اخبار خودرو

10 تولیدکننده برتر باتری خودروهای برقی را بشناسید

10 تولیدکننده برتر باتری خودروهای برقی را بشناسید

با گسترش روزافزون خودروهای الکتریکی در جهان، نقش تامین کنندگان باتری به طور فزاینده ای مورد توجه قرار گرفته است.

ده تولیدکننده برتر باتری خودروهای الکتریکی بر اساس تعداد کل باتری های استفاده شده (بر حسب مگاوات ساعت) در سال 2023 معرفی شده اند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در وب سایت. حجم وسایل نقلیه الکتریکیده تولیدکننده برتر باتری خودروهای برقی مشخص شدند. این اطلاعات بر اساس تعداد کل باتری های استفاده شده (بر حسب مگاوات ساعت) در سال 2023 گردآوری شده و بسیار دقیق است. اهمیت تامین کنندگان باتری خودروهای برقی به این دلیل است که سرعت توسعه خودروهای برقی روز به روز در حال افزایش است و نام های موجود در این گزارش در آینده ای نه چندان دور پیشروان صنعت خودرو خواهند بود.

تولید کننده پیشرو باتری خودرو.
10 تولیدکننده برتر باتری خودروهای برقی را بشناسید

فناوری معاصر Amperex Co. Limited (CATL) در کمتر از ده سال به بزرگترین گروه باتری در جهان تبدیل شده است. این شرکت چینی در حال حاضر 34 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد و باتری طیف گسترده ای از خودروهای ساخت چین از جمله تسلا مدل Y، MG4/Mulan SAIC و Li Auto را تامین می کند. در سال 2023، BYD توانست رتبه دوم را از LG Energy Solution به دست آورد. این موفقیت ناشی از تقاضا برای مدل‌های خود و رشد معاملات شخص ثالث، از جمله تامین باتری‌های تسلا مدل Y، تویوتا bZ3، Changan UNI-V، Venucia V-Online ساخت آلمان و همچنین چندین Haval و FAW. مدل ها. سه تولید کننده بزرگ باتری (CATL، BYD، LG) در مجموع دو سوم (66٪) از تعداد کل باتری های استفاده شده را تشکیل می دهند.

باتری ماشین
10 تولیدکننده برتر باتری خودروهای برقی را بشناسید

نکته مهم در مورد این آمار مشارکت چشمگیر چینی ها در تامین باتری خودروهای برقی در جهان است. دو تامین کننده اصلی باتری خودرو در جهان، Bay Way هستند دی و CATL و هر دو غول در سرزمین اژدها فعالیت می کنند. این نشان می دهد که سهم چینی ها در آینده صنعت خودروی جهانی افزایش خواهد یافت و این سهم به تولید خودرو محدود نمی شود. بلکه چشم بدامی ها در مهم ترین قسمت خودروهای برقی یعنی باتری هایشان درگیر است و این امر نقش چین را در آینده حمل و نقل بزرگ و اساسی می کند.

نکته دیگر اینکه بقیه رقبای مهم و بزرگ باتری سازی هم آسیایی هستند و از ژاپن و کره هستند. این آمار نشان می دهد که قاره آسیا در صنعت باتری سازی قوی ترین عملکرد را داشته است و رشد آن باعث شده تا بسیاری از خودروسازان غیر آسیایی برای تامین باتری به آنها اعتماد کنند.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا