اخبار روز

5 روش از موثرترین درمان های مکمل برای درمان سرطان

الهه جعفرزاده: بسیاری از بیماران سرطانی علاقه مند به آزمایش درمان های مکمل و جایگزین برای بهبود سرطان خود هستند. اگرچه درمان های پزشکی و شیمی درمانی برای کنترل وضعیت بیمار ضروری است، اما روش هایی نیز وجود دارد که در درمان سرطان بی خطر و مفید هستند. همچنین شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد این درمان ها تاثیر مثبتی در تسکین علائم بیماری دارند. درمان‌های جایگزین و مکمل ممکن است نقش مستقیمی در درمان سرطان نداشته باشند، اما می‌توانند با کنترل برخی از علائم ناشی از بیماری مانند اضطراب، استرس، خستگی، حالت تهوع و استفراغ، درد و… به شما در مدیریت بیماری کمک کنند. اختلالات خواب .

موثرترین درمان های مکمل برای درمان سرطان عبارتند از:

1) طب سوزنی

در طب سوزنی، پزشک یا متخصص سوزن های ظریف استریل شده را در نقاط خاصی از پوست فرو می کند. مطالعات نشان می‌دهد که طب سوزنی در تسکین حالت تهوع ناشی از شیمی‌درمانی مفید است و ممکن است به تسکین انواع خاصی از درد در بیماران سرطانی کمک کند. کارشناسان می گویند طب سوزنی و طب فشاری همچنین می توانند میزان مصرف مسکن های افراد مبتلا به سرطان را کاهش دهند.

توجه: اگر داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنید یا فشار خون پایینی دارید، در مورد طب سوزنی با پزشک خود مشورت کنید.

2) رایحه درمانی

در رایحه درمانی از روغن های معطر مانند اسطوخودوس برای ایجاد احساس آرامش استفاده می شود. این روغن ها را می توان در حین ماساژ روی پوست مالید یا در حین حمام استفاده کرد. گرم کردن روغن های معطر نیز می تواند عطر خود را در محیط آزاد کند. رایحه درمانی برای تسکین حالت تهوع، درد و استرس ناشی از سرطان مفید است.

البته افراد مبتلا به سرطان های حساس به استروژن، مانند سرطان سینه، باید از مالیدن مقادیر زیادی روغن اسطوخودوس و روغن درخت چای به پوست در هنگام ماساژ خودداری کنند.

5 روش از موثرترین درمان های مکمل برای درمان سرطان

3) ورزش

ورزش می تواند به شما در تسکین علائم و نشانه ها در طول و بعد از درمان سرطان کمک کند. ورزش سبک و متوسط ​​برای کاهش خستگی و استرس و بهبود خواب مفید است. بسیاری از مطالعات نشان می دهد که یک برنامه ورزشی منظم کیفیت زندگی بیماران سرطانی را بهبود می بخشد و به آنها کمک می کند عمر طولانی تری داشته باشند. اگر در گذشته به طور منظم ورزش نکرده اید، قبل از شروع یک برنامه ورزشی با پزشک خود مشورت کنید. تمرین را به آرامی شروع کنید و به تدریج فرکانس و شدت آن را افزایش دهید. سعی کنید در اکثر روزهای هفته حداقل 30 دقیقه ورزش کنید.

5 روش از موثرترین درمان های مکمل برای درمان سرطان

4) مدیتیشن

مدیتیشن در واقع یک تمرین ذهنی و روانی است که منجر به آرامش و تمرکز بیشتر می شود و احساسات منفی مانند تنش ها و ترس های مختلف را از افراد دور می کند. مدیتیشن فواید زیادی برای افراد مبتلا به سرطان دارد و بسیاری از کارشناسان این درمان مکمل را توصیه می کنند. این روش با رفع اضطراب و استرس و بهبود خلق و خو می تواند به افراد مبتلا به سرطان کمک کند.

مدیتیشن به عنوان یک درمان جایگزین کاملا بی خطر است. می توانید روزی یک یا دو بار به تنهایی چند دقیقه مدیتیشن کنید یا در کلاس های مدیتیشن شرکت کنید. همچنین دوره ها و برنامه های مدیتیشن آنلاین زیادی وجود دارد.

5 روش از موثرترین درمان های مکمل برای درمان سرطان

5) آفتاب و ویتامین D3

ویتامین دی یکی این یکی از عوامل تشکیل هورمون استروئیدی کلسیتریول است که نقش مهمی در جلوگیری از رشد سلول های سرطانی در بدن دارد. مطالعات در سال 2007 نشان داد که مصرف مکمل های ویتامین D3 به مدت یک سال خطر ابتلا به انواع سرطان را در گروهی از زنان تا 77 درصد کاهش می دهد.

با مشورت پزشک می توانید ویتامین D3 را به رژیم غذایی خود اضافه کنید و خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهید. ویتامین D3 مورد نیاز بدن را نیز می توان با 20 دقیقه قرار گرفتن در معرض نور خورشید تامین کرد. برای این کار می توانید 40 درصد از کل بدن خود را بین ساعت 10 صبح تا 2 بعد از ظهر در معرض نور خورشید قرار دهید.

طبق تحقیقات، مصرف مکمل ویتامین D مرگ و میر ناشی از سرطان را تا 13 درصد کاهش می دهد. در افرادی که سطح کف افرادی که این ویتامین را در خون خود دارند 20 درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان هایی مانند سرطان سینه، سرطان خون، سرطان پانکراس، سرطان روده بزرگ، سرطان پروستات، سرطان کبد و غیره هستند.

5 روش از موثرترین درمان های مکمل برای درمان سرطان

بیشتر بخوانید:

شما حتی باور نمی کنید این علائم نشان دهنده سرطان هستند / 8 علامت هشدار دهنده سرطان

کمبود این ویتامین خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می دهد

به یک سوال پاسخ دهید؛ آیا رنگ کردن مو خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد؟

این شش ویروس می توانند باعث سرطان شوند

منابع: کلینیک مایو ، درکس

۴۷۲۳۲

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا