا حد امکان کار فرهنگی انجام دهیم و با برخورد دلسوزانه علاقه مردم را برانگیزیم و باعث دلسردی و ناامیدی مردممان که سرمایه جمهوری اسلامی هستند، نشویم.

من نگرانم که نفوذ دشمن کشور را به پرتگاه و بحران بکشاند

وی ادامه داد: به عنوان مثال اگر خودروی زنان را توقیف کنیم برای خانواده ها دردسر ایجاد می کنیم و اگر آنها را به پلیس فراخوانیم فقط برای دو طرف دردسر ایجاد می کنیم.

اخیراً در مورد مشکلی به پلیس +10 مراجعه کردم و متوجه شدم که به دلیل توقیف خودروها، مثلاً از زنان بی حجاب، آنقدر افراد و مراجعات در دفاتر پلیس +10 حضور داشتند که مانند یک کنفرانس و جلسات عظیم بود. و پلیس نیز این را در کار خود گنجانده است. این باعث غیراصلی شدن آن و ایجاد تنش در کشور و همچنین باعث نارضایتی مردم ما می شود.

عضو کمیسیون و شوراهای امور داخلی کشور تاکید کرد: در درگیری اخیر با اسرائیل متجاوز و صهیونیست های قاتل نیازمند حمایت مردم هستیم تا کشور با آرامش و ثبات درگیر پیشبرد اقداماتی باشد که منجر به این شود. تنش و درگیری داخلی البته برخی از خودی ها هم کارهای جاهلانه می کنند و من بسیار نگرانم که این قضیه نفوذ دشمن کشور را به حاشیه ببرد و آن را به سمت بحران بکشاند و کشور بار دیگر هزینه ها را متقبل شود.

اختلاف نظر بر سر لایحه عفاف و حجاب، دلیل خروج از کمیسیون حقوقی

حسینی در پاسخ به سوالی مبنی بر تغییر اعضا از کمیسیون حقوقی به کمیسیون امور داخلی و شوراها گفت: در بحث قانون عفاف و حجاب بنده و آقای مصری از مخالفان اکثریت بودند. اکنون دیگر عضو کمیسیون قضایی و حقوقی نیستم و به همین دلیل است. به دلیل این بحث ها که همزمان با بررسی قانون حجاب و عفاف شروع شد، متوجه شدم که جایگاه ما چندان مورد توجه قرار نمی گیرد و اکثر دوستان موضع دیگری دارند.

وی ادامه داد: به همین دلیل در همان ابتدای رسیدگی به این لایحه درخواست واگذاری کمیسیون را دادم و به کمیسیون داخلی کشور و شوراها پیوستم چون دیدم حرف و نظر ما با هم مطابقت ندارد. روند بررسی این لایحه تاثیر زیادی داشت و در نتیجه شاهد بودید که لایحه ای با اشکالات و ابهامات فراوان به تصویب رسید و بارها شورای نگهبان به آن اعتراض کرد.

نماینده مردم میانی در مجلس همچنین تصریح کرد: معتقدیم این قانون که به ویژه در مورد افراد کم حجاب و بی حجاب اعمال می شود، جرایم را به صورت بسیار جدی و جدی در نظر می گیرد، حتی اگر در برخی موارد این جریمه ها نباشد. برای جرائمی مانند سرقت و موارد دیگر در نظر گرفته شود. از طرفی معتقد بودم که در چنین مواردی باید به شدت نگران مردان هنجار شکن و کسانی که مورد مجازات دیگران قرار می‌گیرند، مانند همان مناظره‌ای که در سبزوار انجام شد و شهید الداغی در آن حضور یافتند. برای جلوگیری از تکرار چنین جنایاتی به شدت جان خود را از دست داد.

وی تاکید کرد: من منتقد بخشی از قانون بوده ام که با مردم مداخله می کند، مردم را بازداشت می کند، جریمه های سنگین می دهد و… همچنان به سازمان ها و مراکزی که به صورت سازمان یافته مطالب ضد حجاب تولید می کنند تاکید می کنم. تبلیغات و با ترویج برهنگی در بین جوانان ما را به سمت بی اخلاقی و برهنگی سوق می دهند که باید با آن مقابله کنیم.

27218

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا