اخبار خودرو

بائوجون یونهای در راه بازار ؛ کراس اووری 5 نفره با پیشرانه برقی و هیبریدی شارژی

بائوجون یونهای در راه بازار ؛ کراس اووری 5 نفره با پیشرانه برقی و هیبریدی شارژی

شرکت Baojun قصد دارد یک SUV پنج نفره را به سبد محصولات خود اضافه کند. این SUV در دو نسخه تمام الکتریکی و پلاگین هیبریدی عرضه خواهد شد. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، در سه ماهه سوم سال جاری شاهد عرضه این خودرو به بازار چین خواهیم بود.

ابعاد و طراحی توسط Baojun Yunhai.

اولین اطلاعات و عکس های بائوجون یونهای در وب سایت وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (موسوم به MIIT) منتشر شد. بر اساس اطلاعات موجود در این سایت، طول، عرض و ارتفاع یون ها به ترتیب 4541، 1880 و 1608 میلی متر است که فاصله محوری این SUV یا به طور دقیق تر کراس اوور به 2750 میلی متر می رسد.

نسخه های الکتریکی و هیبریدی Ionhai متفاوت به نظر می رسند. در نسخه الکتریکی، همانطور که انتظار می رود، ورودی های هوای کمتری در سپر استفاده شده است. چراغ های اصلی در این نسخه شکلی شبیه عدد انگلیسی 7 دارند. از طرفی نسخه پلاگین هیبریدی ورودی های هوای بیشتری در دماغه خود دارد و فریم چراغ های اصلی آن مثلثی شکل است.

در نگاه از پهلو هیچ تفاوتی بین این دو مدل وجود ندارد. نکته جالب این است که خودروهای برقی معمولاً از دستگیره درهای مخفی برای بهبود آیرودینامیک استفاده می کنند. اما هر دو نسخه بائوجون یونهای دارای برقگیرهای مشترکی هستند که از اتاق خارج می شوند. نمای عقب هر دو نسخه یکسان است و تفاوت قابل توجهی نمی توان کشف کرد. محصول جدید بائوجون با سه نوع چرخ مختلف در سایزهای 17 و 18 اینچی عرضه خواهد شد.

این کراس اوور جدید به چندین دوربین و سنسور لیدار مجهز شده است. بنابراین می توان حدس زد که از نظر سیستم های کمک رانندگی در سطح بالایی خواهد بود.

مشخصات فنی Baojun Yunhai

Yunhai بر اساس پلت فرم Tianyu D ساخته شده است. نسخه تمام الکتریکی این خودرو نیروی خود را از یک موتور الکتریکی با کد TZ210XS2F0 دریافت می کند. این موتور توانایی تولید 201 اسب بخار قدرت را دارد و نیروی خود را از باتری لیتیوم آهن فسفات تامین می کند. اطلاعات منتشر شده در وب سایت MIIT نشان می دهد که این باتری توسط فناوری باتری Jiangsu Zenergy ساخته شده است.

پیشرانه نسخه پلاگین هیبریدی Baojun Yunhai شامل یک موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی و یک موتور الکتریکی است. در این موتور موتور بنزینی 105 اسب بخار قدرت تولید می کند اما در حال حاضر اطلاعاتی از قدرت موتور الکتریکی در دست نیست. هر دو نسخه الکتریکی و پلاگین هیبریدی Ion می توانند به حداکثر سرعت 170 کیلومتر در ساعت دست یابند.

شایان ذکر است برند بائوجون با همکاری گروه SAIC و شرکت جنرال موتورز تاسیس شده و محصولات آن عموما از کیفیت بالاتری نسبت به سایر مدل های چینی برخوردار است.

Baojun Yunhai در راه خود به بازار; کراس اوور 5 نفره با پیشرانه الکتریکی و پلاگین هیبریدی
بائوجون یونهای در راه بازار ؛ کراس اووری 5 نفره با پیشرانه برقی و هیبریدی شارژی

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا