دانستنی ها

این غذاها انرژی شما را افزایش می دهند

هنگام شروع روز باید به غذاهایی که می خورید توجه کنید. بهتر است روز را با کربوهیدرات ها شروع نکنید، بلکه آنها را با چربی ها یا پروتئین های خوب جایگزین کنید که قند را متعادل می کند و روحیه بهتری به شما می دهد.

به گزارش سلامت نیوز، در زیر ۶ ماده غذایی که مصرف آن ها با معده خالی برای متعادل کردن سطح قند خون توصیه می شود، آورده شده است.

کدام یک کامل است

مصرف جو کامل برای کنترل قند خون مفید است زیرا حاوی مقدار زیادی بتا گلوکان است. این فیبر محلول یک ژل چسبناک تشکیل می دهد که تخلیه معده و جذب گلوکز در خون را به تاخیر می اندازد. برای ثابت نگه داشتن قند خون، غذاهای با شاخص گلیسمی پایین مانند جو ترجیح داده می شود.

بین

جو به دلیل داشتن بتا گلوکان در متعادل کردن قند خون موثر است. این فیبر باعث افزایش حساسیت به انسولین و کاهش سطح قند خون بعد از غذا می شود.

لوبیا

غذاهایی مانند عدس و لوبیا سیاه سرشار از فیبر و پروتئین هستند. هر دوی اینها برای کند کردن جذب گلوکز و جلوگیری از افزایش سریع قند خون مهم هستند.

فندق

بادام، گردو و سایر آجیل ها ترکیب خوبی از چربی های سالم، پروتئین و فیبر هستند. این مواد با هم کار می کنند تا هضم را کند کرده و سطح قند خون را متعادل کنند.

سبزیجات

سبزیجاتی مانند اسفناج و کلم پیچ دارای کربوهیدرات کم و فیبر بالایی هستند که به تنظیم سطح قند خون کمک می کند.

سبزیجات غیر نشاسته ای

هویج، کلم بروکلی و سایر سبزیجات غیر نشاسته ای مواد مغذی ضروری را بدون بار قند قابل توجهی فراهم می کنند و برای مدیریت قند خون ایده آل هستند.

سبزیجاتی مانند اسفناج و کلم پیچ دارای کربوهیدرات کم و فیبر بالایی هستند که به تنظیم سطح قند خون کمک می کند.

ملاحظات و خطرات احتمالی

بهتر است با یک متخصص تغذیه مشورت کنید تا مطمئن شوید که هرگونه تغییر رژیم غذایی برای نیازها و شرایط خاص سلامتی شما مناسب است. برخی عوامل دیگر که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:

حساسیت دستگاه گوارش: افرادی که تازه به رژیم های غذایی پر فیبر می پردازند ممکن است دچار نفخ یا گاز معده شوند. توصیه می شود برای تنظیم سیستم گوارشی، مصرف فیبر را به تدریج افزایش دهید.

شرایط فعلی: افراد مبتلا به دیابت باید هنگام امتحان کردن غذاهای جدید، سطح قند خون خود را کنترل کنند. اگرچه غذاهای ذکر شده به طور کلی به کنترل قند خون کمک می کنند، واکنش های فردی ممکن است متفاوت باشد.

آلرژی و تداخلات: آجیل ها آلرژن های رایجی هستند و برخی افراد ممکن است نیاز به اجتناب از آنها داشته باشند. علاوه بر این، غذاهای پر فیبر ممکن است جذب برخی داروها را مهار کنند، بنابراین زمان مصرف دارو و وعده های غذایی ممکن است نیاز به تنظیم داشته باشند.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا