اخبار روز

اتفاقی جدید در بازار مسکن/ مالکان و اجاره نشینان باید منتظر این تغییر باشند

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، مهرداد بذرپاش با اشاره به افزایش وام مسکن شهری به 550 میلیون و وام مسکن روستایی به 350 میلیون تومان در سال 1402، اظهار کرد: نرخ سود این تسهیلات 18 درصد است.

وی با بیان اینکه تسهیلات بانکی در یک سال گذشته با توجه به بافت فرسوده با نقاط ضعف دست و پنجه نرم می کرد، ادامه داد: به دنبال توسعه این تسهیلات و افزودن تسهیلات مالی در کنار تسهیلات شهرسازی هستیم.

وی با یادآوری اینکه 500 شهرداری بسته نوزدهم توسعه شهری را اجرا کرده اند، گفت: در این بسته انتظار می رود شهرداری ها در صورت تصویب در شورای تامین استان، فرصت داشته باشند پیشنهادات مورد نظر خود را به این بسته اضافه کنند و برخی از شهرداری ها نیز ظرفیت های خود را به اتمام رسانده اند. “

وزیر راه و شهرسازی افزود: هر شهرداری این بسته را اجرا کرده است، تعداد پروانه های صادر شده در بافت فرسوده افزایش یافته است به همین دلیل همکاران ما از شرکت نوسازی شهری جلساتی را با شهرداری ها برگزار کرده اند که آنها می توانند موضوع تجدید مصالح ساختمانی فرسوده را به طور برجسته مطرح کنند.

بذرپاش درباره قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره نیز گفت: این قانون تضمین کننده کارایی و منفعت مالکان و مستاجران و حمایت از سامانه املاک و مسکن خواهد بود. در عین حال به وزارت راه و شهرسازی و شهرداری ها این فرصت را می دهد که به تنظیم بازار کمک کنند.

۲۲۳۲۲۵

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا